printlogo


کد خبر: 209229تاریخ: 1398/2/18 00:00
اخبار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
شغل خبرنگاری «سخت و زیان‌آور» است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد شغل خبرنگاری در دسته مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارد. به گزارش خبرگزاری‌‌ها، محمد شریعتمداری در پاسخ به تذکر نماینده مردم مهاباد در مجلس درباره اینکه «به چه دلیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سختی کار خبرنگاران و اهالی رسانه را نمی‌پذیرد» اظهار داشت: مستند به ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۲ الحاقی ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، موضوع تصویب‌نامه هیات وزیران در سال ۸۶، شغل خبرنگاری به‌صراحت به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور عنوان شده است. در ادامه نامه شریعتمداری آمده است: بدیهی است در صورت ارائه درخواست متقاضیان به دبیرخانه‌های کمیته‌های استانی بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور سراسر کشور، مراتب توسط کمیته‌های استانی مورد تطبیق قرار خواهد گرفت و در صورت احراز سوابق بازنشستگی، مستمری آنها توسط سازمان تامین اجتماعی برقرار می‌شود.


۶۷ روستای سیل‌زده امکان سکونت ندارند
«۶۷ روستا باید به‌طور کامل جابه‌جا شوند، زیرا امکان سکونت در آنها وجود ندارند». مهدی جمالی‌نژاد،‌ دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده با بیان این مطلب به ایسنا گفت: همچنین لازم است ۱۶۶ روستا نیز جابه‌جایی موضعی انجام دهند زیرا بخشی از روستا تخریب شده و باید به بخش دیگر منتقل شوند. منابع اعتباری اولیه آن در نظر گرفته شده و در فرصت 2 ماه این جابه‌جایی کلی صورت می‌گیرد. جمالی‌نژادتصریح کرد: اولویت اول، سرپناه مردم است و در این راستا نیز اقدامات بازسازی و نوسازی مساکن آسیب دیده در حال پیگیری و انجام است. تقریباً بیش از ۱۰۰ هزار پرونده از مساکن آسیب‌دیده تکمیل شده و شهرهایی که باید به طور کل جابه‌جا یا مقاوم شوند نیز مشخص شده‌اند. وی ادامه داد: در 6 ماه آینده مساکنی که نیاز به بازسازی و در یک‌سال آینده نیز ساختمان‌هایی که نیاز به نوسازی دارند، تکمیل خواهند شد.


انهدام باند گوشی‌قاپ‌های پایتخت
معاون مبارزه با جرائم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری 2 سارق و 4 مالخر گوشی‌های موبایل مسروقه سطح شهر تهران خبر داد. سرهنگ احمد نجفی در گفت‌وگو با میزان، اظهار داشت: متهمان سارق گوشی تلفن همراه پس از دستگیری به ده‌ها فقره سرقت گوشی‌قاپی با موتوسیکلت آپاچی سفید رنگ در سطح شهر اعتراف کردند و تاکنون بیش از ۱۵ نفر مالباخته، متهمان را سارق گوشی خود شناسایی کردند و سارقان در ادامه تحقیقات به کارآگاهان اظهار داشتند: گوشی‌ها را پس از سرقت به شهرستان شهریار برده و به افرادی به نام‌های صابر، حافظ، نادر و ابراهیم می‌فروختیم. سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با جرائم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت گوشی و خرید و فروش اموال مسروقه، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس محترم شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۲ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند. در همین حال سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از ضبط ۶ هزار و ۵۹ دستگاه گوشی تلفن همراه در یک انبار به نفع دولت خبر داد. سید یاسر رایگانی گفت: فردی در تهران به پرداخت ۹۶ میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریال جریمه نقدی به اتهام گران‌فروشی تلفن همراه محکوم شده بود که بعد از قطعی شدن حکم، اجرای آن ابلاغ شد اما با توجه به اینکه اموال منقول و غیر منقولی از این متهم شناسایی نشده بود، پرونده از آذر سال گذشته راکد بود تا اینکه با گزارشی مشخص شد این فرد متخلف دارای یک انبار گوشی تلفن همراه است.


Page Generated in 0/0056 sec