printlogo


کد خبر: 209240تاریخ: 1398/2/18 00:00
چهارگوشه

پمپئو به آلمان نرفت
روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از وزارت خارجه آمریکا در خبری کوتاه اعلام کرد دیدار «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برگزار نمی‌شود و سفر وی نیز لغو شده است. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تاریخ جلسات باید به دلایل مبرم تغییر یابد اما درباره علت اصلی آن نظری نداده است. این در حالی است که دفتر صدراعظم و وزارت خارجه آلمان هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند. پیش‌تر اعلام شده بود وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به برلین با صدراعظم آلمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. آمریکایی‌ها در دوران ترامپ در میان شرکای قدیمی خود در اروپا به سردی مورد استقبال قرار می‌گیرند.

سقوط هواپیمای مسافری  در مکزیک با 13 سرنشین
یک هواپیمای مسافری از نوع «بمباردیه -601 » با 13 سرنشین در یک منطقه کوهستانی در مکزیک سقوط کرد. یک فروند هواپیمای مسافری از نوع  «بمباردیه -601 چلنجر» متعلق به یک شرکت خصوصی با 13 سرنشین بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در یک منطقه کوهستانی در مکزیک سقوط کرد. این هواپیما  حین پرواز بر فراز منطقه «مانوکلوا» در ایالت «کوهیولان» در مکزیک از صفحه رادار محو شد و در یک منطقه کوهستانی سقوط کرد. هواپیمای بمباردیه -601 چلنجر از لاس‌وگاس آمریکا عازم شهر «مانترری» در مکزیک بود و مسافران آن در مسیر بازگشت به کشور بعد از تماشای یک مسابقه بوکس در آمریکا بودند.

ارتش «حفتر» یک جنگنده دولت وفاق ملی لیبی را سرنگون کرد
منابع لیبیایی از سرنگونی جنگنده وابسته به دولت وفاق ملی لیبی به دست نیروهای حفتر خبر دادند. این منابع بیان کردند: ارتش خلیفه حفتر یک جنگنده وابسته به دولت وفاق ملی را هنگام حمله به مواضع نیروهای حفتر در وادی الهیره در حدفاصل شهر العزیزیه و غریان در جنوب طرابلس سرنگون کرده است. به گفته این منابع، این جنگنده متعلق به دانشکده هوایی شهر مصراته واقع در شرق طرابلس بوده است. وضعیت در لیبی همانند گذشته وخیم گزارش می‌شود و رشد عناصر داعش به یکی از چالش‌های اصلی شمال آفریقا مبدل شده است.

گزارش 100 مورد آزار جنسی در ارتش دانمارک
طبق اطلاعاتی که یکی از انجمن‌های نظامی دانمارک به دست آورده، در 2 سال گذشته بیش از 100 مورد آزار جنسی در ارتش دانمارک رخ داده است. انجمن کهنه‌سربازان زن دانمارک (FKV) خواستار تحقیق درباره آزار جنسی نظامیان زن در ارتش این کشور شد. ۱۰۰ گزارش از آزار جنسی شامل اعمال خشونت تا تجاوز در طول 2 سال گذشته به این انجمن گزارش شده و در برخی موارد خشونت‌ها به حدی است که پیامدهای روانی سنگینی را به دنبال داشته است. این موارد هم درباره نظامیانی که در دانمارک قرار دارند و هم آنهایی که اعزام شده‌اند، گزارش شده است، البته هیچکدام از این موارد به صورت رسمی گزارش نشده‌اند. ژنرال «بیورن بیسهروپ» وزیر دفاع دانمارک تاکید کرده که این مشکلی پیچیده است با این حال وی تحقیق درباره این موضوع را رد نکرد. این همان‌چیزی است که انجمن 2 سال پیش خواستار آن بود. ارتش دانمارک حدود ۱۵ هزار نیروی نظامی و ۵ هزار نیروی غیرنظامی دارد.

تظاهرات مردم چک علیه نخست‌وزیر
هزاران نفر از شهروندان پراگ در اعتراض به فساد مالی «آندری بابیش» نخست‌وزیر و «ماری بنسوا» وزیر دادگستری این کشور دست به تظاهرات گسترده زدند. تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود، «ما کور نیستیم» خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیر و وزیر دادگستری از قدرت شدند. نخست‌وزیر و وزیر دادگستری چک متهم به کلاهبرداری از یارانه‌های اتحادیه اروپایی و سرقت از بودجه دولتی این کشور هستند. مردم چک معتقدند که آنها ثروت میلیاردی را از این راه برای خود جمع‌آوری کرده‌اند. براساس اعلام منابع خبری، چنانچه اتهام نخست‌وزیر به اثبات برسد وی باید محکومیت ۱۰ ساله حبس را بگذراند. تظاهرات‌کنندگان با «دزد» قلمداد کردن نخست‌وزیر چک خواستار حضور وی در دادگاه شده‌اند.

 


Page Generated in 0/0052 sec