printlogo


کد خبر: 209310تاریخ: 1398/2/21 00:00
چهارگوشه

دستگیری معاون گوایدو
معاون خوان گوایدو، رهبر آشوبگران ونزوئلا که از سوی دولت آمریکا حمایت‌‌‌‌ می‌شود توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. آمریکا واکنشی نسبت به این دستگیری نشان نداده است اما آنطور که مشهود است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گوایدو از آمریکایی‌ها خواسته تا حمله نظامی علیه ونزوئلا ترتیب دهند. در همین حال منابع خبری گزارش دادند خوان گوایدو، سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا، اعلام کرد برای خروج از بحران این کشور آماده پذیرش مداخله نظامی آمریکاست. او در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «لا استامپا» گفت: «اگر آمریکایی‌ها پیشنهاد مداخله نظامی را مطرح کنند من احتمالا آن را خواهم پذیرفت». سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا مدعی است دولت این کشور به دنبال کودتای نظامی نافرجام در روز ۳۰ آوریل بر شدت سرکوب‌ها افزوده است.

حمله به مسلمانان انگلیس در اولین جمعه رمضان
روزنامه گاردین از وقوع یک مورد تیراندازی در خارج از مسجدی در شرق لندن هنگام حضور مسلمانان برای برپایی عبادات ماه رمضان خبر داد. پلیس اعلام کرد ضارب مسلح وارد این مسجد شد اما محافظان امنیت در مسجد، او را به بیرون هدایت کردند. سپس صدای شلیک یک گلوله شنیده شد. پلیس اعلام کرد در این حادثه کسی صدمه ندیده و اساسا این حادثه تروریستی نبوده است.

بازگشت رئیس‌جمهوری سابق برزیل به زندان
میشل تامر یک روز بعد از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اینکه دادگاه این کشور حکم به بازگشت او به زندان داد، خود را به مقام‌های این کشور در سائوپائولو تسلیم کرد. میشل تامر ۷۸ ساله، رئیس‌جمهور سابق برزیل، همراه با کاروانی از خودروهای همراهش روز پنجشنبه‌ 2 ساعت قبل از ضرب‌الاجل تعیین شده برای تحویل دادنش، خود را به مقام‌های مقر پلیس فدرال در شهر سائوپائولو تسلیم کرد. او دومین رئیس‌جمهور سابق در برزیل است که در ارتباط با یک پرونده فساد مشهور به «عملیات کارواش» زندانی می‌شود و تاکنون ده‌ها مقام سیاسی و تجاری در برزیل در رابطه با این پرونده زندانی شده‌اند. رئیس‌جمهوری سابق برزیل مظنون به رهبری کردن «یک سازمان مجرم» در یک پرونده فساد مالی به ارزش ۴۶۰ میلیون دلار شده است.

ترامپ: جیمز کومی بدترین مدیر تاریخ اف‌بی‌آی بود!
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری جیمز کومی، مدیر سابق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) را بدترین مدیر این دفتر در طول تاریخ توصیف کرد. وی در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: جیمز کومی ننگی برای دفتر تحقیقات فدرال است و در خاطره‌ها به عنوان بدترین مدیر دفتر در تاریخ طولانی و بی‌نظیرش باقی خواهد ماند. او دفتر تحقیقات فدرال را نابود کرد. اکثر جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به لزوم برکناری وی از این منصب اعتقاد داشتند. دفتر تحقیقات فدرال عظمت خود را به فضل مردان و زنان بزرگی که هم‌اکنون در آن فعالیت‌‌‌‌ می‌کنند به دست خواهد آورد. جیمز کومی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ را به کارشکنی در دادگستری متهم و همچنین از اقدامات دادستان کل آمریکا و معاون او انتقاد کرد.


Page Generated in 0/0063 sec