printlogo


کد خبر: 209317تاریخ: 1398/2/21 00:00
اخبار

رونمایی از دیوارنگاره رمضانی میدان ولیعصر(عج)
تازه‌ترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با عنوان «دیگری را به خود مقدم دار» سحرگاه دیروز اکران شد. به گزارش «وطن‌امروز»، دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) سحرگاه دیروز، چهارم رمضان در این میدان اکران شد. در توضیح این دیوارنگاره که «دیگری را به خود مقدم دار» نام دارد، آمده است: «ماه میهمانی خدا داره از راه می‌رسه و همه‌جا عطر و بوی معنویت می‌گیره. ماه مبارکی که سفره‌های افطار و سحرش هیچ‌وقت از خاطرمون نمی‌ره. اما این روزها ممکنه به دلایل اقتصادی، سفره برخی از هموطنانمون خالی باشه... پس در ماه بندگی، بخشنده‌تر از همیشه باشیم». عوامل اجرایی این دیوارنگاره عبارتند از: مدیر هنری، ایده‌پرداز و طراح شعار: پویا سرابی، طراحان گرافیک: محمد تقی‌پور و محمد شکیبا، مدیر آتلیه گرافیک: محمود آراسته‌نسب، طراح مفهوم: حسام پاشایی، ترکیب نوشتار: مجتبی حسن‌زاده، مدیر تولید: صابر فرخی.


«گفتم اعتماد نکنید» منتشر می‌شود
گفتم اعتماد نکنید؛ بازخوانی مستند و جامع تدابیر، بیانات و نقدهای مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای دولت اعتدال بزودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، این کتاب تنها گردآوری ساده بیانات مقام معظم رهبری نیست، بلکه کوشیده شده در آن منطق مواجهه رهبری با مسأله هسته‌ای را به تصویر کشد. علاوه بر این، بیانات معظم‌له بر اساس رویدادهای تاریخی در سیر پرونده هسته‌ای مستندسازی شده است. با گردآوری برخی مستندات، به نوعی شرح و تبیین بیانات انجام شده است. این بخش‌ها با عنوان «درنگ» از نظر خوانندگان خواهد گذشت که در واقع نوعی زمینه‌شناسی و بسترهای تاریخی- سیاسی ایراد بیانات مقام معظم رهبری به شمار می‌آیند. مستندسازی بیانات رهبری در طول مذاکرات هسته‌ای، به نوعی تاریخ‌نگاری پرونده مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم است. کتاب «گفتم اعتماد نکنید» در ۴۰۰ صفحه و به همت دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی تدوین شده است که بزودی از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر و روانه بازار می‌شود.

«فرار از شب» در بازار کتاب
رمان «فرار از شب» نوشته اکرم صادقی به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است. به گزارش «وطن‌امروز»،  این کتاب اولین رمان اکرم صادقی است که به‌عنوان فیلمنامه‌نویس شناخته می‌شود. داستان «فرار از شب» درباره دورانی است که اعراب جاهلی پیش از ظهور اسلام نوزادان دختر خود را زنده‌به‌گور می‌کردند. جدا از قرآن که بزرگ‌ترین معجزه پیامبر اسلام است، شاید بشود گفت مهم‌ترین اعجاز پیامبر(ص) به راه آوردن مردم سرزمین بادیه و شتر بود؛ مردانی که سخت‌تر از سنگ و خشک‌تر از بیابان بودند؛ رام‌شدنی نبودند مگر به زبان نرم و کلام شیرین. سرگرمی این مردم، جنگ، شعر و زن بود. زبان نرم و اخلاق حسنه پیامبر(ص) این مردم خشن را به راه آورد و از بندگی بت‌ها به بندگی خدا رساند. داستان رمان «فرار از شب» درباره زندگی زن و مرد عربی است که در عربستان آن‌زمان زندگی می‌کنند؛ یکی از شهر و دیگری از بیابان آمده اما عشق باعث پیوندشان با یکدیگر شده است. بخشی از روزهای عاشقانه این ‌دو، مصادف با حضور محمد(ص) در شهر مکه است. زن در انتظار میلاد نوزادش است. شغل مرد نیز که در صحرا بزرگ شده، پیدا کردن نشانه و اصطلاحاً رد زدن است. او باید برای مأموریتی رد رسول خدا را بزند و با او مواجه می‌شود. داستان این کتاب در ۸ فصل و با رویکرد سفرنامه‌ای و ماجراهای تعقیب و گریز نوشته شده است.


Page Generated in 0/0068 sec