printlogo


کد خبر: 209322تاریخ: 1398/2/21 00:00
اخبار

اجرای پرونده الکترونیک سلامت برای پزشکان عمومی از تیر
بر اساس برنامه‌های وزارت بهداشت، از اول تیرماه «پرونده الکترونیک سلامت» در سطح یک خدمات و برای پزشکان عمومی سراسر کشور اجرایی می‌شود. به گزارش تسنیم، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتن پرونده الکترونیک کارآمد را اولویت و زمینه اجرای مناسب برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده برشمرد و تصریح کرد: در قالب این پرونده می‌توان با ایجاد راهنماهای بالینی، برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرایی کرد. وی با اشاره به اینکه تکریم و رضایت‌مندی گیرندگان و ارائه‌دهندگان خدمت باید در برنامه نظام ارجاع مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: در این راستا باید ضمن ایجاد سیستم نوبت‌دهی مناسب در مراکز درمانی، نتایج این برنامه برای مردم و ارائه‌دهندگان خدمت قابل لمس باشد. همچنین می‌توان با راه‌اندازی سامانه پیامکی، به گیرندگان خدمت زمان مراجعه و نوبت‌شان را اطلاع‌رسانی کرد. وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای برنامه نظام ارجاع، خاطر‌نشان کرد: می‌توان ضمن جلوگیری از ایجاد محدودیت برای گیرندگان خدمت و افزایش رضایت‌مندی آنها، از ازدحام و افزایش بار مراجعه بیماران به مراکز دولتی نیز پیشگیری کرد. به ‌گفته وی، از اول تیرماه پرونده الکترونیک سلامت در سطح یک خدمات و برای پزشکان عمومی اجرایی می‌شود؛ در سطح 2 برنامه نیز تشخیص بیماری، نوع تجویز و تعیین تکلیف بیماران باید مشخص و مورد توجه قرار گیرد.


واریز نقدی سبد غذایی مددجویان
رئیس کمیته امداد از واریز نقدی بسته غذایی به ارزش ۴۷۸ میلیارد تومان به حساب خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: این مبلغ از ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان با توجه به تعداد اعضای خانوار متغیر است. به گزارش ایسنا، سیدپرویز فتاح با اعلام این خبر افزود: تعداد ۲ میلیون و 200 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد مشمول دریافت این بسته غذایی هستند. وی ادامه داد: مبلغ واریزی برای خانواده‌‌های تک‌نفره ۱۰۰ هزار تومان، 2 نفره ۱۵۰ هزار تومان، 3 نفره ۲۰۰ هزار تومان، 4 نفره ۲۵۰ هزار تومان و 5 نفره و بیشتر مبلغ ۳۰۰ هزار تومان است و متوسط مبلغ پرداختی برای خانواده‌‌های تحت حمایت کمیته امداد مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است. فتاح تاکید کرد: این بسته غذایی شامل خانواده‌‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی می‌شود.


بازار تبریز باز هم در آتش سوخت
چهارشنبه‌شب و بامداد پنجشنبه گذشته تبریز با آتش و زلزله شب را سپری کرد اما با همت آتش‌نشانان و همه نیروهای امدادی که پای کار آمدند، آتش بزرگ بازار تبریز در کمتر از ۴ ساعت اطفا شد. به گزارش تسنیم، جریان آتش‌سوزی از سرای «ایکی قاپیلی» (دو دری) بازار تبریز که مرکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی است آغاز شد و روند آتش رو به افزایش بود اما اقدام بموقع آتش‌نشانان تبریز مانع از تداوم و گسترش حریق در بازار بزرگ تبریز شد. سرای دو دری‌ بازار تبریز حدود 10 سال قبل در سال 88 هم طعمه حریق شده بود اما عملیات اطفای کامل آن 48 ساعت به طول انجامید. مدیران استان از امام جمعه تا شهردار و استاندار از دقایق اولیه آتش‌سوزی در بازار تبریز حضور یافته و از نزدیک روند اطفای حریق در شرایط سخت عبور و مرور و ازدحام کسبه در بازار را پیگیری کردند. فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی هم با حضور در صحنه با بسیج نیروهای خود تلاش کردند دامنه بحران را کاهش دهند. سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی اعلام کرد تعداد مصدومان آتش‌سوزی که نیروهای اورژانس تحت اقدامات درمانی قرار دادند 16 نفر گزارش شده است که از این تعداد 2 نفر به بیمارستان منتقل شدند و بقیه در محل تحت مداوا قرار گرفتند. از سوی دیگر زلزله‌ای به بزرگی 1/3 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین، ساعت 3:27 دقیقه بامداد پنجشنبه تبریز را لرزاند.


Page Generated in 0/0137 sec