printlogo


کد خبر: 209330تاریخ: 1398/2/21 00:00
راهپیمایی سراسری مردم روزه‌دار در حمایت از رویکرد تقابل با غرب
مردم: اروپا تعلل کرد؛ از برجام خارج شویم

مردم روزه‌دار ایران دیروز به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، پس از اقامه نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از رویکرد تقابل با آمریکا و اروپا و کاهش تعهدات برجامی ایران راهپیمایی کردند.
به گزارش «وطن‌‌امروز»، مردم روزه‌دار دیروز در این راهپیمایی از دولت خواستند در صورت تداوم بدعهدی اروپا نسبت به تعهداتش در برجام و بی‌توجهی آنها به ضرب‌الاجل 60 روزه، ایران بلافاصله از برجام خارج شود. این راهپیمایی که دیروز در سراسر کشور برگزار شد؛ نشان‌دهنده حمایت مردم ایران از رویکرد تقابل با آمریکا و اروپا در ماجرای برجام است و دست دولت را در تداوم رویکرد تقابل و تکمیل مراحل خروج از برجام بازتر می‌کند. دیروز در تهران، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه از دانشگاه تهران تا میدان انقلاب به راهپیمایی پرداختند و حمایت قاطع خود را از بیانیه شورای‌عالی امنیت ملی و تعلیق تعهدات برجامی اعلام کردند. مرگ بر آمریکا و انگلیس و آل‌سعود، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، هیهات منا الذله، انرژی هسته‌ای به جان ما بسته‌ای، می‌جنگیم می‌میریم ذلت نمی‌پذیریم، در عزم ملت ما تحریم اثر ندارد و خون شهیدان بود حافظ عزت ملت ما، از جمله شعارهایی بود که در راهپیمایی دیروز تهران سر داده شد. بر اساس گزارش فارس، راهپیمایان تهران و سراسر کشور همچنین در قطعنامه خود خواستار توقف کامل اجرای یک‌طرفه تعهدات جمهوری اسلامی ایران در توافقنامه نقض‌شده موسوم به برجام و خروج کامل از این معاهده در صورت تداوم بدقولی و عهدشکنی کشورهای اروپایی شدند.
متن کامل قطعنامه راهپیمایی سراسری 20 اردیبهشت‌ماه 1398 مردم شریف و متدین ایران اسلامی بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
«فَلا تَهِنوا وَتَدعوا إِلَى السَّلمِ وَ أَنتُمُ الأَعلَونَ وَاللَّهُ مَعَکُم وَلَن یَتِرَکُم أَعمالَکُم» (سوره محمد/ آیه 35)
«پس هرگز سست نشوید و (دشمنان را) به صلح (ذلت‌بار) دعوت نکنید در حالی که شما برترید، و خداوند با شماست و چیزی از (ثواب) اعمال‌تان را کم نمی‌کند».
حمد و ثنا ذات اقدس احدیت جل و علا را به شکرانه نعمت با فضیلت ولایت، نظام مقدس اسلامی و آغاز گام دوم حیات و بالندگی انقلاب اسلامی و عزت روزافزون ملت ایران در پرتو هدایت‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی و با درود به ارواح طیبه شهدای بلندمرتبه طریق حق و مقاومت و بنیانگذار نظام اسلامی حضرت امام خمینی قدس‌الله نفسه الزکیه، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی گرچه انتظار داشتیم همزمان با خروج آمریکا از توافقنامه هسته‌ای، ایران هم مقتدرانه به تعبیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی برجام را آتش بزند، اینک ضمن اعلام حمایت از بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی در راستای احقاق حقوق حقه ملت ایران و ضرورت توقف فوری تمامی تعهدات برجامی بدون اکتفا به موادی از آن، با بانگ رسای توحیدی «الله‌اکبر - خامنه‌ای رهبر- مرگ بر آمریکا» اعلام می‌نماییم:
1 - ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل رحمت‌الله‌علیه و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری مدظله العالی، تقویت روحیه مقاومت و انقلابی‌گری برای حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات دانسته، تأثیرناپذیری از وسوسه‌های دشمنان خارجی و خودباختگان داخلی - حفظ وحدت و انسجام ملی با تبعیت محض از منویات مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی را تنها راه غلبه بر دشمن عنود در جنگ ترکیبی شیطان بزرگ و اذنابش می‌دانیم.
2 - با تقدیر و سپاس از مجاهدت‌های نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و قوای نظامی و انتظامی کشور، به سران آمریکا خاصه رئیس‌جمهور احمق آن هشدار می‌دهیم هر گونه تحرک و تهدید علیه ایران همیشه سرافراز، با واکنش قاطع و مشت آهنین جوانان این سرزمین روبه‌رو و دشمن را با شکست مفتضحانه سنگینی به خاک مذلت خواهیم کشاند.
3 - با توجه به بی‌‌اثر شدن معاهده برجام و اثبات چندباره بدعهدی طاغوت‌اعظم و غیرقابل اعتماد بودنِ کشورهای اروپایی، تقویت بنیه اقتصادی کشور با رونق تولید و تحقق عملی اقتصاد مقاومتی، توقف کامل اجرای یک‌طرفه تعهدات جمهوری اسلامی ایران در توافقنامه نقض‌شده موسوم به برجام و خروج کامل از این معاهده در صورت تداوم  بدقولی و عهدشکنیِ کشورهای اروپایی را امری قطعی قلمداد و مصرانه خواهانیم.
4 - ملاک عمل قرار دادن منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی - بی‌اعتمادی مطلق به بیگانگان - تسلیم نشدن در برابر زیاده‌خواهی‌های استکباری مجامع بین‌المللی از جمله سند ننگین 2030و اف‌ای‌تی‌اف (FATF) - اقدام جهادی در برابر آرایش جنگی دشمن و مقابله قاطع با پدیده شوم تورم و گرانی و پرهیز از اشرافی‌گری را مطالبه بحق و جدی ملت از مسؤولان می‌دانیم.
5 - شرکت در این راهپیمایی به‌منزله اعلام حضور آگاهانه و مقتدرانه ملت در برابر تشدید توطئه‌های رذیلانه و تهدیدات شیطان ‌بزرگ آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آن و حمایت از آغاز مقابله نهادهای مسؤول با عهدشکنی و بدقولی کشورهای طرف مذاکره هسته‌ای بوده و برداشتن گام‌های جدی و اقدام قاطعانه بدون عقب‌نشینی از مواضع تا شکست مفتضحانه آمریکا و اذنابش را خواهانیم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
 


Page Generated in 0/0117 sec