printlogo


کد خبر: 209331تاریخ: 1398/2/21 00:00
اخبار

۶ حکم قضایی با دستور آیت الله رئیسی در زاهدان لغو شد
بنا به اعلام یک منبع آگاه در راستای اقدام موثر دستگاه قضایی با هدف برخورد بموقع و قاطعانه با اندک متخلفان، ۶ حکم قضایی با دستور رئیس قوه‌قضائیه در زاهدان لغو شد. به گزارش مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفر به سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت فضای این استان به گونه‌ای است که زحمات طاقت‌فرسای قضات و پرسنل سازمان‌های وابسته را شاهد هستیم، با وجود شرایط سخت، خدمات گسترده‌ای ارائه می‌شود اما در اوج این ایثار و از خود گذشتگی، عده‌ای بسیار اندک هم هستند که با تخلفات‌شان، عظمت و نورانیت کار خیل عظیم خدمتگزاران دستگاه قضا به مردم را مخدوش می‌کنند. رئیس قوه‌قضائیه همچنین تصریح کرد: مبارزه پیشگیرانه و جراحی‌های جدی در برخورد با کسانی که صلابت، نورانیت و عظمت کار قاطبه قوه‌قضائیه را تضییع می‌کنند در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد تا احساس عدالت با اجرای دقیق، قاطعانه و بموقع قانون در برخورد با اندک متخلفان، محقق شود. در همین زمینه یک منبع آگاه از لغو ۶ حکم قضایی در زاهدان خبر داد و گفت: این احکام جهت پیگیری‌های قضایی و اجرا ابلاغ شده است تا تاکید ریاست دستگاه قضایی مبنی بر مبارزه جدی با عدم سلامت در بیرون قوه‌قضائیه و درون دستگاه قضایی محقق شود.

عصبانیت اروپا نشان‌دهنده درستی اقدام ایران است
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره کاهش تعهدات برجام گفت: شورای امنیت و جامعه جهانی و اروپایی‌ها در معرض آزمونی بزرگ هستند. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، درباره بیانیه شورای عالی امنیت ملی در واکنش به بدعهدی‌های طرف مقابل در برجام، اظهار داشت: اقدام صورت گرفته ما کاملاً حقوقی و قانونی و بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام صورت گرفت. این اقدام می‌توانست سال گذشته پس از خروج آمریکا از برجام صورت بگیرد که با تأخیر و با حوصله‌ورزی فراوان انجام شد. وی گفت: گام برداشته‌شده یک گام انقلابی برای تقویت عزت و اعتبار ایران اسلامی بود، امیدوارم از این دست گام‌ها باز هم برداشته شود. خوشبختانه در بیانیه اخیر شاهد گام‌های مشخص در زمان‌های تعیین شده هستیم. خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ما از این اقدام انقلابی حمایت می‌کنیم و یقین داریم گشایش‌هایی را در پی خواهد داشت. شورای امنیت و جامعه جهانی و اروپایی‌ها در معرض آزمونی بزرگ هستند. حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: واکنش‌های اروپایی‌ها به این اقدام انقلابی و با تأخیر ما از روی عصبانیت است و این نشان‌دهنده صحت اقدام است که معلوم می‌شود در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم؛ از ایران عزیز ما یک صدا شنیده می‌شود. رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ادامه اظهارات خود در انتقاد از اروپا با بیان اینکه قاره سبز از مواجهه با کدخدای دیوانه خسته است، گفت: مردم اروپا آمادگی هزینه‌ای بیشتر از این را ندارند. هر کدام از کشورهای اروپایی هم درگیری‌های خود را دارند، انگلیس درگیر مساله بریگزیت است، فرانسه با جلیقه‌زردها درگیر است که جریانی جدید است و این غائله برای آنها تمامی ندارد. در آن نمایش شاهد رونمایی از وحشی‌های ادکلن‌زده و کراوات‌زده بودیم که چشم مردم خود را کور و دست مردم خود را قطع کردند. در جریان برجام هم که گرفتار شدند. اگر بخواهند منافع خود را حفظ کنند باید با ایران همکاری کنند و از طرف دیگر با تهدیدات آمریکا مواجه هستند.

فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا آغاز به‌کار کرد
فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و اعضای هیأت‌رئیسه آن انتخاب شدند. به گزارش تسنیم، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا انتخاب شد. بر پایه این خبر، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم مشهد وکلات به عنوان رئیس، احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده مردم قم نایب‌رئیس، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد دبیر اول، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر دبیر دوم و سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک به عنوان سخنگوی این فراکسیون انتخاب شدند.


Page Generated in 0/0129 sec