printlogo


کد خبر: 209344تاریخ: 1398/2/22 00:00
اخبار

بیانیه اساتید حوزه و دانشگاه درباره ضرورت مدیریت فضای مجازی
جمعی از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه طی بیانیه‌ای خطاب به مسؤولان کشور خواستار اعمال مدیریت صحیح در فضای مجازی شدند. به گزارش تسنیم، جمعی از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه طی بیانیه‌ای خطاب به مسؤولان کشور خواستار تدبیر و اتخاذ تصمیمات صحیح برای حراست از حریم اخلاقی و ارزشی در فضای مجازی شده و نسبت به اقدامات ضدامنیتی توسط برخی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی هشدار دادند. در بخشی از این بیانیه آمده است: از مسؤولان اجرایی، انتظار است که در بیانات خود، بیشتر دقت کرده و اسیر فضاسازی و توجیهات غربزدگان و بیگانگان نشوند و حق ملت در استفاده امن، سریع و پاک از فضای مجازی را به رسمیت شناخته و بسترهای داخلی آن را مهیا کنند. جنگ رسانه‌ای و سایبری، واقعیتی است که باید ملت از عوارض آن مصون شوند. تجربه ثابت کرده است که اگر ما به جوانان غیور این کشور اعتماد کنیم و اهل کار و ابتکار باشیم می‌توانیم تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و موقعیت خود را در منطقه و جهان، تثبیت کنیم. در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: از قوه‌قضائیه و نیروهای امنیتی و انتظامی، انتظار است که در راستای پاسداشت و حفاظت از مضامین شرع و قانون اساسی و منافع ملی، ضمن محاکمه عوامل مخرب فرهنگ، اقتصاد و امنیت مردم در فضای مجازی، عاملین و مسببین وضعیت فعلی را نیز مورد بازخواست و محاکمه قرار دهند؛ همچنین نسبت به وظایف پیشگیرانه خود نیز به صورت جدی‌تری وارد عمل شده و از طریق برنامه جامع پیشگیری و مدیریت فضای مجازی، تکلیف خود را به سرانجام برسانند.

مشکلات با مدیریت جهادی  حل می‌شود
رئیس اسبق صداوسیما گفت: ایران بازار ۶۰۰ میلیون نفری دارد که اگر با روحیه جهادی مدیریت کنیم، مشکلات حل خواهد شد. به گزارش تسنیم، سیدعزت‌الله ضرغامی با حضور در برنامه پارک شهر رادیو تهران درباره آخرین تحولات کشور گفت: ما ۱۵ همسایه داریم که بخشی از آن دریایی و زمینی است. موقعیت ما موقعیت استثنایی است. رهبری در گام دوم بیان کردند ایران بازار ۶۰۰ میلیون نفری دارد که اطراف خودمان داریم که اگر درست برنامه‌ریزی کنیم، مشکلی نداریم. فقط یک مقدار همت و روحیه انقلابی و جهادی می‌خواهد. ما در دوران جنگ چطور کشور را اداره می‌کردیم. باید آرایش جنگی داشته باشیم، هیچ مشکلی در تهدیدات نداریم. بلکه فرصت خوبی فراهم است تا کشور را جلو ببریم. وی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر عراقچی بیان کرد: زمانی مهاجر‌ها را با ترکیه مقایسه می‌کنند، اگر ترکیه آوارگان سوریه را پناه می‌دهد، از این بابت چند یورو از اروپا می‌گیرد و آنها نگران هستند که اگر ترکیه نباشد این آوارگان به سمت اروپا می‌روند. اگر این مقایسه را با عزیزان افغان کنیم درست نیست. آنها پاک و دوست‌داشتنی و متدین هستند. ما سال‌ها است با اینها زندگی می‌کنیم. نقش لشکر فاطمیون مهم‌ترین نقش در آرامش منطقه است. یکی از عوامل مهم در آرامش منطقه فاطمیون است. خانواده‌ها و شهدای آنها جایگاه ویژه‌ای دارند. رهبری می‌گویند من حقیر به وجود شما افتخار می‌کنم.

نشست مشترک مجلس و قوه‌قضائیه برگزار می‌شود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر امروز با رئیس و مسؤولان قوه‌قضائیه دیدار می‌کنند. به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دعوت آیت‌الله رئیسی در محل قوه‌قضائیه با رئیس و مسؤولان قوه‌قضائیه دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد. در این دیدار رئیس قوه‌قضائیه گزارشی از برنامه‌های خود ارائه خواهد داد و نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را بیان می‌کنند.

برگزاری جلسه مجلس  با حضور سردار سلامی
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: فرمانده کل سپاه پاسداران روز یکشنبه(امروز) در جلسه غیرعلنی مجلس حضور می‌یابد. امیرحسین قاضی‌زاده در گفت‌وگو با مهر، از حضور فرمانده جدید سپاه در مجلس خبر داد و گفت: سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران یکشنبه(امروز) در جلسه غیرعلنی مجلس حضور خواهد یافت. وی اظهار داشت: با توجه به آغاز کار سردار سلامی در سمت فرماندهی کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، او در جلسه غیرعلنی گزارشی از برنامه‌های خود را در سپاه پاسداران ارائه خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0062 sec