printlogo


کد خبر: 209371تاریخ: 1398/2/22 00:00
اخبار

آغاز پخش فصل دوم برنامه  «عصر جدید» از امشب
اولین قسمت از فصل دوم برنامه عصرجدید از شبکه 3، یکشنبه ۲۲ اردیبهشت پخش می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت برگزیدگان دور اول برنامه عصر جدید در فصل دوم، از امشب روی آنتن می‌رود. قرار است در ماه مبارک رمضان این برنامه یکشنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ پخش شود. بنا به گفته علیخانی، تهیه‌کننده و مجری این برنامه، داور نهایی این فصل مردم هستند. بازپخش این برنامه نیز جمعه‌ها ساعت ۱۷ خواهد بود.


تصویر عینی از معلم انقلاب  در «شریعتی بدون روتوش»
تازه‌ترین ساخته خانه مستند انقلاب اسلامی با عنوان «شریعتی بدون روتوش» از معلم انقلاب سخن می‌گوید. به گزارش «وطن امروز»، مستند سینمایی «شریعتی بدون روتوش» به کارگردانی محمد سمیع‌پور و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در حال حاضر در مراحل فنی است و بزودی آماده نمایش می‌شود. این مستند سعی کرده است زندگی دکتر علی شریعتی را از دریچه ذهن خانواده، دوستان و شاگردان او بررسی کند و آنها درباره زندگی، دغدغه‌ها، باورها، سفرها، سخنرانی‌ها و بسیاری از ویژگی‌های زندگی دکتر شریعتی سخن می‌گویند. مستند سینمایی «شریعتی بدون روتوش» تلاش کرده است تصوری عینی و واقعی از دکتر علی شریعتی به تصویر بکشد و به همین منظور تمام کسانی که در این مستند از شریعتی صحبت می‌کنند، مشاهدات خودشان را مطرح می‌‌کنند و از شنیده‌ها حرفی به میان نمی‌آورند. این مستند سینمایی که محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است، در 2 نسخه سینمایی و تلویزیونی تولید می‌شود که نسخه سینمایی آن ۷۰ دقیقه و نسخه تلویزیونی آن ۵ قسمت خواهد بود.


کشف یک راز  در «المپیاد شاعران مشروطه»
رمان نوجوان«المپیاد شاعران مشروطه» نوشته آذردخت بهرامی در انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، رمان نوجوان «المپیاد شاعران مشروطه» ماجرای 2 پسر نوجوان به نام‌های شایگان و مانی است که در کلاس ادبیات به خاطر شیطنت جریمه می‌شوند، درست زمانی که چیزی به امتحان المپیاد ریاضی شایگان نمانده. در این میان مانی رازی را کشف می‌کند و می‌فهمد کسی در مدرسه‌شان هست که نمی‌خواهد شایگان در المپیاد ریاضی موفق شود. بهرامی داستان‌‌نویس و فیلمنامه‌نویس است. او در کار‌هایش به طنز هم می‌پردازد. «المپیاد شاعران مشروطه» در ۲۱۲ صفحه و با قیمت ۴۸ هزار تومان در فروشگاه‌های سراسر کشور در دسترس مخاطبان قرار دارد.

چاپ دوم رمان ضداستعماری  و مشهور نویسنده آفریقایی
رمان «همه‌چیز فرو می‌پاشد» نوشته چینو اچی‌بی با ترجمه کامروا ابراهیمی توسط انتشارات افراز به چاپ دوم رسیده است. به گزارش مهر، چاپ اول این ترجمه در سال ۹۰ راهی بازار شده بود. نویسنده این کتاب متولد سال ۱۹۳۰ در نیجریه است و به‌عنوان رمان‌نویس، شاعر، استاد دانشگاه و منتقد ادبی شناخته می‌شود. این کتاب، دربرگیرنده یک رمان مدرن است که برپایه کهن‌الگوها شکل گرفته و از نخستین رمان‌های آفریقایی است که تحسین منتقدان بین‌المللی را به همراه داشته است. «همه‌چیز فرو می‌پاشد» در بسیاری از کشورهای آفریقا، آمریکا و اروپا ترجمه و چاپ شده و در برخی مدارس و دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. داستان «همه‌چیز فرو می‌پاشد» در روستایی به نام اوموفیا در کرانه شرقی رود نیجر جریان دارد و درباره نزاع فرهنگی سنتی بومیان با استعمارگرانی است که در سال‌های پایانی قرن نوزدهم در آفریقا حضور داشتند. از این رمان، با ترجمه به بیش از ۵۰ زبان، تا به حال ۸ میلیون نسخه در جهان به فروش رفته است.


Page Generated in 0/0069 sec