printlogo


کد خبر: 209392تاریخ: 1398/2/23 00:00
اخبار

چرا ماکارونی و تن ماهی گران شد؟
دبیر ستاد تنظیم بازار کشور درباره دلیل گرانی ماکارونی و تن ماهی توضیح داد. عباس قبادی گفت: بر اساس قانون بودجه امسال نرخ فروش گندم به شرکت‌ها و صنایع وابسته از 950 تومان به 1850 تومان افزایش یافته است. علاوه بر این شاهد افزایش هزینه‌‌های دستمزد بودیم و همه اینها باعث افزایش
70 درصدی قیمت ماکارونی در بازار شد. به‌گفته قبادی، 50 تا 60 درصد ماهی تن از طریق واردات به کشور می‌آید و همزمان قیمت صید ماهی صیادان افزایش یافت و واردات قوطی کنسرو ماهی از ارز 4200 تومانی به ارز نیمایی تغییر پیدا کرد و همه اینها باعث افزایش کنسرو تن ماهی شد. وی همچنین درباره شکر تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف شکر در ماه رمضان باید 450 تا 500 هزار تن شکر توزیع می‌شد تا مشکلی در قیمت آن پیش نیاید اما آنچه هم‌اکنون در انبارهای کارخانجات تولید شکر وجود دارد شکر تصفیه نشده است.

عرضه مستقیم کالا در نمایشگاه‌ ضیافت
رئیس اتاق اصناف تهران از عرضه مستقیم کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ماه رمضان در نمایشگاه‌های طرح ضیافت خبر داد. به گفته قاسم نوده‌فراهانی، این نمایشگاه‌ها قرار است در 5 نقطه تهران از جمله مصلا، بوستان گفت‌وگو، خاوران، بوستان ولایت و نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شود. در این  نمایشگاه‌ها شکر فله‌ای کیلویی ۳۴۰۰ تومان، برنج کیلویی 7400 تومان و دیگر محصولات نیز بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار عرضه خواهد شد. همچنین اگر کالاهای مورد نیاز دیگر همچون خرما را بتوانیم با قیمتی مناسب تهیه کنیم
آنها را نیز به قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از قیمت موجود در بازار عرضه خواهیم کرد.

پنیر در میادین شهرداری کیلویی چند؟
نرخ انواع پنیر در میادین میوه و تره‌بار اعلام شد که بر اساس آن، انواع پنیر سنتی و صنعتی از 13 تا 33 هزار تومان قیمت‌‌گذاری شده است. به گزارش فارس، هر کیلوگرم پنیر گوسفندی لیقوان ممتاز (پرچرب) 33 هزار تومان، پنیر گوسفندی لیقوان درجه یک (نیم‌چرب) 29 هزار تومان و پنیر تبریز مخلوط گاو و گوسفندی ممتاز (چرب) 25 هزار تومان قیمت‌‌گذاری شده است. در این نرخنامه، قیمت هر کیلوگرم پنیر تبریز درجه یک (کم‌چرب) 22 هزار تومان، پنیر گلپایگان درجه یک 21 هزار تومان، پنیر سفید ایرانی (پرچرب) 14 هزار و 500 تومان، پنیر سفید ایرانی (کم‌چرب) 13 هزار تومان و پنیر لاکتیکی تهیه‌شده از شیر گاو 17 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

افزایش واردات کره و شکر
بررسی آمار تجارت خارجی کشور در فروردین 98 نشان می‌دهد واردات برنج، شکر و کره به ترتیب با رشد ۱۸۵ درصدی، ۱۰۵ درصدی و ۲۹۱ درصدی روبه‌رو شده است. به گزارش مهر، در این ماه ۱۹۴ هزار و ۷۲۷ تن برنج به ارزش ۱۹۵ میلیون و ۵۸۵ هزار دلار به کشور وارد شده در حالی ‌که در فروردین پارسال ۶۶ هزار و ۵۲ تن برنج به ارزش ۶۸ میلیون و ۶۱۸ هزار دلار وارد کشور شده بود. همچنین در فروردین امسال ۸۱ هزار و ۵۰۰ تن شکر به ارزش ۲۷ میلیون و ۸۶۲ هزار دلار به کشور وارد شده، در حالی ‌که پارسال ۲۵ هزار و ۸۸۵ تن شکر به ارزش ۱۳ میلیون و ۵۳۷ هزار دلار به کشور وارد شده بود. در این ماه همچنین ۱۴هزار و ۳۹۶ تن کره بسته‌بندی به ارزش ۹۰ میلیون و ۹۷۲ هزار دلار به کشور وارد شده است.


دریافت‌کنندگان وام روستایی را بشناسید
به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسامی دریافت‌کنندگان 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره اشتغال پایدار روستایی به تفکیک اشتغال مورد تعهد و دستگاه اجرایی تایید‌کننده به تفکیک هر استان منتشر شد. به گفته محمد شریعتمداری، گزارش تسهیلات پرداخت‌شده از محل برنامه قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری سراسرکشور تا تاریخ 15 اردیبهشت 98 در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کار در دسترس است. در این گزارش تاکید شده در صورت وجود انحراف، سیستم بانکی بر اساس شیوه‌نامه نحوه رویارویی با مصادیق مغایر با تعهدات متقاضیان تسهیلات اقدام لازم را باید عملیاتی کند.
 


Page Generated in 0/0063 sec