printlogo


کد خبر: 209397تاریخ: 1398/2/23 00:00
اخبار

تصویب اعطای تابعیت  به فرزندان با مادر ایرانی
لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. به گزارش تسنیم، فاطمه حسینی با اعلام تصویب لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درصورت تأیید شورای نگهبان، فرزندان مادر ایرانی می‌توانند تقاضای تابعیت ایرانی دهند. وی ادامه داد: این اقدام در راستای حمایت از حقوق انسان‌ها و به‌رسمیت شناختن یکی از حقوق حقه زنان ایرانی است.

نظام سلامت کشور پزشک‌سالار است
رئیس کل سازمان نظام پرستاری نظام سلامت کشور را «پزشک‌سالار»، «بیمارمدار» و «بیمارستان‌محور» دانست و از تدوین قانون جدید سازمان نظام پرستاری کشور با امضای ۶۲ نماینده مجلس خبر داد. به گزارش تسنیم،‌ اصغر دالوندی گفت: تنها در ایران شاخص نسبت پرستار به تخت محاسبه می‌شود در حالی ‌که در سراسر دنیا نسبت پرستار به جمعیت محاسبه می‌شود.  وی افزود: با راه‌اندازی مراکز «هوم‌کر» بالغ بر 500 هزار شغل با درآمد بالا ایجاد می‌شود. وی افزود: با توجه به برنامه‌ای که برای سال ۱۴۰۴ داشتیم تا تعداد تخت‌های بیمارستانی افزایش یابد، باید گفت با کمبود حدود ۱۲۵ هزار پرستار در کشور مواجهیم، وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار توانستیم 2000 میلیارد تومان را در بودجه کشوری وارد کنیم، ادامه داد: با این اعتبار دست‌کم 10 هزار پرستار استخدام می‌شوند و مبلغ یک میلیون تومان به دریافتی پرستاران اضافه می‌شود.

آغاز ارائه کمک‌های بلاعوض  در مناطق سیل‌زده
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کمک‌های بلاعوض به ازای هر واحد مسکونی در مناطق شهری ۱۲ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۶ میلیون تومان است. بهنام سعیدی در گفت‌وگو با‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فارس، ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازسازی واحدهای احداثی در مناطق شهری ۱۲ میلیون تومان، روستایی ۱۰ میلیون تومان، تعمیر واحدهای شهری و روستایی ۵ میلیون تومان و تأمین لوازم خانگی ۵ میلیون تومان برآورد شده است. سعیدی درباره ارائه تسهیلات بانکی به آسیب‌دیدگان حادثه سیل در مناطق کشور گفت: برای بازسازی واحدهای احداثی شهری ۵۰ میلیون تومان و واحدهای احداثی روستایی ۴۰ میلیون تومان اختصاص یافته است و برای تعمیر واحدهای شهری و روستایی نیز ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.


Page Generated in 0/0057 sec