printlogo


کد خبر: 209398تاریخ: 1398/2/23 00:00
اخبار

ساماندهی کودکان کار از خرداد
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرایی شدن طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی از یک ماه آینده خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله مسعودی فرید در ارتباط با برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی در شهر تهران اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی با دستگاه‌های مرتبط برگزار کردیم و در نهایت تصمیمات خوبی اتخاذ شد. وی تصریح کرد: در همین زمینه بنا شد از یک ماه آینده و با توجه به در پیش بودن تابستان، طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی با مشارکت دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری تهران و وزارت کشور آغاز شود که در این طرح کودکان جمع‌آوری و در اختیار خانواده‌های‌شان قرار خواهد گرفت. مسعودی‌فرید ادامه داد: در این طرح تلاش می‌شود از ظرفیت خانواده‌ها برای بازگشت کودکان استفاده شود و در واقع از خانواده‌ها می‌خواهیم اجازه ندهند کودکان‌شان در معابر اقدام به گدایی و حتی کار کنند و در صورتی که خانواده‌ای در این زمینه همکاری نکند، کودک در سازمان بهزیستی نگهداری خواهد شد.

زنان خانه‌دار بازنشسته می‌شوند
مدیرکل امور فنی سازمان تامین اجتماعی گفت: زنان خانه‌دار با پرداخت حق بیمه می‌توانند در ردیف بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند. منصور آتشی در گفت‌وگو با میزان در تشریح این خبر افزود: بیمه اختیاری زنان خانه‌دار به شرطی برقرار می‌شود که فرد در زمره بیمه‌شدگان اجباری قرار نداشته باشد، چرا که اولویت سازمان تامین اجتماعی با بیمه‌شدگان اجباری است. وی ادامه داد: اگر زن خانه‌داری در جایی مشغول به کار باشد و تحت پوشش بیمه اجباری قرار داشته باشد، نمی‌تواند از بیمه زنان خانه‌دار استفاده کند. وی گفت: زنان خانه‌داری که از طریق همسر خود تحت پوشش بیمه درمانی هستند دیگر نیازی به پرداخت سرانه درمان ندارند. آتشی درباره شرایط سنی بیمه زنان خانه‌دار بیان داشت: حداقل سن پرداخت حق بیمه زنان خانه‌دار ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است. آتشی افزود: حداقل سابقه برای بازنشستگی خانم‌ها ۲۰ سال و حداقل سن بازنشستگی ۵۵ سال است. وی ادامه داد: زنان خانه‌دار بیمه شده از تمام مواردی که یک بیمه شده عادی دارد، بهره‌مند خواهند شد.

دستگیری رمال‌های میلیاردر در آبعلی
فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری 2 رمال با کلاهبرداری بالغ بر 20 میلیارد ریال در شهر آبعلی خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار ناظری در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر دائر کردن دفتر رمالی  و کلاهبرداری از شهروندان در پوشش دعانویسی، رمالی و جادوگری دستگیری متهمان در دستور کار ماموران کلانتری 15 آبعلی دماوند قرار گرفت. وی با اعلام اینکه متهمان پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: با حکم مقام قضایی تاکنون مبلغ 20 میلیارد ریال در یکی از حساب‌های بانکی نامبردگان مسدود و دستورات لازم برای انسداد دیگر حساب‌های مرتبط با متهمان  نیز صادر شده است. فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: رمالی، فالگیری و بخت‌گشایی چیزی جز کلاهبرداری نیست.

شناسایی ۲۹۲ بیماری نادر در ایران
مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر با بیان اینکه از هر ۱۰ هزار نفر، 2 نفر به بیماری‌های نادر مبتلا می‌شوند، گفت: بیماری خاص در کشور ما به تعدادی از بیماری‌های خونی مانند تالاسمی، هموفیلی و... اطلاق می‌شود که مورد حمایت دولت و بیمه‌ها هستند اما در علم پزشکی تعریفی تحت این عنوان برای بیماری خاص نداریم. حمیدرضا ادراکی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تاکنون ۲۹۲ نوع بیماری نادر با مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در ایران شناسایی شده است که در صدر شایع‌ترین این بیماری‌ها در کشور ما بیماری «دیستروفی»، «نوروفیبروماتوز» و «آلوپسی» است. با شناسایی‌های صورت گرفته حدود ۳۵۰۰ نفر بیمار نادر در ایران زندگی می‌کنند اما متأسفانه می‌دانیم این آمار بیش از این است و همچنان نیاز به شناسایی است. ادراکی در ادامه، غربالگری در حین بارداری و انجام آزمایش‌های ژنتیکی پیش از ازدواج را امر بسیار مهمی در جلوگیری از تولد فرزندانی با بیماری نادر دانست و افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد بیماری‌های نادر در ایران ریشه ژنتیکی دارد.


Page Generated in 0/0069 sec