printlogo


کد خبر: 209415تاریخ: 1398/2/23 00:00
اخبار

درگذشت کارگردان فیلم «تویی که نمی‌شناختمت»
محمدابراهیم سلطانی‌فر، مدیر پیشین تامین برنامه خارجی شبکه یک و کارگردان فیلم «تویی که نمی‌شناختمت» درگذشت. به گزارش فارس، وی فعالیت سینمایی خود را با تهیه‌کنندگی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. نگارش فیلمنامه اولیه سریال مختارنامه هم از دیگر سوابق وی در عرصه تلویزیون است. همچنین در دوره مدیریت وی در تأمین برنامه خارجی سیما سریال‌های خوب و مؤثری از تلویزیون پخش شد. عضویت در گروه ویژه تلویزیون و مدیر گروه جنگ شبکه یک در زمان جنگ تحمیلی از دیگر سوابق مهم سلطانی‌فر است. مراسم تشییع مرحوم سلطانی‌فر امروز 23 اردیبهشت‌ماه ساعت 9 صبح از ساختمان شماره 2 خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.

عرضه‌ بسته‌ جشنواره فیلم عمار برای ماه مبارک رمضان
همزمان با فرارسیدن ماه رمضان، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، مجموعه‌ای از آثار مناسب خود برای اکران در این ماه مبارک را ارائه کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، این مجموعه فیلم‌ها شامل آثار منتخب مستند و داستانی ادوار مختلف این جشنواره هستند و فیلم‌هایی مانند «غریبه در میقان»، «تیهو»، «راننده»، «همدم» «بازگشت»، «یک واقعه» و… از جمله آثار این مجموعه است. بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره عمار،  علاقه‌مندان جهت دریافت و اکران این فیلم‌ها می‌توانند به سایت اکران مردمی عمار به نشانی
ekran.ammarfilm.ir مراجعه کنند.


«در کنار هم»؛ روایتی کوتاه از دوستی ایران و افغانستان
مستند کوتاه «در کنار هم» که به تازگی آماده نمایش شده است، از دوستی مردم ایران و مردم افغانستان می‌گوید. به گزارش «وطن‌امروز»، مستند کوتاه «در کنار هم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمجتبی خیام‌الحسینی آماده نمایش شد. این مستند که محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است به موضوع دوستی ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها می‌پردازد و این موضوع را در فضای یک کارخانه تولید پوشاک دنبال می‌کند. سیدمجتبی خیام‌الحسینی درباره ساخت مستند «در کنار هم» گفت: «حضور اتباع افغانستانی در شهر اصفهان باعث ایجاد دوستی بین ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها شده و این فضای دوستی حتی در مشاغل مختلف بین 2 ملیت وجود دارد. این فضای دوستی به نوعی سوژه‌ای شد برای ساخت مستند «در کنار هم» و ما سعی کردیم این فضای دوستی بین مردم ایران و افغانستان را در یک کارخانه تولید کت و شلوار به تصویر بکشیم». مستند «در کنار هم» که یک مستند 25 دقیقه‌ای است، در شهر اصفهان تولید شده است و بزودی از آن رونمایی می‌شود.


انتشار فراخوان پنجمین کنگره فصلی شعر کوتاه با عنوان «رمضانیه»
مسؤول دفتر شعر جامعه ایمانی مشعر از آغاز به‌کار پنجمین کنگره فصلی شعر کوتاه با عنوان «رمضانیه» خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، یوسف رحیمی طی گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری پنجمین کنگره فصلی شعر کوتاه به همت دفتر شعر جامعه ایمانی مشعر اظهار کرد: در فصل‌های گذشته به موضوعاتی همانند شعر اخلاقی، شعر فاطمی، شعر انتظار و اصحاب سیدالشهدا(ع) پرداخته شده است. در این دوره از کنگره فصلی شعر کوتاه، دعاهای ۴۴ و ۴۵ صحیفه سجادیه را محور قرار داده‌ایم که دعای ۴۴ دعای امام سجاد(ع) هنگام ورود ماه مبارک رمضان و دعای ۴۵ دعای حضرت هنگام وداع با این ماه است. رحیمی با بیان اینکه کنگره فصلی شعر کوتاه در قالب‌های دوبیتی و رباعی برگزار می‌شود، گفت: فراخوان پنجمین دوره این کنگره از ۲۱ اردیبهشت‌ماه همزمان با پنجمین روز ماه مبارک رمضان منتشر شده و شاعران تا ۲۹خردادماه فرصت دارند آثار خود را در پایگاه شعر هیأت به نشانی www.shereheyat.ir به ثبت برسانند.


Page Generated in 0/0068 sec