printlogo


کد خبر: 209436تاریخ: 1398/2/24 00:00
اخبار

مشاور  موگرینی:
۱۲۰روز برای اثبات پایبندی به برجام زمان نیاز داریم!
مشاور فدریکا موگرینی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به اهمیت برجام و همچنین اشاره به بی‌نتیجه بودن رویکردهای جنگ‌طلبانه دولت آمریکا تاکید کرد اروپا مانند آمریکا اهداف پنهانی ندارد و حداقل ۱۲۰ روز زمان نیاز است تا بتواند حسن نیت خود درباره پایبندی به تعهدات برجامی‌اش را به ایران نشان دهد.
به گزارش ایسنا، ناتالی توچی، مشاور فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی شبکه رادیویی سی‌بی‌سی گفت: برای اینکه کمی خوش‌بینانه‌تر به موضوع نگاه کنیم من واقعاً فکر می‌کنم که تمام اینها برای ایران کاملاً واضح است. اگرچه حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران گفته است که ایران اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند، دیگر به تعهدات برجامی خود عمل نمی‌کند اما کسی اگر اظهارات حسن روحانی را بخواند می‌بیند که موضوع واقعاً این نیست که ایران حداقل به همین زودی‌ها برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد. ما 60 روز زمان داریم اما می‌توانم بگویم که احتمالاً ۱۲۰ روز زمان نیاز داریم تا واقعاً بتوانیم کاری کنیم که به ایران نشان دهد ما واقعاً به سهم خودمان، به توافق پایبندیم.

سخنگوی صدر:
باید در برابر اقدامات غیرقانونی آمریکا علیه ایران ایستاد
دادستان دادگاه ویژه محاکمه صدام و سخنگوی رسمی «سیدمقتدا صدر» (رهبر جریان صدر و حامی فراکسیون بزرگ «سائرون» در پارلمان عراق) گفت نباید در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران سکوت کرد.
«سیدجعفر الموسوی» در گفت‌وگو با ایرنا با عنوان این مطلب افزود: اگر امروز در برابر اقدامات غیرقانونی و سیاست‌های خصمانه و تهدیدهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران سکوت شود، هیچ کشوری در آینده از اعمال فشارها و دخالت‌ها و تهدیدهای آمریکا در امان نمی‌ماند.
الموسوی درباره سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: کاملا واضح است که آمریکا با سیاست خصمانه خود علیه ایران، فقط جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار نداده، بلکه دنبال جای پا در منطقه است تا چهره منطقه، بلکه برخی کشورها را تغییر دهد.
عضو کادر رهبری جریان صدر اضافه کرد: این جریان مخالف سیاست‌های دولت ترامپ و کاخ سفید است، زیرا آن را سیاستی یک‌جانبه‌ و ظالمانه، سلطه‌گرانه و دخالت در امور دیگر کشورها می‌داند.
وی اضافه کرد همه باید بدانند اگر امروز دخالت در امور داخلی ایران اتفاق بیفتد هیچ کشوری از این دخالت‌های آمریکا در امور داخلی‌اش در امان نخواهد ماند و آمریکا دخالت در سیاست‌های جهانی را به رویه برای خود تبدیل خواهد کرد.

استقبال ایران از خروج نیروهای انصارالله از ۳ بندر یمن
ایران از خروج نیروهای انصارالله از ۳ بندر یمن استقبال کرد و از ائتلاف سعودی هم خواست به تعهداتش عمل کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه عقب‌نشینی یک‌جانبه نیرو‌های نظامی دولت نجات ملی یمن از 3 بندر الحدیده، راس عیسی و الصلیف را اقدامی سازنده توصیف کرد و افزود: اقدام دولت صنعا در جهت حفظ توافق استکهلم از یک‌سو نشانگر عزم و پایبندی دولت نجات ملی یمن به گفت‌وگو و اجرای تعهدات خود و از سوی دیگر بیانگر کارشکنی و عدم پایبندی ائتلاف سعودی به این توافق است. موسوی ضمن تاکید مجدد بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از توافق استکهلم، اجرای آن را مقدمه‌ای برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جامع و نهایی برای یمن برشمرد و با توجه به مانع‌تراشی‌های فراوان نیرو‌های مورد حمایت ائتلاف سعودی - اماراتی اظهار داشت: سازمان ملل متحد و کشور‌های تاثیرگذار باید با تحت فشار قرار دادن ائتلاف از آنان بخواهند به تعهدات خود پایبند باشند و کارشکنی‌های خود را در متوقف کردن اجرای توافق استکهلم کنار بگذارند.


Page Generated in 0/0062 sec