printlogo


کد خبر: 209443تاریخ: 1398/2/24 00:00
تکذیب شایعه ایجاد صف و باتری 250 میلیون تومانی
دروغگوها به باتری قلب هم رحم نکردند!

گروه اجتماعی: شایعات فضای مجازی این دفعه تجهیزات پزشکی را هدف گرفت و موضوع کمبود باتری قلب سوژه خوش‌باوران مجازی شد و البته خبر تکذیب شایعه کمبود باتری قلب هیچ‌گاه مانند شایعه دروغین ابتدایی دست به دست نشد.به گزارش «وطن‌امروز»، ابتدای هفته تصویری در کانال‌های ضد انقلاب و برخی کانال‌های غیررسمی داخلی منتشر شد که ادعا داشت محل آن بیمارستان قلب شهید رجایی است. در تصویر مورد نظر گروهی از بیماران در صف انتظار دیده می‌شدند و در توضیح عکس هم آمده بود: اینجا بیمارستان قلب شهید‌رجایی و جماعت چشم‌انتظار...؛ وقتی حرف از تحریم ظالمانه زده می‌شود، کافی است به 2 اختلاف رقم توجه کنید. باتری قلب وجود ندارد و باتری‌‌‌هایی که ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بودند با ۲۵۰ میلیون هم گیر نمی‌آیند. اما رئیس هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران می‌گوید از سال گذشته قیمت باتری قلب در کشور افزایش نیافته و بیماران به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.
قیمت باتری قلب افزایش نیافته است
رئیس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: از سال گذشته تاکنون قیمت باتری قلب افزایش نیافته است و بیماران به شائبه‌های بی‌اساس منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند.
مهدی یوسفی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت باتری قلب افزایش یافته؟ اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون قیمت باتری قلب برای بیماران کشورمان افزایش نداشته و جای نگرانی برای بیماران نیست. وی افزود: باتری قلب برای بیماران کشورمان با ارز دولتی توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی خریداری و وارد کشور می‌شود و با قیمت مناسب در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد. رئیس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: باتری قلب نوع ICD بنا بر نیاز بیمار از ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان و نوع پیس‌میکر حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. یوسفی عنوان کرد: باتری قلب برای بیماران به مقدار لازم خریداری شده و در انبارهای هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران موجود است. در همین حال، محمدمهدی علاءالدین، رئیس اداره نظارت بر تأمین و نگهداشت تجهیزات پزشکی با توجه به انتشار برخی مطالب درباره کمبود باتری قلب، گفت: از سال گذشته برنامه‌ریزی‌‌های لازم برای تأمین پیس‌میکر و ICD شده و در حال حاضر کمبودی در این‌باره نداریم. وی افزود: برای واردات این اقلام، ارز دولتی مورد نیاز تخصیص یافته و در این‌باره تأمین‌کنندگان ICD و پیس‌میکر نسبت به تأمین این اقلام برای مراکز درمانی سراسر کشور اقدام می‌کنند.
علاءالدین گفت: طی 2 ماه نخست امسال، اقدامات لازم جهت تخصیص و تأمین ارز به منظور واردات انواع پیس‌میکر و ICD شده که با ترخیص آن از گمرک، کمبودی در این‌باره در سال ۱۳۹۸ نخواهیم داشت.
 کمبود داروهای اساسی کاهش یافته است
در همین ارتباط وزیر بهداشت دیروز در مجلس حضور یافت و درباره موضوع تجهیزات پزشکی و دارو اعلام کرد اقداماتی در حال انجام است تا با حل مشکل انتقال پول، مردم در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی کمبود احساس نکنند. سعید نمکی در حاشیه نشست دیروز با فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رایزنی‌هایی درباره نقل‌وانتقال پول، تامین منابع، شیوه نقل و انتقال دارو و مسیر واردات داروها در حال انجام است تا مردم مشکلی به عنوان کمبود دارو نداشته باشند و تلاش می‌کنیم ذخیره دارو را در حد مطلوب حفظ کنیم تا مردم در این زمینه اضطرابی نداشته باشند. وزیر بهداشت در ادامه افزود: خوشبختانه به‌رغم فشارهای ناشی از تحریم‌ها میزان کمبود داروهای اساسی کشور در مقایسه با روز مشابه در سال گذشته کمتر شده است. نمکی، درباره موضوع رانت و امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی اظهار کرد: روی جمع شدن امضاهای طلایی و رانت در سازمان غذا و دارو کار می‌کنیم و در اداره کل تجهیزات پزشکی نیز اتفاقاتی از این دست می‌افتد که باید آنها را از این اداره جمع کنیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره موضوع حمایت از تولید تجهیزات پزشکی در سال «رونق تولید» بیان کرد: ما به منظور حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، به محصولات خارجی که نمونه ایرانی آنها از نظر کیفیت مورد تایید است، اجازه ورود به کشور نمی‌دهیم. وی درباره واردات تجهیزات پزشکی مشابه تولید داخل اظهار کرد: ما در برابر واردات تجهیزات پزشکی مشابه داخل محکم ایستاده‌ایم و به همه بخش‌ها در وزارت بهداشت ابلاغ کرده‌ایم ورود دستگاه‌هایی که مشابه تولید داخل آنها در کشور وجود دارد، ممنوع است.


Page Generated in 0/0069 sec