printlogo


کد خبر: 209449تاریخ: 1398/2/24 00:00
اخبار

بازسازی ۵ هزار خانه مددجویان سیل‌زده
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ساخت ۲ هزار واحد و بازسازی ۳ هزار واحد مسکونی مددجویی، گفت: تحقق این امر نیازمند همکاری و مشارکت خوب استان‌هاست. به گزارش مهر، وحید قبادی‌دانا با اشاره به ساخت ۲ هزار واحد و بازسازی ۳ هزار واحد مسکونی مددجویی، ادامه داد: این همکاری الگویی برای فعالیت‌های جهادی خواهد بود. وی با اظهار امیدواری از آماده‌سازی بموقع واحدهای مسکونی برای مددجویان بهزیستی، یادآور شد: تحقق این امر نیازمند همکاری و مشارکت خوب استان‌هاست و کارنامه عملکردی استان‌ها با اولویت مناطق سیل‌زده در ارزشیابی استان و مدیران استانی مؤثر است؛ ناظران کیفی در روستاها بنیاد مسکن و ناظران فنی در شهرها سازمان نظام مهندسی خواهند بود. همچنین مناسب‌سازی ۱۵ هزار واحد مددجویی امضا و ابلاغ شد که اولویت با مددجویان بهزیستی است. وی با اشاره به احداث یکهزار و ۷۰۰ واحد و بازسازی ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مددجویی، تصریح کرد: اگر آمار واحدهای مسکونی تخریب‌شده در سیل خوزستان را نیز به مجموع آمار اضافه کنیم نزدیک به ۶ هزار واحد مسکونی نیازمند رسیدگی است. علی ربوبی، دبیر ستاد مسکن مددجویی سازمان بهزیستی کشور بر اساس آخرین اطلاعات سامانه آنلاین بنیاد مسکن اعلام کرد: تاکنون جز استان‌های خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد یکهزار و ۷۷۲ واحد تخریب کامل شده‌اند و ۲ هزار و ۵۸۴ واحد نیازمند تعمیرات و بازسازی هستند.


پای حسین هدایتی به پرونده قتل باز شد
معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از احضار حسین هدایتی به مرکز این پلیس خبر داد. علی ولی‌پورگودرزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احضار حسین هدایتی‌دولابی به اداره پلیس آگاهی پایتخت، اظهار داشت: پس از به قتل رسیدن یکی از وکلای پایه یک دادگستری (حمید حاجیان) مقابل دفتر کارش در شمال پایتخت، بررسی‌ها از همان روز‌های اول درباره علت به قتل رسیدن متوفی آغاز شد. وی افزود: متوفی در گذشته وکالت برخی پرونده‌های حسین هدایتی‌دولابی را بر عهده داشته است و به همین دلیل پس از هماهنگی با دستگاه قضایی، هدایتی به عنوان مطلع و گواه جهت پاره‌ای توضیحات درباره متوفی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ احضار شده است و فقط به عنوان متهم به قتل پرونده در این بازجویی حضور ندارد. به‌گفته وی، حسین هدایتی برای انجام تحقیقات و بازجویی‌های تکمیلی به جای حضور در زندان تا تکمیل تحقیقات در مقر پلیس آگاهی پایتخت نگهداری خواهد شد.

سهیم ‌شدن مرزنشینان از منافع ترانزیت کالا
فرمانده نیروی انتظامی گفت: باید سهمی از منافع ترانزیت کالا در بازارچه‌های مرزی به مرزنشینان تعلق گیرد. سردار «حسین اشتری» در جمع سران طوایف، معتمدان، بزرگان منطقه سیستان، ائمه جمعه و جماعات، مسؤولان و کارکنان ناجا در هنگ مرزی زابل، اظهار داشت: بحث پاس‌مرزی از جمله درخواست‌های سران طوایف است که این امر از وظایف وزارت امور خارجه است، هر چند نیروی انتظامی نیز موافق برپایی پاس‌مرزی است ولی باید این موضوع در وزارت امور خارجه بررسی شود، در ناجا نیز با کار کارشناسی ان‌شاء‌الله دنبال و پیگیری خواهد شد. این مقام عالی انتظامی با تأکید بر اینکه باید سهمی از منافع ترانزیت کالا در بازارچه‌های مرزی به مرزنشینان تعلق گیرد، گفت: از زحمات مجاهدانه همه شما عزیزان در منطقه سیستان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم. سردار اشتری تأکید کرد: باید یک پلیس حرفه‌ای به تمام معنا در این منطقه که آماده برخورد با هر نوع حادثه‌ای است،
داشته باشیم.


Page Generated in 0/0064 sec