printlogo


کد خبر: 209450تاریخ: 1398/2/24 00:00
اخبار

فعالیت مغازه‌ها تا 3 بامداد
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از انتخاب 3 محور و خیابان برای اجرای طرح حیات شبانه در شب‌های ماه رمضان خبر داد. زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران باید نسبت  به معرفی مکان‌هایی برای توسعه حیات شبانه در پایتخت اقدام کند. وی گفت: بنا بر تصمیمی با حضور همه دستگاه‌های دخیل، مقرر شد محور «هفت‌حوض»،‌ «میدان ولیعصر تا تقاطع خیابان فاطمی» و «میدان قدس تا تجریش» به عنوان نخستین محورهای اجرای حیات شبانه معرفی شوند. نژادبهرام با بیان اینکه مقرر شد در مناطق 2 و 20 نیز محورهایی را برای اجرای طرح حیات شبانه معرفی کنند، ادامه داد: طبق هماهنگی انجام شده با اصناف مقرر شده افرادی که مایل به شرکت در این طرح هستند،  مغازه‌های خود را باز نگه دارند تا موجب رونق فضای کسب و کار در شب باشند. وی افزود: از ساعت 22 تا 3 بامداد طرح حیات شبانه اجرایی خواهد شد.

فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی تصویب شد
فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن دیروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. به گزارش تسنیم، فاطمه حسینی، نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر اظهار کرد: این موافقت، روند بررسی جزئیات طرح مزبور را تسریع می‌کند. به گفته وی، این طرح در 2 محور مهم تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از اسیدپاشی، خلأ قانون فعلی را برطرف می‌کند.

تاکسیرانی درباره افزایش غیرقانونی کرایه توضیح می‌دهد
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: از این پس بهتر است اتحادیه تاکسیران‌ها نسبت به تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی در شهر تهران اقدام کند. محمد علیخانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره افزایش غیرقانونی نرخ کرایه‌های برخی خطوط تاکسیرانی، با بیان اینکه مصوبه شورای شهر بر مبنای نرخ تورمی بود که از سوی مرکز آمار ایران اعلام شد، اظهار کرد: از سازمان تاکسیرانی در این‌باره توضیح خواسته‌ایم. وی در ادامه گفت: تاکسی حمل‌ونقل عمومی محسوب نمی‌شود زیرا حمل‌ونقل عمومی انبوه‌بر است و تحت حمایت دولت یا شهرداری قرار می‌گیرد اما تاکسی‌ها تنها تحت نظارت سازمان تاکسیرانی هستند. وی تصریح کرد: به اعتقاده بنده از این پس اتحادیه تاکسیران‌ها باید با توجه به کشش بازار و رقابتی که وجود دارد نسبت به تعیین نرخ کرایه‌ها اقدام کند و نظارت بر آنها به عهده سازمان تاکسیرانی باشد. بنابراین بهتر است مرحله بعد تعیین نرخ کرایه‌ها توسط اتحادیه تاکسیرانی انجام شود.

ورود مفاهیم بیمه  به کتب درسی
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: مفاهیم بیمه تأمین اجتماعی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در تمام مدارس کشور از پایه سوم دبستان تا دوره متوسطه آموزش داده می‌شود. محمدرضا جعفریان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ورود مفاهیم بیمه تأمین اجتماعی در کتب درسی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این نهاد اجتماعی بزرگ از قبل از تولد تا بعد از مرگ با بیمه‌شدگان خواهد بود و به آنها خدمات ارائه می‌دهد ولی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب تاکنون در کتب درسی مطرح نبود. جعفریان با بیان اینکه در حال حاضر
۵۲ درصد از جمعیت کل کشور به نحوی با سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط هستند، گفت: بنابراین دانش‌آموزان باید از ابتدا با این سازمان بزرگ آشنا شوند، چراکه با ورود به عرصه کار قطعا نیاز به آشنایی با این سازمان دارند. معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با وزارت آموزش‌وپرورش و همین‌طور موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی مفاهیم تأمین اجتماعی در کتب درسی وارد شد.


Page Generated in 0/0071 sec