printlogo


کد خبر: 209466تاریخ: 1398/2/24 00:00
اخبار

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی:
مسؤولان تنها چاره کاغذ را  واردات می‌‌دانند
مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تولید، راهبرد اصلی حل مشکل کاغذ است، می‌گوید: گرانی کاغذ امروز بعد از یک‌سال از جهش ارزی خودش را در کتاب‌های چاپ ۹۸ نشان داده است و از این پس خرید کتاب برای مردم سخت‌تر هم خواهد شد. به گزارش تسنیم، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اراده‌ای برای حل مشکل کاغذ از طریق تولید داخل میان مسؤولان دیده نمی‌شود، گفت: برای این کار نیازی به قطع درخت و جنگل مصنوعی و امثال آن هم نیست، مواد اولیه تولید کاغذ در کشور ما به‌واسطه مزارع وسیع کشت و صنعت نیشکر فراوان است اما نه‌تنها از باگاس نیشکر استفاده‌ای نمی‌شود که آن را آتش می‌زنند. طبق آخرین اعلام رسمی، آمار تولید سالانه تفاله نیشکر یا همان باگاس 5/2 میلیون تن در سال است. نسبت تولید کاغذ به باگاس هم 3 به یک و در بدبینانه‌ترین حالت 5 به یک است؛ یعنی حداقل می‌توان 500 هزار تن کاغذ در داخل تولید کرد اما این اتفاق نمی‌افتد، چون اراده‌ای پشت آن نیست و برخی مسؤولان همه چاره مشکل کاغذ را در واردات می‌بینند، در حالی که حتی در همان واردات هم درست عمل نمی‌کنند. اگر واردات درست انجام می‌شد، ما امروز شاهد این میزان افزایش قیمت نبودیم. این روند در ادامه بر استقلال فرهنگی ما تأثیرگذار خواهد بود زیرا این چرخه تولید آثار فرهنگی است که در بلندمدت ضربه خواهد خورد و در نهایت، این زیان و ضرر به نویسنده، مؤلف و صاحبان فکر نیز خواهد رسید، در مقابل، در چنین بازاری سود در کتاب‌سازی و ترجمه‌های بازاری خواهد بود.


محرومیت‌های بزرگ‌ترین استان کشور در «به اضافه مستند»
مستند «بلوچستان» به کارگردانی محسن زارعی در بیست‌ودومین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در این قسمت و پس از پخش مستند، حسین‌علی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا خان‌محمدی، مسؤول هیات آل‌یاسین، از گروه‌های جهادی فعال در سیستان‌وبلوچستان میهمان برنامه خواهند بود و به بررسی مشکلات استان سیستان و بلوچستان و محرومیت این منطقه از کشورمان می‌پردازند. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. مستند «بلوچستان»، روایتی تصویری و مستند از محرومیت‌های منطقه بلوچستان و وضعیت توسعه‌یافتگی آن در سال‌های اخیر است. مستند «بلوچستان» که به کارگردانی محسن زارعی و به تهیه‌کنندگی شبکه مستند سیما ساخته شده است، پیش از این در بخش شهید آوینی جشنواره حقیقت و جشنواره عمار حضور داشت و اکنون برای نخستین بار در شبکه مستند و برنامه «به اضافه مستند» پخش و رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد.


«چند می‌گیری گریه کنی؟»  پروانه ساخت گرفت
پروانه ساخت ۳ فیلم از جمله دومین قسمت «چند می‌گیری گریه کنی؟» صادر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر با ۳ فیلمنامه موافقت کرد. بنا بر این گزارش، فیلمنامه‌های «فالوئر» به تهیه‌کنندگی فریدون جیرانی، کارگردانی مهدی برقعی و نویسندگی امیرحسین جهدوست با موضوع اجتماعی و «به عقب بر نمی‌گردیم» به تهیه‌کنندگی بهمن کامیار  وکارگردانی و نویسندگی پویا نبی با موضوع اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند. همچنین دومین قسمت فیلم سینمایی «چند می‌گیری گریه کنی؟» به تهیه‌کنندگی محسن توکل‌نیا، کارگردانی علی توکل‌نیا و نویسندگی رحیم بهبودی با موضوع کمدی پروانه ساخت دریافت کرد. نخستین قسمت این فیلم سال ۸۴ تولید شده است.


Page Generated in 0/0066 sec