printlogo


کد خبر: 209472تاریخ: 1398/2/25 00:00
اخبار

کالاهای حجیم دیگر توسط پست جابه‌جا نمی‌شود
عضو هیأت‌مدیره شرکت ملی پست گفت: در راستای افزایش سطح کیفی خدمات‌رسانی، کالاها و اجسام حجیم و سنگین دیگر توسط پست جابه‌جا نمی‌شود. بهزاد اقبال‌خواه اظهار کرد: با توجه به اینکه جابه‌جایی کالاهای حجیم، موجب آسیب‌دیدگی به سایر بسته‌ها و همچنین فرسودگی و استهلاک سرمایه‌های شبکه می‌شود؛ حذف جابه‌جایی کالاهای بالای ۳۰ کیلوگرم در دستور کار قرار گرفته است. وی تصریح کرد: در حوزه GNAF و ارائه کد پستی ۱۰ رقمی، ۳۲ خدمت جدید پیش‌بینی شده است که پس از به ثمر رسیدن نخستین تجربه همکاری پست با شرکت استارت‌آپی الوپیک، رونمایی و وارد مراحل اجرایی می‌شود.


نامه مجلس به رئیس‌جمهور درباره ساماندهی بازار مسکن
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اعضای این کمیسیون در نامه‌ای به رئیس‌جمهور بر ضرورت ورود جدی دولت برای ساماندهی بازار مسکن تأکید کردند. صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، از نامه اعضای کمیسیون عمران مجلس به رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: در این نامه بر ضرورت ورود رئیس‌جمهور و دولت برای کنترل بازار مسکن تأکید شده است. وی با اشاره به تلاطمات قیمت مسکن در یک سال اخیر بویژه در حوزه اجاره، گفت: در نامه کمیسیون عمران تأکید شده که دولت باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای تولید و عرضه مسکن داشته باشد، زیرا کشور سالانه به حدود یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد. وی ادامه داد: ارائه تسهیلات کم‌بهره برای سازندگان و تعریف قیمت پایه برای خرید و فروش و اجاره مسکن بر اساس ارزش معاملات دارایی جهت ورود سازمان تعزیرات حکومتی، از دیگر موارد مطرح شده در نامه کمیسیون عمران مجلس است. وی گفت: یکی از موارد بسیار مهم در شرایط کنونی برای ساماندهی بازار مسکن، ارائه اراضی دولتی به سازندگان بخش خصوصی و همکاری بیشتر بانک‌ها در ارائه تسهیلات به متقاضیان مسکن است.
وجود ۵۰۰ هزار مسکن مهر نیمه‌کاره
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر به صورت نیمه‌کاره در کشور وجود دارد، گفت: پیگیری تکمیل این واحدها توسط استانداری‌ها در حال انجام است. به گزارش فارس، علی نبیان افزود: تکمیل طرح‌های مسکن مهر اکنون به صورت ویژه در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر توسط سازمان ملی زمین و مسکن و زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن و شهرهای جدید در حال انجام است.


عرضه کاغذ با ۴ برابر قیمت واقعی
رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه در حال حاضر گران‌ترین کاغذ تحریر دنیا هر تن ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار است، گفت: هم‌اکنون کاغذ با 3 تا 4 برابر قیمت واقعی در بازار در حال فروش است. به گزارش میزان، ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی درباره تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کاغذ اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین تصمیمات اشتباه در کشور اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی است، همان زمانی که این موضوع اعلام شد بسیاری از فعالان اقتصادی مطرح کردند ارز 4200 تومانی به دلیل ایجاد فاصله بین ارز دولتی و سایر ارز‌ها ناخودآگاه ایجاد مفسده می‌کند. وی با بیان اینکه در حال حاضر گران‌ترین کاغذ تحریر دنیا هر تن ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار و گران‌ترین کاغذ روزنامه هر تن ۷۰۰ دلار است، افزود: هم‌اکنون کاغذ با 3 تا 4 برابر قیمت واقعی در بازار در حال فروش است. روغنی گلپایگانی تصریح کرد: حدود 5/1 سال است که ارز ۴۲۰۰ تومانی به کاغذ اختصاص داده شده اما شاهدیم که مطبوعات و ناشران، کاغذ گران استفاده می‌کنند و نتوانستند از یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند. وی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکل مطبوعات و ناشران را حل نمی‌کند، تاکید کرد: استفاده از ارز نیمایی موجب می‌شود هم فراوانی بیشتری در بازار وجود داشته باشد و هم قیمت‌ها کاهش یابد.
 


Page Generated in 0/0157 sec