printlogo


کد خبر: 209473تاریخ: 1398/2/25 00:00
اخبار

 توزیع ۳ هزار تن خرما برای تنظیم بازار ماه رمضان
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از عرضه بیش از ۳ هزار تن محصول ذخیره شده خرما در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش تسنیم، حسین شیرزاد درباره عرضه خرما در ایام ماه مبارک رمضان گفت: هم‌اکنون بالغ بر 3 هزار تن خرمای ذخیره شده محصول سال قبل، شامل 2 هزار و 500 تن خرمای مضافتی تولیدی جیرفت و جنوب استان کرمان و همچنین بیش از 500 تن خرمای استان بوشهر همه روزه به صورت عمده و با 20 الی 25 درصد زیر قیمت بازار توسط اتحادیه مرکزی تعاون روستایی در حال عرضه به بازارهای کشور است. همچنین رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از خرید یکهزار تن خرمای بم به منظور تنظیم بازار مصرف خرمای روزه‌داران خبر داد. عباس تابش گفت: به‌منظور تنظیم بازار و با همکاری تولیدکنندگان بیش از یکهزار تن خرما به قیمت هر کیلو ۲۳ هزار تومان به اضافه هزینه حمل خریداری شده است تا این محصول بتواند در سفره روزه‌داران قرار گیرد.

عرضه بدون محدودیت شکر ۳۴۰۰ تومانی
به گفته معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حال حاضر شکر در همه میادین میوه و تره‌بار شهرداری و فروشگاه‌های منتخب بدون محدودیت و با قیمت ۳ هزار و ۴۰۰ تومان در حال عرضه است و از نظر تأمین شکر کشور مشکلی نداریم. عباس قبادی افزود: حجم زیادی از تقاضا برای شکر وجود داشت که از طریق همکاران‌مان در بازرگانی دولتی تأمین شد. وی با بیان اینکه به اندازه کافی واردات شکر خام انجام شده است، تصریح کرد: تولید داخل نیز شروع شده است و تا چند روز آینده چغندرهای پاییزی به کارخانجات تحویل داده می‌شود.

رشد ۳۹۹۴ واحدی شاخص بورس
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با رشد ۳۹۹۴ واحدی مواجه شد. به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه تعداد 5 میلیارد و 219 میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش یکهزار و 407 میلیارد تومان در 284 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 3994 واحدی در ارتفاع 211هزار و 746 واحد قرار گرفت.

دلار؛ ایستاده در کانال 15 هزار تومان
چهارمین روز هفته در حالی سپری شد که دلار در این روز هم کانال 15 هزار تومان را از دست نداد. دیروز دلار با کاهش 100 تومانی نسبت به روز قبل 15200 تومان معامله شد. قیمت دیگر ارزهای رایج در بازار آزاد تهران عبارتند از: یورو 17100، پوند انگلستان 19800 و لیر ترکیه 2600 تومان. در این شرایط بازار، بانک‌ها با سخاوت ارز مردم را 500 تومان کمتر از بازار آزاد خریداری می‌کردند! و فروش آنها هم منوط به ارائه مدارک سفر و با سقف 2000 دلار بود. بر این اساس دیروز بانک‌های عامل قیمت دلار را 14 هزار و 421 تومان، قیمت یورو را 16 هزار و 208 تومان و قیمت پوند انگلیس را 18 هزار و 695 تومان برای خرید از مردم اعلام کردند. سکه تمام بهار آزادی هم به 5 میلیون و 100 هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب 2 میلیون و 750 هزار تومان و یک میلیون و 850 هزار تومان فروخته شدند.

خریداران برلیانس خودروی جایگزین می‌گیرند
پس از ماه‌ها انتظار و پیگیری پیش‌خریداران خودرو، شرکت خودروساز اعلام کرد که به پیش‌خریداران برلیانس خودروی جایگزین تحویل خواهد شد. سرانجام پس از ماه‌ها انتظار خریداران خودروی برلیانس از شرکت خودروساز بابت تحویل خودروها، بالاخره دیروز بخشنامه جدیدی صادر شد که بر مبنای آن، خریداران خودروی برلیانس می‌توانند خودرو‌های جایگزین تحویل بگیرند. در این بخشنامه آمده است: جهت تعهدات مشتریانی که تاکنون دعوتنامه تکمیل وجه مابه‌التفاوت برای آنان صادر نشده است، 3 روش وجود دارد که شامل انصراف، تبدیل مدل خودرو و الحاقیه قرارداد است.


Page Generated in 0/0057 sec