printlogo


کد خبر: 209475تاریخ: 1398/2/25 00:00
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های تهران خبر داد
کمبود ۸ هزار معلم در مدارس استان تهران

مدیرکل آموزش ‌و ‌پرورش شهرستان‌های تهران گفت: برای سال تحصیلی آینده با کمبود ۸ هزار معلم در مدارس شهرستان‌های استان تهران مواجه هستیم. به گزارش فارس، محمد صیدلو، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم احیای مدارس ماندگار در گام دوم انقلاب افزود: هفته گذشته نمایندگان مجلس از 2 مدیرکل استان یعنی بنده و آقای فولادوند دعوت کردند تا مسائل آموزش‌و‌پرورش را بازگو کنیم که بنده اعلام کردم اگر برای امروز می‌خواهید به ما کمک کنید ما ۶ میلیارد تومان پول ایاب و ذهاب بدهکاریم، اگر برای 2 هفته آینده می‌خواهید کمک کنید ما ۶ میلیارد تومان حق‌الزحمه همکاران را بدهکاریم، اگر برای تابستان می‌خواهید مشکلی حل کنید
۸ هزار نفر کمبود نیروی انسانی وجود دارد و اگر برای اول مهر می‌خواهید کاری کنید ما حدود ۱۰ هزار کلاس درس نیاز داریم و می‌خواهیم نمایندگان مجلس کاری کنند تا حال آموزش‌و‌پرورش خوب شود.
فرسودگی 35 درصد مدارس شهرری
در ادامه این مراسم فرماندار ویژه شهرری گفت: 35 درصد آموزشگاه‌های شهرری فرسوده هستند و بسیاری از مدارس به صورت دوشیفته فعالیت می‌کنند. هدایت‌الله جمالی‌پور بیان کرد: ما 7 هزار معلم در 400 آموزشگاه داریم که در بسیاری از مناطق این آموزشگاه‌ها به صورت دوشیفته و با تراکم حداقل 32 دانش‌آموزان مشغول به کار هستند. وی ادامه داد: 45 درصد کمبود کلاس آموزشی داریم و 35 درصد آموزشگاه‌های‌مان فرسوده است.
محرومیت برخی دختران از تحصیل
نماینده مردم در مجلس گفت: در برخی روستاهای استان تهران، دانش‌آموزان برای تحصیل ناچارند از یک روستا به روستای دیگر بروند و به همین دلیل تعدادی از دختران از تحصیل محروم شده‌اند.  سیدفرید موسوی با اشاره به اینکه سالانه 250 هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می‌شود، گفت: به  عبارتی سالانه یک شهرستان به تهران اضافه می‌شود، آیا ما امکانات را برای افرادی که کارت ملی دارند و ایرانی محسوب می‌شوند، ایجاد کرده‌ایم؟ موسوی ادامه داد: سرویس مدارس برای کادر فرهنگیان و همچنین دانش‌آموزان با مشکل مواجه است و ما دانش‌آموزان را برای تحصیل ناچار از روستایی به روستاهای دیگر می‌فرستیم؛ متأسفانه به همین دلیل جابه‌جایی‌ها، تعدادی از دختران از تحصیل محروم شده‌اند که شاید در محروم‌ترین مناطق کشور وضعیت به این شکل نباشد.


Page Generated in 0/0066 sec