printlogo


کد خبر: 209481تاریخ: 1398/2/25 00:00
اخبار

کارت زرد مجلس  به وزیر آموزش‌وپرورش
نمایندگان مجلس پاسخ‌‌های وزیر آموزش‌وپرورش به سوالی درباره رشد بی‌رویه آموزشگاه‌های علمی آزاد و کتاب‌های کمک آموزشی را قانع‌کننده ندانستند. به گزارش ایلنا، سیدفاطمه ذوالقدر، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از پاسخ‌های وزیر آموزش‌وپرورش درباره رشد بی‌رویه آموزشگاه‌های علمی آزاد و کتاب‌های کمک آموزشی قانع نشد و سوال را در صحن مجلس به رای گذاشت. بر این اساس نمایندگان با ۸۳ رای موافق و ۱۱۴ رای مخالف از مجموع ۲۹۹ نماینده از پاسخ وزیر قانع نشدند و وزیر از مجلس کارت زرد دریافت کرد.


شناسایی ۲۱۷۵ فقره سایت قمار در کشور
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا از شناسایی ۲۱۷۵ فقره سایت قمار در کشور خبر داد. سرهنگ علی نیک‌نفس در گفت‌وگو با ایلنا، با ارائه توضیحاتی درباره اقدامات پلیس فتای ناجا در رابطه با مقابله با سایت‌های شرط‌بندی گفت: درباره سایت‌های قمار اینترنتی اقدامات بسیار خوبی توسط پلیس فتای ناجا و واحدهای متناظر استانی انجام شده است. وی با بیان اینکه شناسایی سایت‌های قمار نسبت به سال قبل بیش از ۶ برابر رشد داشته است، ادامه داد: در سال97 گردانندگان ۲۱۷۵ فقره تارنمای قمار شناسایی و تعداد ۱۲۴۱ فقره پرونده با گردش مالی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای این تارنماهای قمار تشکیل شد که منجر به مسدودی حدود ۷۸۰ میلیارد ریال و کاهش فعالیت‌های این قبیل سایت‌ها شده است. با توجه به افزایش فعالیت‌های مربوط به سایت‌های قمار و شرط‌بندی باید با این سایت‌ها به صورت ریشه‌ای برخورد شود.


آغاز به کار کمیته کنترل و نظارت بر دریافت شهریه مدارس غیردولتی
کمیته کنترل و نظارت بر ثبت‌نام و دریافت شهریه مدارس غیردولتی با حضور رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و سایر اعضا فعالیت خود را رسماً آغاز کرد. به گزارش ایسنا، این کمیته در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تشکیل‌شده است.کمیته کنترل و نظارت بر ثبت‌نام و دریافت شهریه مدارس غیردولتی از 3 کارگروه تشکیل‌شده و هر کارگروه وظایف تعریف‌شده و مشخصی را بر عهده دارد و از روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در ادارات آموزش‌وپرورش مناطق نوزده‌گانه شهر تهران حضور خواهند داشت. به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، تعدادی از اعضای این کمیته در برخی از روزهای هفته برای دریافت نظرات و شکایات مردمی در مناطق شهر تهران مستقر و بر اساس شکایات دریافت شده، اعضای کارگروه‌ها برای بررسی شکایات رسیده به مدارس اعزام خواهند شد.


معاون استاندار تهران:
مخالف افزایش قیمت طرح ترافیک و حمل‌ونقل عمومی هستیم
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: میزان ورودی و خروجی سدهای استان کاملاً تحت نظارت و مدیریت است. به گزارش فارس، محمد تقی‌زاده با بیان اینکه میزان ورودی و خروجی سدهای استان کاملاً تحت نظارت و مدیریت است، اظهار داشت: کار مطالعاتی فرونشست زمین در استان تهران به‌زودی آغاز خواهد شد. وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه استانداری تهران با رویکرد افزایش قیمت  خدمات عمومی  نظیر طرح ترافیک و حمل‌ونقل عمومی از سوی شهرداری تهران  مخالف است، گفت: این رویه را مغایر سیاست‌های دولت و قانون بودجه می‌دانیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم به فرمانداری تهران اعلام کردیم مصوبات شورای شهر تهران را با دقت نظر بیشتری مورد بررسی  قرار دهد تا شهروندان متضرر نشوند.


Page Generated in 0/0059 sec