printlogo


کد خبر: 209482تاریخ: 1398/2/25 00:00
اخبار

انهدام باند  مرتبط با قاتل طلبه همدانی
باند شرارت به سرکردگی «ابراهیم محمدیان» که اعضایش ارتباط نزدیکی با «بهروز حاجیلو» قاتل طلبه همدانی داشتند و در فضای مجازی با لقب «پاشاخان هندی» خط و نشان می‌کشیدند توسط وزارت اطلاعات منهدم شد. به گزارش فارس، جولان باند شرارت معروف به پاشاخان هندی در غرب مازندران دیگر تاب و تحمل مردم منطقه را به سر آورده بود که ورود بموقع سربازان گمنام امام زمان(عج) وزارت اطلاعات منجر به متلاشی شدن این باند مخوف شد. ابراهیم محمدیان، سرکرده این باند به همراه تعدادی از اعضا قصد داشتند در یکی از ویلا‌های منطقه وازیوار در شرق نوشهر محفلی دورهمی و بزمی شبانه تدارک ببینند اما مورد شناسایی قرار گرفته و به درگیری مسلحانه با سربازان گمنام پرداختند که طی تعقیب و گریز در محدوده ساحلی زیر پل وازیوار در مسیر جاده مواصلاتی نوشهر ـ. رویان، ابراهیم محمدیان کشته شد و ۱۰ نفر دیگر از اعضای باند دستگیر و ۲ نفر دیگر نیز متواری شدند. همچنین در بازرسی از منزل و محل جاساز خودروی گران‌قیمت سرکرده باند ۵۰۰ گرم شیشه کشف و ضبط شد. در پرونده این باند درگیری مسلحانه، سرقت، آدم‌ربایی، تجاوز به عنف، خرید و فروش اسلحه و مواد مخدر نیز مشاهده می‌شود. در پی این اقدام، علی‌اکبر علیزاده، دادستان عمومی و انقلاب نوشهر با اعلام اینکه شرور کشته‌شده پیش از این سابقه زورگیری، حمله مسلحانه و تشکیل باند‌های تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در مناطق همجوار شهرستان نوشهر و همچنین مناطق اطراف تهران را نیز داشته است، گفت: ابراهیم محمدیان ارتباط و دوستی نزدیکی با بهروز حاجیلو، قاتل طلبه همدانی داشت.


هشدار نمکی درباره مصرف بالای نمک
۱۵ میلیون ایرانی فشار خون بالا دارند
وزیر بهداشت با اشاره به مصرف بالای نمک در کشور گفت: ۱۵ میلیون ایرانی فشار خون بالا دارند. به گزارش فارس، سعید نمکی، وزیر بهداشت در نشست خبری بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: باید سراغ بیماری‌هایی برویم که بار بیشتری به نظام سلامت تحمیل می‌کند که یکی از آنها فشار خون است. سال گذشته ۱۰ میلیون نفر در جهان به دلیل عوارض بیماری فشار خون جان خود را از دست دادند؛ برآورد ما این است که ۱۵ میلیون ایرانی، مبتلا به فشار خون هستند. وی ادامه داد: حداقل ۴۰ درصد از افراد مبتلا به فشار خون از این بیماری خبر ندارند که این موضوع بسیار خطرناک است؛ این افراد زمانی می‌فهمند که با سکته مغزی به ‌آی‌سی‌یو مراجعه می‌کنند. وزیر بهداشت افزود: فشار خون به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی نظام سلامت است که از آن به عنوان قاتل خاموش نام می‌برند. وی گفت: هر ایرانی در سن بالای ۳۰ سال که سن ورود به بیماری پرفشاری خون است باید آگاهی‌های لازم را داشته باشد. نمکی با اشاره به مصرف نمک در کشور گفت: یکی از علل فشار خون بالا مصرف نمک است و مردم ما مصرف نمک بالایی دارند.  بنابراین باید این الگوی تغذیه‌ای را تغییر دهیم. وی افزود: باید کاری کنیم 30 درصد مصرف نمک در جامعه کم شود.


رئیس دانشگاه آزاد:
رشته‌‌های دکترای جدید راه‌اندازی نمی‌کنیم
رئیس دانشگاه آزاد با انتقاد از سیاست وزارت علوم در جذب دانشجوی دکترا گفت: به دنبال راه‌اندازی رشته‌های جدید دکترا نیستیم. محمدمهدی طهرانچی در گفت‌وگو با مهر، درباره بخشنامه اخیر وزارت علوم تحت عنوان آیین‌نامه راه‌اندازی و ارزشیابی دوره‌های دکترا تخصصی که به دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ۵۹ هزار دانشجوی دکترا دارد و تعداد دانشجوی دکترایی که سالانه از وزارت علوم دریافت می‌کند، حدود ۱۰ هزار دانشجو است. وی با بیان اینکه دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد به لحاظ کیفیت، استاندارد و شرایط تحصیل چیزی کمتر از دانشگاه‌های دولتی ندارند، افزود: ما دنبال راه‌اندازی رشته‌های جدید نیستیم. رئیس دانشگاه آزاد افزود: البته رشته‌های بین‌رشته‌ای جدید را توسعه خواهیم داد. یک مقطعی وزارت علوم موافقت کرد ۲۵ هزار دانشجوی دکترا در سال ۹۵ وارد دانشگاه آزاد شود که ما آن حرکت را قبول نداریم و خودمان در دانشگاه آزاد منتقد این حرکت سال ۹۵ وزارت علوم هستیم.


Page Generated in 0/0057 sec