printlogo


کد خبر: 209493تاریخ: 1398/2/25 00:00
چهارگوشه

تیراندازی در سنت‌لوییس آمریکا  3 کشته بر جای گذاشت
در پی وقوع تیراندازی در یک خانه در حاشیه شمالی شهر «سنت لوییس» در ایالت میزوری آمریکا، ۳ نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند. پلیس آمریکا اعلام کرد این تیراندازی حدود ساعت ۹ شب دوشنبه رخ داد و همه قربانیان بین ۲۰ تا ۳۰ ساله بوده‌‌‌اند. حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده، زیرا گلوله به سر او اصابت کرده است. این در حالی است که خشونت‌‌های گسترده در آمریکا در کنار خشونت‌‌های قومیتی و نژادی در این کشور سالانه صد‌ها قربانی می‌گیرد.

شیخ نعیم قاسم: آمریکا نمی‌تواند هر کاری که خواست در منطقه انجام دهد
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد به سبب وجود محور مقاومت، آمریکا نمی‌تواند هر کاری که خواست در منطقه انجام دهد و خواسته‌های خود را تحمیل کند. شیخ نعیم قاسم در اظهاراتی تاکید کرد دولت آمریکا در تعامل با حوادث منطقه دچار سردرگمی شده است و برنامه‌ها و طرح‌های این کشور در منطقه نه اجرا می‌شود و نه موفقیتی به دست خواهد آورد. او گفت: آمریکا می‌داند توانایی اندکی برای تغییر معادلات منطقه دارد، زیرا محور و جبهه مقاومت در این منطقه وجود دارد در نتیجه آمریکا نمی‌تواند هر کاری که خواست انجام دهد و خواسته‌های خود اعم از اسرائیلی و غیراسرائیلی را تحمیل کند. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه از کشور‌های حوزه خلیج فارس خواست در سیاست خارجی خود بازنگری کنند، زیرا برنامه‌ها و طرح‌های آمریکا در منطقه موفقیتی در پی نخواهد داشت و محور مقاومت با همه ابزار‌های مناسب با آن برخورد خواهد کرد.

ارتش سوریه در حومه حما وارد نبرد با تروریست‌ها شد
عملیات‌های ضدتروریستی ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور ادامه دارد. بر اساس این گزارش، نیروهای سوری مواضع تروریست‌های تکفیری در کفرزیتا واقع در حومه شمالی حماه را هدف قرار دادند. این در حالی است که مواضع تکفیری‌ها در الاربعین و اللطامنه در حومه حماه نیز توسط ارتش سوریه در هم کوبیده شد.‌ بر اساس گزارش‌‌های ارائه شده، یگانی از ارتش سوریه بعد از رصد تحرکات تروریست‌های النصره در اطراف المصاصنه در حومه شمال شرقی محرده مواضع آنها را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی قرار داد. نیروهای سوری همچنین در همین محور خودروهای متعلق به تروریست‌های «کتائب‌العزه» در اطراف «اللطامنه» را هدف حملات موشکی گسترده خود قرار دادند.

حملات تروریستی جلال‌آباد 24 کشته و زخمی بر جا گذاشت
بر اثر 3 انفجار پیاپی در شهر جلال‌آباد افغانستان، ۲۴ نفر کشته و زخمی شدند. بر اساس اعلام شینهوا، در این حادثه 4نفر کشته و ۲۰ فرد دیگر زخمی شده‌اند. عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار در این‌باره اعلام کرد که این سه انفجار ناشی از مین‌های جاسازی شده در میدان مرکزی شهر جلال‌آباد به وقوع پیوسته است. تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است.

ترامپ ماه آینده با رئیس‌جمهور چین دیدار می‌کند
رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید ماه میلادی آینده (ژوئن) در جریان نشست جی۲۰ با شی جین‌پینگ همتای چینی خود دیدار خواهد کرد تا شاید راهی برای برون‌رفت از تنش‌های تجاری ۲ کشور پیدا شود. دونالد ترامپ پیش‌بینی کرد دیدار آتی وی با شی بسیار پربار خواهد بود و بر این باور است که چین نیز خواستار حصول توافق (تجاری) است. با این حال ترامپ مدعی شد: با چین به توافق ۹۵ درصدی رسیده بودیم و بعد، نمایندگان من به پکن رفتند و آنها گفتند مواردی که درباره آنها کاملا توافق شده بود، راه به جایی نمی‌برند. این قابل پذیرش نیست. گفتنی است تنش‌های واشنگتن- پکن با تصمیم ناگهانی ترامپ برای پایان دادن به آتش‌بس تجاری و اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی بشدت بالا گرفته است. چین نیز در مقام مقابله‌به‌مثل، از اعمال تعرفه ۲۰ تا ۲۵ درصدی بر ۵ هزار قلم کالای آمریکایی خبر داد و گفت از ماه آینده این تصمیم را عملی می‌کند.


Page Generated in 0/0067 sec