printlogo


کد خبر: 209518تاریخ: 1398/2/26 00:00
اخبار

سیلاب در ‌مشهد‌اردهال جان 2 نفر را گرفت
بر اثر بارش باران و جاری ‌شدن ناگهانی سیل در منطقه اردهال کاشان یک خودروی پراید با 3 سرنشین طعمه سیل شد.  بارش رگباری باران و تگرگ سه‌شنبه‌شب در کاشان بویژه مشهد اردهال، ناگهان سیلاب کم‌سابقه‌ای ایجاد کرد و 3 ‌خودرو را که در مسیر این سیلاب قرار داشت با خود برد. بر اثر این سیلاب ناگهانی، 2 نفر از سرنشینان یکی از ‌خودروها جان خود را از دست دادند. به گزارش تسنیم، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از خطرات احتمالی، احداث سد برای کنترل سیل رودخانه اردهال لازم است. سیدجواد ساداتی‌نژاد با اظهار تأسف از جان باختن 2 زائر مرقد مطهر علی‌بن باقر(ع) در سیل مشهد اردهال افزود: احداث دیوار ساحلی برای کنترل سیلاب رودخانه اردهال باید در دستور کار امسال مدیریت بحران استان قرار گیرد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

بازسازی منازل مددجویان سیل‌زده تا پایان خرداد
رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از بازسازی و تعمیر منازل مددجویان سیل‌زده در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان تا پایان خرداد خبر داد. فرهاد اقطار در گفت‌وگو با تسنیم، درباره برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی برای تعمیر و احداث مسکن مددجویان سیل‌زده در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است بخش قابل توجهی از کمک‌های جمع‌آوری شده از سوی سازمان بهزیستی به موضوع تامین هزینه ساخت و تعمیر منازل مددجویان در مناطق سیل‌زده اختصاص یابد. وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار تا به امروز 19 میلیارد تومان به صورت نقدی از سوی خیران و هموطنان به بهزیستی کمک شده است.


برقی کردن ۸۰ هزار تاکسی در تهران
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از برقی کردن تاکسی‌های تهران با همکاری گروه صنعتی مپنا خبر داد و گفت: در این طرح ۸۰ هزار تاکسی تهران برقی خواهند شد. علیرضا قنادان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آمادگی گروه صنعتی «مپنا» برای برقی کردن تمام تاکسی‌های تهران اظهار کرد: در جلسه‌ای که برگزار شد مهندسان این مجموعه طرح‌های خود برای برقی کردن 80 هزار تاکسی‌ تهران را ارائه کردند که قرار شد به‌صورت پایلوت این طرح اجرا شود و بعد از رفع نواقص احتمالی به شکل کلی اجرا شود. وی در پاسخ به این پرسش که برقی کردن 80 هزار تاکسی در تهران در چه بازه زمانی به پایان خواهد رسید، تصریح کرد: در این زمینه نمی‌توان زمانی اعلام کرد اما تلاش می‌کنیم در یک بازه زمانی مشخص و مدیریت شده، تاکسی‌های تهران را برقی کنیم.


پزشکان ۱۵ دقیقه صرف ویزیت بیمار کنند
رئیس سازمان نظام پزشکی میزان زمانی را که پزشکان عمومی و متخصص باید صرف ویزیت بیماران کنند، اعلام کرد. محمدرضا ظفرقندی در گفت‌وگو با فارس، درباره «میزان زمانی که پزشکان باید برای ویزیت بیماران اختصاص دهند»، گفت: زمان آن برای پزشک عمومی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و برای پزشک متخصص ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: با توجه به پیچیدگی بیماری، زمان فرق می‌کند و این چارچوب قطعی نیست. مریض پرونده مدارک پزشکی دارد و گاهی اوقات نیم‌ساعت طول می‌کشد تا پزشک از مشکل او باخبر شود و باید این معدل زمانی رعایت شود. وی درباره «میزان دریافت زیرمیزی توسط برخی پزشکان»، گفت: بنده آماری در این باره ندارم. با توجه به اصلاح شرایط  وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس و ارگان‌های نظارتی همگی معتقدند بحث زیرمیزی نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است اما بنده عدد صحیحی در این باره ندارم.


Page Generated in 0/0067 sec