printlogo


کد خبر: 209533تاریخ: 1398/2/26 00:00
اخبار

مذاکره برای آمریکا  سکوی سلطه‌گری است
عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا قطعا دنبال این نیست که درباره مسائل پیش پا افتاده سخن بگوید، بلکه می‌خواهد اقتدار موشکی ایران و عمق راهبردی نظام اسلامی را در منطقه محدود کند. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با دانشجو، با اشاره به اینکه طرف مذاکره‌کننده در پی تضعیف قوت نظام جمهوری اسلامی است، یادآور شد: بنابراین دلیلی برای مذاکره وجود ندارد و هیچ عقل سلیمی اجازه نمی‌دهد نقاط قوت نظام آسیب ببیند؛ بر این اساس مذاکره در شرایط فعلی به هیچ‌وجه معقول نیست. عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری درباره دلایل معقول نبودن مذاکره با آمریکایی‌ها گفت: حتی اگر حاکمان آمریکا غیر از حاکمان فعلی بودند این مذاکره جایگاهی نداشت تا چه رسد به حاکمان کنونی آمریکا که ذره‌ای از خردورزی بو نبرده‌‌اند و به ارزش‌های انسانی پایبند  نیستند.

طرح استانی‌شدن انتخابات ابهاماتی دارد
سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: کلیات طرح استانی‌شدن انتخابات قابل قبول است اما شیوه‌های اجرایی آن ابهاماتی دارد. به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی در توئیتی اظهار داشت: کلیات طرح استانی‌شدن انتخابات قابل قبول است اما شیوه‌های اجرایی آن ابهاماتی دارد. وی همچنین تاکید کرد: در مواردی حقوق رای‌دهندگان و نامزدها نادیده گرفته شده که ناقض عدالت انتخاباتی است.

آمریکا در عمل دنبال مذاکره نیست
فؤاد ایزدی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ که گفته «دوست دارم از ایران به من زنگ بزنند»، گفت: ترامپ واقعاً علاقه‌مند است رئیس‌جمهور ایران به وی زنگ بزند و فراتر از آن علاقه‌مند به دیدار است، این مسأله هم به حالت روحی و روانی ترامپ بازمی‌گردد که دوست دارد توجهات را جلب کند و بویژه کارهایی را انجام دهد که دیگران و رؤسای جمهور قبلی آمریکا نتوانسته‌اند انجام دهند.  استاد دانشگاه تصریح کرد: مسأله‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود این است که فرق است میان ملاقات و مذاکره و همچنین فرق است میان گفت‌وگو و مذاکره. مذاکره یعنی بده و بستان و آمریکایی‌ها شاید علاقه هم دارند با ایرانی‌ها دیدار و گفت‌وگو کنند و بعد هم کاری را که می‌خواهند، دیکته کنند. وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بحث مذاکره را مطرح می‌کنند ولی در عمل دنبال مذاکره نیستند؛ آنها اصلاً آمادگی مذاکره را ندارند، اگر داشتند 12 شرط نمی‌گذاشتند که ایران نتواند آنها را اجرا کند. وی گفت: اطرافیان ترامپ به او گفته‌اند فشار را زیاد کنیم ایران پای میز مذاکره می‌آید. کاری که جمهوری اسلامی ایران باید بکند این است که نشان دهد تحلیل اطرافیان ترامپ درست از آب درنمی‌آید و نشان دهد ایران اهل مذاکره نیست تا آمریکا سطح کار خودش را عوض کند، یعنی یقین پیدا کند نمی‌شود از ایران امتیاز گرفت.

۳ برابر سال ۹۶  پیشرفت دفاعی داشته‌ایم
وزیر دفاع با بیان اینکه ملت ایران طعم تلخ شکست را به جبهه‌ آمریکایی- صهیونیستی خواهد چشاند، گفت: در شرایط تحریم توانستیم ۳ برابر سال ۹۶ پیشرفت دفاعی داشته باشیم. به گزارش مهر، امیر سرتیپ حاتمی در گردهمایی پیشکسوتان اطلاعات عملیات لشکر محمد رسول‌الله(ص)، رمز پیروزی و موفقیت در دوران دفاع‌مقدس و هجمه‌های سنگین دشمن در شرایط فعلی را اطاعت و پیروی از ولایت‌فقیه و تدابیر و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری دانست و اظهار امیدواری کرد ملت سرافراز ایران اسلامی این‌بار نیز از این برهه‌ حساس با سربلندی عبور خواهد کرد و طعم تلخ شکست را به جبهه‌ آمریکایی- صهیونیستی خواهد چشاند. امیر سرتیپ حاتمی افزود: مفتخریم که در این شرایط تحریم از اجرای هیچ یک از برنامه‌ها و مأموریت‌های حوزه‌ دفاعی در جهت تقویت و ارتقای قدرت بازدارندگی دریغ نکرده‌‌‌‌‌ایم و موفق شدیم در سال ۱۳۹۷ به کوری چشم دشمن، ۳ برابر سال ۱۳۹۶ در حوزه‌ تحقیقات و پژوهش‌های دفاعی پیشرفت کنیم.


 


Page Generated in 0/0065 sec