printlogo


کد خبر: 209548تاریخ: 1398/2/26 00:00
بررسی معادلات قهرمانی و کسب سهمیه
جشن قهرمانی در جم یا اصفهان؟

هجدمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با تمام حساسیت‌ها و جذابیت‌های خود به ایستگاه آخر رسید. رقابت در بالای جدول برای قهرمانی و کسب سهمیه در جریان است و هر کدام از
4 تیم نخست شانس متفاوتی برای قرار گرفتن در جایگاه‌های چهار‌گانه دارند.
پرسپولیس: شانس اول فتح جام
سرخپوشان پایتخت که در 2 دوره قبلی به قهرمانی رسیده‌اند به‌رغم ناکامی در کسب پیروزی در 4 دیدار گذشته، همچنان شانس اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند. این تیم 3 امتیاز از نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی سپاهان پیش است و در مجموع 9 حالتی که در دیدارهای پرسپولیس با پارس جنوبی و سپاهان مقابل استقلال خوزستان ممکن است اتفاق بیفتد تنها در یک حالت قهرمان نخواهد بود و آن در حالتی است که پرسپولیس در هفته آخر بازنده و سپاهان پیروز از میدان خارج شوند.
سپاهان: خوشبین به سهمیه، امیدوار به قهرمانی
بر اساس احتمالات ریاضی، سپاهان در 93 درصد حالات جزو 3 تیم بالای جدول قرار خواهد گرفت و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب خواهد کرد. این تیم در بدترین حالت در رتبه چهارم قرار خواهد گرفت و چشم‌انتظار اتفاقات جام حذفی که در مرحله نیمه‌نهایی آن حضور دارد خواهد بود. البته این تیم امروز به امید قهرمانی پا به میدان خواهد گذاشت و در کنار پرسپولیس تنها تیمی است که شانس قهرمانی دارد.
استقلال: پیروزی و قطعی کردن سهمیه
استقلال شانسی برای قهرمانی ندارد و منتظر لغزش سپاهان در روز پایانی است تا بتواند نایب‌قهرمان لیگ شود. استقلال با پیروزی برابر سپیدرود سهمیه‌اش در لیگ قهرمانان آسیا را قطعی خواهد کرد ولی در صورت توقف مقابل این تیم ممکن است به رتبه چهارم سقوط کند و کسب سهمیه برای این تیم به اما و اگر بکشد.
پدیده: در جست‌وجوی اولین تجربه آسیایی
پدیده در مقایسه با سایر تیم‌های بالای جدول از تفاضل گل کمتری برخوردار است. این تیم در بهترین حالت حتی می‌تواند نایب‌قهرمان لیگ شود. توقف پدیده مقابل ماشین‌سازی و پیروزی تراکتورسازی مقابل فولاد باعث می‌شود این تیم که شروع فوق‌العاده‌ای در لیگ این فصل داشت امیدی به کسب سهمیه نداشته باشد.


Page Generated in 0/0068 sec