printlogo


کد خبر: 209585تاریخ: 1398/2/28 00:00
اخبار

صدور مجوز جذب ۹ هزار پرستار
مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: امسال مجوز جذب 9 هزار نیروی پرستاری را داریم، البته کارهای آن در مجلس و سازمان برنامه و بودجه انجام شده و منتظر ابلاغ هستیم و فکر می‌کنم طی یکی دو ماه آینده این موضوع اتفاق بیفتد. به گزارش فارس، در پی مطرح کردن «موضوع اشتغال پرستاران و بیان گلایه این افراد از عدم به‌کارگیری آنها در بیمارستان‌ها»، احمد نجاتیان، مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اظهار داشت: در حال حاضر 150 هزار پرستار در رده‌های مختلف مشغول کار هستند و آمار بیکاری ما در این حوزه و افرادی که با مدرک پرستاری بیکار هستند کمتر از 2 هزار نفر بوده است.

آموزش و پرورش موافق تعویق کنکور است
وزیر آموزش‌ و‌ پرورش در صفحه توئیتر خود از مخالفت کارشناسان وزارت علوم در به تعویق انداختن کنکور سراسری خبر داد. به گزارش میزان، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش در صفحه توئیتر خود نوشت: با وزیر علوم برای اختصاص سهمیه خاص بدون آنکه ظرفیت پذیرش برای سایرین کاهش یابد دوباره صحبت کردم. امیدوارم بزودی این تصمیم اطلاع‌رسانی شود و این نگرانی هم از فرزندان عزیزم در مناطق سیل‌زده مرتفع شود. وی در ادامه نوشت: درباره تعویق زمان آزمون سراسری اگرچه نظر آموزش‌و‌پرورش به‌دلیل رعایت شرایط خاص دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده مثبت است ولی کارشناسان وزارت علوم اجرای این پیشنهاد را موجب اختلال در شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها می‌دانند.

کمک جدید تأمین‌ اجتماعی به کارفرمایان بدهکار
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت در راستای ماده ۱۳ قانون رفع موانع تولید و تسهیل در امر تولید، کمیته‌های متعددی تشکیل می‌شود که درخواست‌های کارفرمایان در آن دریافت و بررسی می‌شود و چنانچه نیاز به کمک داشته باشند مساعدت‌های لازم با آنها به عمل می‌آید. ناهید حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تسهیلاتی از جمله بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب در دوره تحریم و فشارهای اقتصادی که از 2 سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و به اجرا درآمده در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه در کنار بخشودگی جرایم، در راستای ماده ۱۳ قانون رفع موانع تولید و تسهیل در امر تولید، کمیته‌های متعددی تشکیل می‌شود که درخواست‌ها دریافت و بررسی می‌شود و چنانچه نیاز به کمک داشته باشند مساعدت‌های لازم با کارفرمایان به عمل می‌آید، عنوان کرد: در کمیته‌های بحران نیز مساعدت‌های خاص لحاظ می‌شود.

صدور کیفرخواست پیمانکار آزادراه تهران- شمال
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از صدور کیفرخواست برای یکی از پیمانکاران آزادراه تهران- شمال که ۲۸ فروردین‌ماه سال جاری بازداشت شده بود، خبر داد. به گزارش ایسنا، حاجی‌رضا شاکرمی اضافه کرد: کیفرخواست یکی از پیمانکاران آزادراه تهران- شمال به اتهام تصرف اراضی ملی موضوع ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی صادر شد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز خاطرنشان کرد: این فرد به اتهام یادشده بازداشت شد.  گفتنی است۱۷ فروردین 98 دادستان کرج از صدور دستور جلب برای یکی از پیمانکاران آزادراه تهران- شمال درباره حادثه سیلاب اخیر خبر داده و گفته بود: اقدامات برخی پیمانکاران آزادراه تهران- شمال سبب شده بود سیل به سمت یکی از روستاها برود و روستا را با خطر زیر آب رفتن مواجه کند اما با اقدام بموقع از این اتفاق جلوگیری شد. ۲۸ فروردین امسال نیز شاکرمی از بازداشت این پیمانکار آزادراه تهران- شمال خبر داده بود.
 


Page Generated in 0/0050 sec