printlogo


کد خبر: 209593تاریخ: 1398/2/28 00:00
سندی که همدستی «سازمان منع تسلیحات شیمیایی» با کلاه سفیدها را فاش می‌کند
روسیه: جبهه النصره باز هم نمایش شیمیایی می‌دهد!

روسیه یک سال پس از رسوایی نمایش شیمیایی کلاه‌سفیدهای تحت حمایت غرب، از یک توطئه مشابه دیگر توسط گروه‌‌های تروریستی در سوریه پرده برداشت. دیروز وزارت دفاع روسیه در آستانه جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی ادعای آلمان و بلژیک درباره اقدام به حملات شیمیایی در سوریه بیانیه‌ای مهم صادر کرد. در این بیانیه آمده است که گروه تروریستی جبهه النصره برای اقدامات تحریک‌آمیز در نزدیکی شهر سراقب در استان ادلب از طریق متهم کردن نیروی هوایی روسیه به استفاده از مواد شیمیایی علیه غیرنظامیان آماده می‌شود. در بیانیه «ام او آر ف» آمده است: «بر اساس اطلاعات رسیده از اهالی شهر سراقب، جبهه النصره در این منطقه مسکونی برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز از طریق استفاده از مواد شیمیایی سمی و ترکش‌‌های سلاح‌‌های روسیه که از مناطق دیگری در سوریه (به این منطقه) منتقل شده است، آماده می‌شود. هدف از این تحریک‌ها، متهم کردن نیروی هوایی روسیه به استفاده از «سلاح‌‌ شیمیایی» علیه اهالی غیرنظامی در استان ادلب است».
بر اساس این افشاگری که مرکز آشتی در سوریه اطلاعات مربوط به آن را از ساکنان شهر سراقب جمع‌آوری کرده است، تروریست‌‌های النصره درحال برنامه‌‌ریزی برای تهیه فیلمی هستند که در آن نیروی هوایی روسیه به استفاده از سلاح شیمیایی در نزدیکی شهر سراقب متهم می‌شود تا  آن را در شبکه‌‌های اجتماعی بازنشر دهند. ماه پیش میلادی بود که «بنیاد مطالعه برای دموکراسی» از نتایج تحقیقات جدید توسط سازمان ملل درباره ادعای رسانه‌‌های عربی و غربی حامی تروریست‌‌های سوریه مبنی بر حمله شیمیایی به ادلب در بهار (آوریل) پارسال خبر داد و گفت: «ما با 40 عضو کلاه‌سفیدها مصاحبه کردیم، از جمله آنهایی که از دوما بودند و توضیحاتی درباره جزئیات روش‌های کلی سازمان‌شان برای صحنه‌سازی‌‌های دروغین به ما دادند». از سوی دیگر «کاتلین جانسون» روزنامه‌نگار مستقل استرالیایی سند جدیدی را درباره ادعای مطرح شده مبنی بر استفاده ارتش سوریه در آوریل سال گذشته از سلاح شیمیایی در شهر دوما و نقش سازمان منع سلاح‌‌های شیمیایی در این زمینه منتشر کرد. او گفت: «این سازمان درباره گزارش کارشناسان فنی پنهانکاری کرده است، زیرا این کارشناسان کشف کرده بودند بمب‌‌های حاوی مواد شیمیایی از آسمان ریخته نشده است. این موضوع اتهامات زده شده به ارتش سوریه درباره انجام حمله شیمیایی را رد می‌کند و به وضوح نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی مسؤول آن بوده‌اند».
این روزنامه‌نگار استرالیایی به نقل از «چالز شویبریدگ» بازرس سابق و افسر مبارزه با تروریسم فاش کرد: «اکنون روشن شده است که سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره گزارش کارشناسان فنی که دریافتند بمب‌‌های شیمیایی از آسمان ریخته نشده است، پنهانکاری یا مانع تراشی کرده است».
خانم جانسون به نقل از یک کارشناس آمریکایی با نام مستعار «مون» همچنین فاش کرد که کلاه‌سفیدها افراد کشته شده در محل دیگری را به دوما آورده بودند تا اینگونه القا کنند که این افراد در جریان به ادعای آنها استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در دوما کشته شده‌اند.  سندی که جانسون  با نام «ارزیابی فنی از 2 بمب یافته شده در دوما» به بیرون درز داده، نشان می‌دهد یک تیم کوچک سازمان ممنوعیت سلاح شیمیایی نتایج کاملا متفاوتی از برداشت‌‌های رسمی این سازمان درباره حادثه ادعایی در دوما منتشر کرده است و برخلاف برداشت رسمی، گزارش این تیم کوچک اشاره دارد که ماهیت فیزیکی داستان ریخته شدن بمب‌ها از آسمان معقولانه نیست. این روزنامه‌نگار استرالیایی معتقد است: «تجاوزگری آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه در آوریل سال گذشته به مواضعی در اطراف شهرهای دمشق و حمص سوریه با استناد به ادعای ریخته شدن 2 بمب مملو از گازهای سمی از سوی نیروی هوایی ارتش سوریه انجام شد اما این سند نشان می‌دهد که این دستاویز ساختگی بوده است. ارتش سوریه در آن زمان در نبرد خود در دوما در برابر گروه‌های تروریست پیروز شده بود لذا به طور منطقی نیازی به انجام حمله‌ای شیمیایی نداشت بلکه این گروه تروریستی جیش‌الاسلام بود که تنها چیزی که برایش مانده بود، انجام یک حمله شیمیایی بود تا از این طریق تلاش کند که ناتو را علیه دولت سوریه بسیج کند».


Page Generated in 0/0058 sec