printlogo


کد خبر: 209594تاریخ: 1398/2/28 00:00
چهارگوشه

خروج حزب کارگر از مذاکرات بریگزیت
حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» از مذاکرات بریگزیت با دولت خارج شد و بدین ترتیب «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس شکستی دیگر را تجربه کرد. حزب کارگر متزلزل بودن دولت و در آستانه سقوط بودن آن را دلیل تصمیم خود برای ترک مذاکرات اعلام کرده است. ترزا می ‌اوایل ماه آوریل آمادگی خود را برای مذاکره با حزب کارگر اعلام کرد ولی 2 حزب مهم سیاسی انگلیس نتوانسته‌اند بر سر مسائل مهم از جمله درخواست حزب کارگر برای ایجاد یک اتحادیه گمرکی پس از بریگزیت به توافق نهایی دست یابند. ترزا می ‌همچنین روز پنجشنبه موافقت کرد یک جدول زمانی برای کناره‌گیری از قدرت تا اوایل ماه ژوئن تنظیم کند. این در شرایطی است که ۳ بار تلاش وی برای جلب حمایت نمایندگان پارلمان از توافق بریگزیت با اتحادیه اروپایی شکست خورده است.

نخستین دیدار مادورو  با گروه تماس
رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پیامی ویدئویی از نخستین دیدارش با نمایندگان گروه بین‌المللی تماس خبر داد. اوایل مه سال جاری میلادی، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفته بود گروه تماس بین‌الملل تحت حمایت اتحادیه اروپا اقداماتی را در راستای برقراری ثبات در ونزوئلا رهبری می‌کند و در حال بررسی اعزام یک هیأت سیاسی به کاراکاس است. نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در ویدئوی توئیتری خود اعلام کرد: دیدار با گروه بین‌المللی تماس برای مطلع کردن آنها درباره پیامدهای محاصره و تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه ونزوئلا بوده است. این دیدار در سطحی بلندپایه برای نخستین بار صورت گرفت و در آن نمایندگانی از آلمان، فرانسه، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و هلند حضور داشتند.

دیدار حفتر با نخست‌وزیر ایتالیا
منابع آگاه از دیدار فرمانده‌ نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» با رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر ایتالیا در رم خبر دادند. خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» در سفری از پیش اعلام نشده پنجشنبه وارد ایتالیا شد و با جوزپه کونته، نخست‌وزیر این کشور در شهر رم دیدار کرد. بر اساس گزارش‌ها، دو طرف در این دیدار درباره اوضاع لیبی و حمله نیروهای حفتر به طرابلس رایزنی کردند. در همین راستا، کونته در جریان این دیدار نسبت به تنش در لیبی ابراز نگرانی کرد و بار دیگر خواستار آتش‌بس و یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران این کشور شد. همچنین طبق اعلام خبرگزاری آکی ایتالیا، قرار است خلیفه حفتر بعد از رم، راهی پاریس شود و با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

کره‌شمالی رزمایش ضربات دوربرد را برگزار کرد
کره‌شمالی روز جمعه رزمایش ضربات دوربرد خود را با موشک‌های جدیدی برگزار کرد. رهبر کره‌شمالی دستور داده است تا این کشور رزمایش‌های موشکی خود را از سر بگیرد. کره‌شمالی و آمریکا مذاکرات بی‌نتیجه‌ای داشته‌اند اما این کشور با روسیه توانسته است دیدارهای مفیدتری داشته باشد. در همین حال کره‌جنوبی گفته است کمک‌های غذایی خود را به کره‌شمالی قطع نخواهد کرد. در همین حال 3 ماه بعد از نشست ناکام میان رهبران واشنگتن و پیونگ یانگ در ویتنام، رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه ژوئن به سئول سفر خواهد کرد تا با همتای کره‌جنوبی خود درباره برنامه اتمی کره‌شمالی مذاکره کند.

ناپل یک‌صدا علیه سالوینی شعار داد
ناپلی‌ها علیه سیاست‌های ضدمهاجرتی وزیر کشور ایتالیا تظاهرات کردند. متئو سالوینی، وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا که ریاست حزب راست افراطی موسوم به «اتحاد» را نیز برعهده دارد هنگام ورود به شهر ناپل با تظاهرات شهروندان خشمگین این شهر روبه‌رو شد. بر اساس این گزارش، صدها شهروند ایتالیایی با تجمع برابر ساختمان مرکزی پلیس در شهر ناپل، به آنچه سیاست‌های نژادپرستانه حزب اتحاد اعلام شد، اعتراض کردند. این تظاهرات با دخالت پلیس ضدشورش ایتالیا به خشونت کشیده شد. در درگیری میان معترضان و پلیس، تعدادی از تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس زخمی شدند.
 


Page Generated in 0/0055 sec