printlogo


کد خبر: 209609تاریخ: 1398/2/29 00:00
اخبار

اسرائیلی‌ها به سلاح راهبردی جدید مقاومت فلسطین معترفند
برگ برنده حماس  پهپاد مجهز به راکت
تنها 2 هفته پس از آنکه مقاومت فلسطین در جریان جنگ 2 روزه «آخر شعبان» با اشغالگران اسرائیلی  از نسل جدید موشک‌هایش تحت عنوان بدر3 رونمایی کرد، حالا منابع صهیونیستی مدعی شده‌اند این موشک‌ها تنها تحول تسلیحاتی حماس و جهاد اسلامی نبوده است. به نوشته روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در موشکباران اخیر مواضع صهیونیست‌ها در شعاع 80 کیلومتری مرزهای نوار غزه، برای نخستین‌بار از پهپادی استفاده کرده که مجهز به راکت بوده و حتی برای هدف قرار دادن یک خودروی نظامی اسرائیلی از آن بهره برده است.
این رسانه نزدیک به دولت نتانیاهو تشریح کرد پهپادهای تهاجمی جدید حماس، مجهز به راکت دارای کلاهک جنگی بوده و قادرند اهداف زرهی مانند تانک و نیز باتری‌های سامانه پدافندی «گنبد آهنین» را هدف قرار دهند.
«آلکس فیشمن» تحلیلگر ارشد امور نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت: «تلاش برای هدف قرار دادن خودروی نظامی (با این پهپاد جدید) شکست خورد اما می‌توان پیش‌بینی کرد حماس از تجربه‌ها درس خواهد آموخت و به ارتقای سلاح ادامه خواهد داد. گزارش‌های پیشین به این موضوع اشاره داشت که حماس در حال ارتقای سلاح از جمله ممکن شدن پرتاب بمب از پهپادهاست اما اقدام جدید (پهپاد مجهز به راکت) نشان‌دهنده پیشرفت این جنبش در توسعه صنعت سلاح است. فیشمن همچنین مدعی شده این سلاح پرنده، نسخه‌ای از پهپادهایی است که توسط ارتش‌ یا حزب‌الله لبنان به کار گرفته می‌شود. بر اساس این گزارش، حماس علاوه بر این در جنگ «آخر شعبان» از پهپاد برای جمع‌آوری اطلاعات درباره تحرکات ارتش عبری بهره برده است. این تحلیلگر نظامی به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید بیش از یک سال است که حماس در حال انجام آزمایش‌هایی روی پهپادهای خود است و این پهپادها، راکت‌هایی به سمت شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه پرتاب کرده‌اند.
این تحول تسلیحاتی هوایی- موشکی در جبهه مقاومت فلسطین باعث شد اسرائیلی‌ها با وجود آغاز تجاوزی سنگین از صبح شنبه 14 اردیبهشت،  متعاقب پرتاب بیش از 900 موشک و راکت طی کمتر از 2 روز از غزه به داخل سرزمین‌های اشغالی و حتی هدف قرار دادن هشدار‌آمیز مناطق نزدیک به نیروگاه هسته‌ای دیمونا، از ترس مجبور به ارائه پیشنهاد زودهنگام صلح به حماس با وساطت مصر شوند.


طنز اونیون از کولی‌بازی  جان بولتون در ماجرای ایران
نشریه اونیون در تلخندی که جمعه منتشر کرد جان بولتون را در حالی که ناله‌کنان شانه خود را گرفته، خود را به ساختمان کنگره رسانده و مدعی شده ایران به او شلیک کرده است، نشان داد. بولتون گفته است: کمک! کمک! من توسط یک کشور بزرگ خاورمیانه هدف قرار گرفتم. مشاور امنیت ملی آمریکا به افرادی که دور او جمع شده‌اند، گفته است مشغول کار خودش بوده که جمهوری اسلامی متخاصم او را به زمین انداخته و با یک موشک دوربرد به او شلیک کرده است! او در ادامه گفته است: درست پس از آنکه ایران به من شلیک کرد، شنیدم ملت می‌خندیدند و می‌گفتند «یکی جلوی من را بگیرد؛ قبل از آنکه یک آدمکشی وحشیانه راه بیندازم!» ایران دیوانه‌وار و غیرمنطقی رفتار می‌کرد و من می‌توانستم بوی اورانیوم غنی‌شده را از یکی از مراکز شهری آن استشمام کنم. لطفاً عجله کنید! اگر به سرعت عمل کنیم، شاید بتوانیم پیش از آنکه خیلی دیر شده باشد، جلویش را بگیریم. بولتون در پاسخ به پرسش‌های بیشتر، اذعان کرده این رویداد به حدی سریع رخ داده که این احتمال وجود دارد که او توسط ونزوئلا یا کره‌شمالی هدف قرار گرفته باشد.


Page Generated in 0/0158 sec