printlogo


کد خبر: 209660تاریخ: 1398/2/30 00:00
تأکید فرمانده کل سپاه در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان ارشد سپاه
آمریکا از جنگ می‌ترسد

گروه سیاسی: آیین تکریم و معارفه جانشین فرمانده کل، معاون هماهنگ‌کننده و معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه صبح دیروز (یکشنبه) در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، در این مراسم دریادار پاسدار علی فدوی که پیش‌‌‌‌‌‌تر معاون هماهنگ‌کننده سپاه بود، به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه معرفی شد. سردار نقدی نیز که پیش از این معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه بود، به عنوان معاون هماهنگ‌کننده سپاه و سردار نجات جانشین سابق رئیس سازمان اطلاعات سپاه، مجدد به عنوان معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه معرفی شدند. در این مراسم سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه و جمعی از معاونان و فرماندهان نیروها حضور داشتند. فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه شکست دادن دشمنی با ماهیت آمریکا آسان است، بر آمادگی همه‌جانبه سپاه تاکید کرد. سردار سرلشکر سلامی در  این مراسم اظهار کرد: امروز سرزمین‌‌های اسلامی میدان رشد جوانان مجاهدی است که نبرد با دشمن جزو مطلوبیت‌‌های مردانه آنهاست و نگرانی دشمن  موجب شده منطقه به یک میدان آتش بالقوه برای آمریکایی‌ها تبدیل شود. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در انفعال قرار گرفته‌‌اند و از تهدید لفظی در شکل منفعلانه خود استفاده کردند، گفت: ما با یک دشمن به ظاهر قدرتمند مواجهیم اما این دشمن در حال فرسایش است و به عبارتی دچار پوکی استخوان شده و این مسیری است که همه قدرت‌های شیطانی سپری می‌کنند. وی با بیان اینکه امروز در آستانه خوردگی تدریجی این قدرت قرار داریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، عنوان کرد: به فضل الهی در آینده نزدیک شاهد شکست پایه‌های این قدرت به ظاهر بزرگ خواهیم بود، چرا که آنها خسته و ناامید هستند.
سردار سلامی با تاکید بر اینکه امروز سپاه در پیشانی تقابل با دشمن قرار دارد، گفت: ما آموخته‌‌‌‌‌ایم که تهدیدات عامل رشد و قدرتمند شدن ما هستند؛ رشد سپاه نیز گلخانه‌ای نبوده بلکه با دشمنان بزرگ دست و پنجه نرم کرده است. فرمانده کل سپاه داشتن یک دشمن بزرگ را برای قدرتمند شدن یک فرصت دانست و اظهار کرد: امروز که دشمن به ما نزدیک‌تر شده این فرصت برای سپاه به‌وجود آمده و قوای سپاه در راهبرد، عملیات و تاکتیک به حرکت در آمده است.
وی تصریح کرد: دشمنی مانند آمریکا هرگز از توجه و تمرکز ما خارج نمی‌شود و تا زمانی که دشمنی با این خوی ظالمانه  قصد دارد خود را جهانی معرفی کند، طبیعی است در برابر او بایستیم.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما به دنبال جنگ نیستیم اما از جنگ نمی‌هراسیم و آماده‌‌‌‌‌‌‌ایم، خاطرنشان کرد: دشمنان ما هم اراده جنگ ندارند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اما تفاوت ما با آنها این است که آنها از جنگ می‌ترسند و حد آنها جایی است که جان‌شان به خطر بیفتد و شکست دادن دشمنی با این ماهیت آسان است. وی تصریح کرد: به دلیل آنکه در مفروضات ما همواره مواجهه پیروزمندانه در برابر دشمن اصل بوده است، امروز در همه اجزا و ارکان قدرت دفاعی آماده‌‌‌‌‌ایم و این آمادگی ما را نشان می‌دهد اما کافی نیست و  باید به‌طور مداوم فرآیند قدرت‌‌سازی را مشق و تکرار کنیم. سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه سپاه امروز در تماس مستقیم با تمام قدرت دشمن است و دشمن را متوقف کرده است، گفت: گوهر درونی سپاه یعنی معنویت و روحیه جهادی و عاشورایی ضامن پیشرفت سپاه است که باید حفظ شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب سردار فدوی و سردار نقدی به عنوان جانشین و معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: افرادی که امروز منصوب شدند از جنگ آمده‌اند و بزرگ‌شده در میدان جهاد هستند. آقای فدوی تمام تلاشش شکست دادن آمریکایی‌ها در دریا بود و با قدرت عظیم و عجیبی که در دریا ساخت آنها را تحقیر کرد؛ سردار نقدی نیز تمام دوران زندگی‌شان را در جهاد گذرانده و هر کجا مسلمانی نیاز به کمک داشته به یاری شتافته‌اند.
امروز توفیقی بالاتر از خدمت در سپاه نیست
در ادامه این مراسم جانشین فرمانده کل سپاه و معاون هماهنگ‌کننده این نیرو نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. دریادار فدوی در این مراسم اظهار داشت: 40 سال است پاسداران پیمانی را برای حراست از انقلاب اسلامی با خدا بسته‌‌اند و بر آن پایدارند. بسیاری از آنها به فیض شهادت رسیده‌‌اند‌، بسیاری نیز هنوز منتظر شهادتند. سردار فدوی تصریح کرد: ما آنقدر قوی هستیم که بیش از اقدامات عملی که هم‌اکنون انجام می‌دهیم را بتوانیم عملیاتی کنیم.  جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به برکت اسلام و انقلاب و امامین انقلاب تاکنون برای انجام تکالیفی که بر عهده‌‌‌‌اش بوده پای کار بوده و وضعیت غرورانگیزی را در دهه چهارم انقلاب اسلامی کسب کرده است.
سردار نقدی نیز در این مراسم اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم یک بار دیگر مورد لطف و عنایت و اعتماد فرمانده معظم کل قوا قرار گرفتم. امروز توفیقی بالاتر از خدمت در سپاه نیست، چرا که این نهاد بالاتر از این افتخارات را در دل خود جای داده است.
وی با بیان اینکه ستاد سپاه در این شرایط حساس مسؤولیت‌های سختی را بر دوش دارد، افزود: تحول و پیشرفت جز با مشارکت همه حاصل نمی‌شود و آحاد سپاه باید در این تحول سهیم باشند و با انگیزه معنوی خود حرکت کنند.  سردار نقدی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیج متعلق به همه کشور از جمله سپاه است، خاطرنشان کرد: هیچکس نباید از توسعه بسیج نگران باشد. سپاه پدر بسیج است و بسیج نیز فرزند رشید سپاه است و باید میدان را برای کمک کردن بسیج به کل کشور فراهم کنیم. وی در پایان تاکید کرد: امروز سپاه توانسته در جهان اسلام الگویی موفق باشد و کشورهای دیگر امروز دوست دارند سازمانی مانند سپاه را در کشورشان داشته باشند.

مطالبه رهبری پیشرفت مقتدرانه مأموریت‌های سپاه است
رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: متن و کار سپاه جهادی و انقلابی است و از آنجا که بر اساس ماموریت فرمانده کل سپاه، نیاز به فردی عملیاتی بود، سردار فدوی انتخاب شد که سوابق عملیاتی زیادی در نیروی دریایی سپاه دارد. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ محمد شیرازی صبح دیروز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه جانشین و معاونان جدید سپاه پاسداران اظهار داشت: متن و کار سپاه جهادی و انقلابی است و از آنجا که بر اساس ماموریت فرمانده کل سپاه، نیاز به فردی عملیاتی بود، سردار فدوی انتخاب شد که سوابق عملیاتی زیادی در نیروی دریایی سپاه دارد. وی افزود: پیشرفت مقتدرانه ماموریت‌‌های سپاه موضوع مورد انتظار رهبری است و در شرایطی که دشمن در حال زوال است، کسانی باید فرماندهی را برعهده بگیرند که دشمن را غافلگیر کنند کما اینکه در انتصاب فرمانده کل سپاه نیز صدای دشمن درآمد. رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه توجه به نخبگان یکی از مطالبات خاص فرمانده معظم کل قواست، اظهار داشت: این کار تا به حال در سطح نیروهای مسلح انجام شده اما انتظار رهبری بیش از این است، چرا که اگر از این ظرفیت استفاده نشود می‌تواند موجب ناامیدی و دلسردی در رده‌های مختلف شود. سردار شیرازی در پایان گفت: توان ما در سپاه و بسیج فراتر از توان نظامی است. استفاده از فکر نظامی فقط در عرصه سازمانی نیست، هر دولتی بر سر کار باشد عموماً از توانمندی‌های سپاه و بسیج استقبال می‌کند کما اینکه امروز نیز مطالبه می‌کنند سپاه پای کار بیاید.


Page Generated in 0/0110 sec