printlogo


کد خبر: 209667تاریخ: 1398/2/30 00:00
اخبار

همتی: وام بین‌بانکی ۲ برابر شد
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: اضافه‌ برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی به کمترین حد خود در چند ماه گذشته رسید. عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: با اقدامات انضباطی بانک مرکزی و همکاری بانک‌ها، اضافه ‌برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی به پایین‌ترین حد خود در چند ماه گذشته رسید. وی تأکید کرد:
در ‌عوض مبلغ بین‌بانکی که همان قرض بانک‌ها به همدیگر است نسبت به سال قبل بیش از 2 برابر شده و به مبلغ 70 هزار میلیارد تومان رسید که رکورد مهمی است. رئیس‌کل بانک مرکزی ادامه داد: اضافه ‌برداشت، پول پرقدرت وارد جامعه می‌کند و تورم‌زاست لیکن تأمین منابع از طریق بین‌بانکی هیچ‌گونه تأثیر تورمی ندارد.
افزایش ۶۵ درصدی وام ساخت مسکن
وزیر راه‌وشهرسازی گفت: ۱۶ اسفندماه سال گذشته مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش وام ساخت مسکن قابل انتقال به خریدار دریافت شد و این تسهیلات حدوداً ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است. به گزارش مهر، محمد اسلامی درباره برنامه وزارت راه‌وشهرسازی برای افزایش وام مسکن با اشاره به اینکه وام ساخت مسکن قابل انتقال به خریداران است و کمک می‌کند اثر تورمی ایجاد نشود و عرضه فعال شود تا بتوانیم در آینده شاهد تولید بیشتر مسکن باشیم، ادامه داد: اشخاصی نیز که قصد ساخت مسکن دارند می‌توانند از تسهیلات ساخت مسکن بهره‌مند شوند.


رشد ١٠ تا ١٥ درصدی نرخ اجاره‌بها
نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به رشد ١٠ تا ١٥ درصدی نرخ اجاره‌بها گفت: افزایش قیمت مسکن عامل مهاجرت مردم به اطراف شهر‌ها شده است. حسام عقبایی در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط بازار اجاره مسکن با توجه به افزایش چشمگیر قیمت مسکن اظهار کرد: مستأجران به دلیل نگرانی که بابت افزایش قیمت‌ها دارند، سعی می‌کنند پیش از ورود به فصل تابستان برای تمدید قرارداد اجاره  یا جابه‌جایی اقدام کنند که همین امر باعث شده از اوایل خرداد نسبت به جا به جایی‌ها اقدام کنند. وی در ادامه افزود: اجاره‌بها در شهر‌هایی با جمعیت متوسط، ۱۰ تا ۱۵ درصد و در شهر‌های کوچک زیر ۱۰ درصد افزایش یافته است. نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه نباید در بازار اجاره بر اساس هر مترمربع قیمت اجاره را مطرح کرد، گفت: این بازار تابع قیمت مسکن است و تعیین هر مترمربع برای این بازار بی‌معنی است، بنابراین اصطلاحی که جدیدا برخی مشاوران املاک برای این حوزه تعیین کرده‌اند نادرست است. وی خاطرنشان کرد: متأسفانه قانون و مرجع مشخص و خاصی برای تعیین قیمت مسکن یا تعیین اجاره‌بها وجود ندارد، بنابراین نمی‌توانیم قیمت مشخصی برای واحد‌های مسکونی در این حوزه مطرح کنیم.


کاهش نرخ مرغ در میادین تره‌بار
بر اساس نرخنامه جدید سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، همزمان با کاهش قیمت مرغ تازه، قیمت اجزا و قطعات مرغ در میادین میوه و تره‌بار ۷ تا ۲۱ درصد کاهش یافت. بر اساس نرخنامه جدید این سازمان، هر کیلوگرم بازوی کبابی و بال کبابی به ترتیب به قیمت 14850 و 15000 تومان، مخلوط بال و بازوی کبابی 14950 تومان، پاچینی 10 عددی 16900 تومان، جوجه‌چینی (شنیسل فیله) 23500 تومان، جوجه کباب با استخوان با قیمت 17900 و 24800 تومان عرضه می‌شود. بر اساس این گزارش، پای مرغ در بسته‌بندی 400 گرمی به قیمت 4600 تومان، جگر مرغ 400 گرمی 3 هزار تومان، دل مرغ 400 گرمی 5200 تومان و سنگدان مرغ 400 گرمی 5700 تومان در میادین میوه و تره‌بار قیمت‌گذاری شده است، ضمن اینکه هر کیلوگرم ران و سینه مرغ به ترتیب 16200 و 17800 تومان و مخلوط ران و سینه مرغ 17 هزار تومان عرضه می‌شود. گفتنی است هر کیلوگرم ساق مرغ 19400 تومان، سینه مرغ سوخاری 16900 تومان، شنیسل بدون آرد 22500 تومان، سینه مرغ 24700 تومان، گردن مرغ 4400 تومان، مرغ کنتاکی 16900 تومان و مغز ران مرغ 19 هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد.


Page Generated in 0/0056 sec