printlogo


کد خبر: 209673تاریخ: 1398/2/30 00:00
اخبار

حضور قربانیان اسیدپاشی در مجلس
روز گذشته همزمان با بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، جمعی از قربانیان اسیدپاشی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند. به گزارش خبرگزاری‌ها، همزمان با در دستور کار قرار گرفتن طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، جمعی از قربانیان اسیدپاشی به همراه انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی در مجلس حضور پیدا کردند. سیده‌فاطمه حسینی و زهرا سعیدی 2 عضو فراکسیون زنان مجلس و به عنوان طراحان  این طرح با حضور در جمع قربانیان به تشریح این طرح پرداختند.

لزوم حفظ مجسمه‌های پایتخت
عضو کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم حفظ مجسمه‌های پایتخت تاکید کرد. به‌ گزارش ‌ایسنا، احمد مسجدجامعی با اشاره به بزرگداشت روز «عمر خیام» با بیان اینکه در پارک «لاله» مجسمه «خیام» وجود دارد که سازنده آن استاد «ابوالحسن صدیقی» است، گفت: این مجسمه که با سنگ مرمر ساخته شده و یک سال هم ساخت آن به طول انجامیده است، متاسفانه در محاصره درختان است و کسی آن را نمی‌بیند. وی با بیان اینکه  این مجسمه‌ها میراث شهری تهران هستند و باید حفظ شوند، گفت‌: مجسمه «فردوسی» نیز یکی از مجسمه‌های بنام شهر است که حیف است صدمه ببیند.
عضو کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه باید این مجسمه‌ها حفظ شوند، گفت: روند آسیب‌رسانی به این مجسمه‌ها باید متوقف شود.

ایجاد 500 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در تهران
مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران گفت: ایجاد ۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در دستورکار برنامه ۵ ساله توسعه دوچرخه‌سواری شهر تهران قرار دارد. یعقوب آزاده‌دل در گفت‌وگو با میزان، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اکثر این مسیرها از یک‌سو مراکز تجاری، اداری، تفریحی و آموزشی را به یکدیگر متصل خواهند کرد و از سمت دیگر به ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، خطوط اتوبوس‌های تندرو و پایانه‌های تاکسی متصل می‌شوند. وی ادامه داد: معمولا دوچرخه برای سفر‌های کوتاه مطلوب است اما در تهران علاوه بر سفر‌های با مسافت طولانی، سفر‌های درون‌منطقه‌ای و درون‌ناحیه‌ای نیز داریم که طول کمی دارند و شهروندان می‌توانند برای تردد در این مسیر‌ها از دوچرخه استفاده کنند. وی درباره تامین امنیت جانی دوچرخه‌سواران بیان داشت: صرف ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری جوابگوی امنیت دوچرخه‌سواران نیست، بلکه باید رفتار‌های ترافیکی سایر وسایل نقلیه نیز تغییر کند.


Page Generated in 0/0049 sec