printlogo


کد خبر: 209674تاریخ: 1398/2/30 00:00
آوای شهر

مسابقه عکاسی برکت و جمعیت
همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان یک گروه پزشکی اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان «برکت، جمعیت و سفره ساده افطار» می‌کند. همزمان با 30 اردیبهشت و سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت در تقویم جمهوری اسلامی ایران که به‌عنوان روز ملی جمعیت به ثبت رسیده است، یک گروه پزشکی اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی با این مضمون کرده است. در این مسابقه قرار است اعضای خانواده در کنار سفره ساده افطار با تلفن‌های همراه خود عکاسی کرده و عکس‌های خود را برای این گروه ارسال ‌کنند. مواردی که در داوری امتیاز بیشتری خواهند گرفت عبارتند از: خانواده‌های جوان‌تر و خانواده‌هایی با فرزندان بیشتر و سفره‌های ساده‌تر. برای شرکت در این مسابقه عکاسی می‌توانید عکس‌های خودتان را با کیفیت مناسب  به صورت افقی بگیرید و تا 20 خرداد به آدرس @naslehosseini1 در پیام‌رسان‌های بله، سروش، تلگرام و ایتا یا رایانامه‌ naslehosseini@iran.ir ارسال کنید.

راننده  متخلف پورشه گواهینامه ندارد
پسر جوان راننده پورشه که پنجشنبه گذشته در اصفهان حادثه آفرید با حکم قضایی روانه زندان شد. محمدرضا خدادوست، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در این‌باره اظهار داشت: پلیس اجازه نمی‌دهد عده‌ای با دوردور کردن و کورس گذاشتن در خیابان‌ها نظم جامعه را به هم بزنند. وی تصریح کرد: ماموران پلیس در اجرای قانون تفاوتی میان افراد قائل نیستند و با هر شخصی در هر جایگاهی که باشد برخورد می‌کنند. وی با بیان اینکه پرونده راننده خاطی تحویل مراجع قضایی شده، ادامه داد: پسر جوان که گواهینامه نیز نداشته روز گذشته دستگیر و با حکم قضایی روانه زندان شد. بامداد پنجشنبه 26 اردیبهشت تصادف یک دستگاه پورشه با پراید در خیابان کارگر اصفهان منجر به مرگ راننده پراید شد که کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی علت وقوع این حادثه را سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی توسط راننده پورشه اعلام کردند.

نانوایی‌ها نان کم‌نمک بپزند
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شیوع 18 درصدی فشار خون بالا در کشور خبر داد و از نانوایی‌ها خواست کمک کنند برای مقابله با قاتل خاموش (فشار خون بالا) نان کم‌نمک به دست مردم برسد. زهرا عبداللهی افزود: فشار خون بالا علت 6/7 میلیون مرگ زودرس و 92 میلیون ناتوانی و عوارض ناشی از این بیماری در جهان بوده است. وی افزود: براساس برآوردهای موجود، میزان دریافت روزانه نمک در کشور 10 تا 15 گرم ( 2 تا 3 برابر مقدار توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت یعنی 5 گرم در روز) است. عبداللهی اضافه کرد: کودکان را باید از کودکی به غذای کم‌نمک عادت داد. اگر ذائقه کودک با خوردن غذاهای پرنمک خو بگیرد، دیگر در بزرگسالی نمی‌توان این عادت غلط را اصلاح کرد.

تغییر نام 5 کوچه و خیابان در پایتخت
تغییر نام 5 کوچه و خیابان در پایتخت با موافقت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید. به گزارش فارس، بر این اساس کوچه بهار در محله نیاوران به کوچه شهید محمدرضا دارایی و بن‌بست آسیایکم در محله شهرزیبا به فرامرز جعفری و خیابان بی‌نام در شهید باکری به خیابان گلشاد تغییر نام داد. همچنین بر اساس این مصوبه، خیابان شاهد در وصال شیرازی به خیابان استاد محمدعلی اسلامی‌ندوشن و بن‌بست مهربان در امین‌الملک به بن‌بست شهید حمید محمودی تغییر نام داد.

آغاز ثبت‌نام ارز دانشجویی
سازمان امور دانشجویان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام ارز دانشجویی برای ۶ ماه اول ۹۸ از دیروز ۲۹ اردیبهشت از طریق سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.ir آغاز ‌شد. به گزارش میزان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، روند و ضوابط پرداخت ارز بر اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی است و تأمین و پرداخت ارز دانشجویی (اعم از مقرری و شهریه) به نرخ بازار مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) انجام می‌شود. تمام دانشجویان شاغل به تحصیل واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی (مشابه ۶ ماهه دوم سال ۹۷) می‌توانند از ۲۹ اردیبهشت ۹۸ فرم‌های لازم به همراه مدارک مورد نیاز را تکمیل و در سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir بارگذاری کنند.
 


Page Generated in 0/0051 sec