printlogo


کد خبر: 209676تاریخ: 1398/2/30 00:00
روز پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان و تقابل سرخابی‌ها با السد و العین
کاملاً تشریفاتی

به روز پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم اما از آنجایی که استقلال و پرسپولیس هر دو پیش از این شانس صعود خود را از دست داده بودند، بازی آخر‌شان تشریفاتی به حساب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. استقلال امشب میهمان العین است و پرسپولیس در تهران از السد میزبانی می‌کند.
پرسپولیس ساعت ۲۱ امشب در ورزشگاه آزادی در یک مسابقه تشریفاتی به مصاف تیم السد قطر خواهد رفت؛ مسابقه‌ای که هیچ اهمیتی برای سرخپوشان ندارد، چرا که آنها هفته قبل با شکست مقابل پاختاکور از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. تنها انگیزه‌ای که باعث خواهد شد هواداران پرسپولیس برای دیدن این بازی به ورزشگاه آزادی بیایند، دیدار با پرسپولیسی است که پنجشنبه گذشته قهرمان لیگ شد و جشن خود را در شهر جم گرفت. آنها می‌خواهند در این دیدار آسیایی دوباره به قهرمان لیگ و تیم محبوب‌شان سلام کنند. از سوی دیگر ژاوی، کاپیتان سابق بارسلونا نیز آخرین مسابقه‌اش را در لیگ قهرمانان آسیا احتمالا در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کند، البته او پیش از این از دنیای فوتبال خداحافظی کرد اما ظاهرا در این بازی هم السد را همراهی می‌کند. ژاوی محبوب خیلی از فوتبال‌دوستان و هواداران پرسپولیس است، از این رو آنها برای دیدن ژاوی هم به ورزشگاه خواهند رفت. نتیجه بازی اما برای السد مهم است، زیرا آنها اگر می‌خواهند بدون چون و چرا به عنوان صدرنشین صعود کنند باید پیروز شوند، چرا که در صورت تساوی ممکن است پاختاکور با پیروزی مقابل الاهلی عربستان صدرنشین شود. گابی دیگر بازیکن اسپانیایی در بازی با پرسپولیس به دلیل 2 اخطاره بودن محروم است. پرسپولیسی‌ها هم می‌خواهند از این بازی لذت ببرند و دیگر به حذف از آسیا فکر نمی‌کنند، زیرا شاگردان برانکو یک بازی مهم دیگر با سپاهان در جام حذفی دارند و دومین جام قهرمانی همچنان به پرسپولیس چشمک می‌زند.
جشن قهرمانی برگزار نمی‌شود
باشگاه پرسپولیس برنامه‌ای برای برگزاری جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی و در جریان بازی با السد قطر ندارد. پرسپولیس پنجشنبه‌شب با پیروزی مقابل پارس جنوبی به عنوان قهرمان لیگ برتر شناخته شد و جشن قهرمانی در شهر جم برگزار شد. از آنجایی که جشن قهرمانی در تهران برگزار نشده بود، برخی‌ها صحبت از این می‌کردند که جشن قهرمانی سرخپوشان در بازی با السد قطر و در تهران برگزار خواهد شد اما باشگاه پرسپولیس چنین قصدی ندارد. اگر قرار به انجام چنین کاری بود، باید باشگاه پرسپولیس پیش از این مکاتباتی با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌داد که البته در صورت انجام این کار هم باز این کنفدراسیون راضی به انجام چنین کاری نمی‌شد، چرا که جشن قهرمانی در لیگ برتر با انجام بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا تفاوت دارد و این اجازه به باشگاه پرسپولیس داده نمی‌شد تا جشن قهرمانی را در تهران و در بازی با السد بگیرد. البته باشگاه پرسپولیس بنا دارد جشن قهرمانی هجدهمین دوره لیگ برتر را در تهران برگزار کند.
استقبال بسیار کم هواداران از بازی پرسپولیس و السد
با وجود بلیت‌فروشی اینترنتی برای بازی تیم‌های پرسپولیس و السد اما تاکنون تعداد بسیار کمی از بلیت‌ها به فروش رفته است. از آنجایی که چند روزی است بلیت‌فروشی اینترنتی این بازی آغاز شده اما استقبال بسیار کمی از سوی هواداران پرسپولیس از این بازی شده به طوری که تا  غروب دیروز یکشنبه تنها در حدود 2 هزار بلیت فروخته شده است. مشخص نیست بلیت‌فروشی امروز در ورزشگاه آزادی انجام شود یا نه اما از این بازی تا این لحظه استقبال خوبی نشده است.
«آزادی» ایستگاه پایانی ژاوی
دیدار برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی آخرین بازی ژاوی در مستطیل سبز خواهد بود. ‌به نقل از روزنامه الرای، این دیدار آخرین بازی ژاوی در مستطیل سبز خواهد بود و بعد از این بازی اسطوره آبی و‌ اناری‌ها برای همیشه از میادین خداحافظی خواهد کرد.
به احتمال خیلی زیاد ژاوی سرمربی فصل بعد السد خواهد بود، چرا که دیدار برابر تیم فوتبال پرسپولیس آخرین حضور فریرا، سرمربی پرتغالی السد هم خواهد بود.
السد در حالی برابر تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رود که با ۱۰ امتیاز صعودش به دور بعد را قطعی کرده است، این در حالی است که پرسپولیس با 4 امتیاز شانسی برای صعود به دور بعد ندارد.
استقلال مقابل العین
همچنین استقلال نیز در آخرین بازی فصل خود در لیگ قهرمانان آسیا امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در امارات به مصاف العین می‌رود؛ مسابقه‌ای که برای تیم میهمان هم اهمیتی ندارد و یک مسابقه تشریفاتی صرف است! العین هم مثل استقلال از لیگ قهرمانان حذف شده و انگیزه‌ای برای این بازی ندارد. بازی رفت 2 تیم با نتیجه مساوی یک- یک به پایان رسید. این مسابقه هیچ اهمیتی ندارد و برخی آن را شام آخر فرهاد مجیدی در استقلال تصور می‌کنند و می‌گویند مجیدی فصل آینده دیگر سرمربی آبی‌ها نخواهد بود. به هر حال هرچه هست یک بازی آسیایی است که استقلال برای دفاع از اعتبارش بازی می‌کند. جنگ حذف‌شدگان در این بازی جذابیتی برای هیچ‌کس ندارد! بازیکنان استقلال هم بعد از پایان لیگ برتر بغض‌شان ترکید و علیه باشگاه مصاحبه کردند. مجیدی در امارات یک چهره شناخته‌شده است و او بخوبی با کشور امارات و فوتبال آنها آشنایی دارد اما مهم این است که بتواند تیم خودش را سامان دهد. آبی‌پوشان می‌خواهند در آخرین بازی فصل خاطره‌ای خوش از خود به جا بگذارند. این تنها انگیزه برای این بازی کاملا تشریفاتی در گروه مرگ است.


Page Generated in 0/0050 sec