printlogo


کد خبر: 209682تاریخ: 1398/2/30 00:00
اخبار

جریمه 20 دلاری برای هر کس که رأی ندهد
استرالیا در دنده راست ماند
تمام نظرسنجی‌ها نشان می‌داد «اسکات موریسون» کوتاه‌ترین دوره نخست‌وزیری استرالیا را به نام خود ثبت می‌کند و دیگر در فضای سیاسی این کشور جایگاهی نخواهد داشت اما انتخابات روز شنبه نشان داد شرایط در سرزمین کانگوروها به شکل دیگری است و حالا دولت محافظه‌کار و ائتلاف محافظه‌کاران به رهبری موریسون ضمن ترمیم کابینه استرالیا قصد دارد با سیاست‌های  ضد مهاجرتی خود و تمرکز روی مهاجران متخصص، مسیر جدیدی را برای استرالیا باز کند. در همین حال و همانطور که اشاره شد اگر چه نظرسنجی‌های پیش از انتخابات شنبه حکایت از آن داشت که ائتلاف محافظه‌کاران شکست خورده و اسکات موریسون بازنده بزرگ خواهد بود اما ائتلاف محافظه‌کاران در انتخابات استرالیا به طور غیرمنتظره‌ای به پیروزی دست یافت؛ امری که اسکات موریسون، نخست‌وزیر این کشور خود از آن به عنوان «معجزه» نام برده است. اکنون مورسیون نیاز دارد برخی وزارتخانه‌ها را با وزرای جدید پر کند. در همین راستا باید وزیر جدید خدمات انسانی انتخاب کند، زیرا مایکل کینان، وزیر وقت استعفا کرده است. همچنین او باید زنان بیشتری برای پست‌های وزارتخانه‌ای انتخاب کند اما به نظر می‌رسد وزرای کشور، خزانه‌داری و دارایی در کار خود ابقا شوند. موریسون اعلام کرد: همچنین وزیر بهداشت، وزیر آموزش و وزیر محیط‌زیست در جایگاه خود باقی خواهند ماند. قرار است سناتور لیندا رینولدز جایگزین کریستوفر پین در وزارت دفاع شود. موریسون در جریان کارزار انتخاباتی خود قول داده بود به تعداد مهاجرانی را که سالانه در این کشور پذیرش می‌شوند، کم کند و ورود پناهندگان به استرالیا را هم در رقمی ثابت نگه دارد. همچنین دولت این کشور وعده داده بود محدودیت‌هایی برای ورود مهاجران جدید به شهرهای بزرگ به منظور کاهش تراکم شهری این کشور اعمال کند. این در حالی است که هر کس در استرالیا رای ندهد 20 دلار جریمه می‌شود و عدم پرداخت جریمه باعث می‌شود تا 180 دلار بابت تاخیر بپردازد! صف‌های طولانی در ملبورن بیش از آنکه شبیه مشارکت عمومی در انتخابات باشد شبیه رستوران‌های زنجیره‌ای در این کشور است، چرا که مردم از بیم جریمه در این انتخابات شرکت کرده و مشارکت با اعمال فشار دولت را به چشم می‌بینند.

آمریکا به مبارزه با محتوای خشونت‌آمیز برخط نپیوست
رژیم واشنگتن از پیوستن به کارزار بین‌المللی 25 کشور برای مبارزه با محتوای خشونت‌آمیز برخط خودداری کرد. این طرح با عنوان «ندای کرایست چرچ» و در واکنش به نمایش برخط جنایت مسلمان‌کشی اخیر در 2 مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند در اجلاسی با حضور رهبران ۸ کشور اروپایی، آمریکایی و اقیانوسیه‌ای و همچنین  نمایندگان برخی غول‌های اینترنتی از جمله گوگل، فیس‌بوک، توئیتر، مایکروسافت و آمازون در پاریس امضا شد. این طرحی شامل تعهدات مختلفی است تا از گسترش محتوای تروریستی و خشونت‌آمیز در فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کند. در این سند قانونی 3 صفحه‌ای که دولت ترامپ از امضای آن سر باز زد، شرکت‌های فناوری متعهد شدند روش‌های بیشتری برای گزارش محتوای نامناسب توسط کاربران فراهم کرده، در فناوری‌های ردیابی و حذف محتوای خشونت‌آمیز سرمایه‌گذاری و به طور مرتب گزارش‌های شفافیت عملکرد منتشر کنند. از جمله شرکت فیس‌بوک که به سبب تعلل در قطع پخش زنده فیلم حمله تروریستی به مساجد شهر کرایست‌چرچ مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود، اعلام کرد استفاده از «فیس‌بوک لایو» را محدود خواهد کرد.

زمینگیر شدن اضطراری 7 جنگنده فرانسوی
7 فروند جنگنده نیروی دریایی فرانسه در جریان یک رزمایش در اندونزی زمینگیر شدند. به گزارش آسوشیتدپرس، این «رافائل»‌‌های به ظاهر پیشرفته به دلیل شرایط نامساعد جوی در پایگاه هوایی «سلطان اسکندر» واقع در جزیره «آچه» اندونزی ناچار به فرود اضطراری شدند. سرهنگ «هندرو آریف» فرمانده این پایگاه هوایی گفت این جنگنده‌ها در رزمایشی شرکت کرده بودند که در حریم هوایی اندونزی نبود اما به دلیل شرایط بد هوا ناچار شدند در این کشور فرود آیند. بلافاصله پس از فرود، نیروی هوایی اندونزی، این جنگنده‌ها را مورد بازرسی قرار داد.


Page Generated in 0/0054 sec