printlogo


کد خبر: 209691تاریخ: 1398/2/30 00:00
اخبار

2 کتاب روایت فتح درباره شهید صدرزاده در بازار نشر
شاید کمتر کاربر فضای مجازی باشد که این روزها فیلم لحظه شهادت مدافع حرم مصطفی صدرزاده را ندیده باشد؛ فیلمی که در کمتر از چند روز میلیون‌ها بازدید داشت و نام این شهید را بر سر زبان‌ها انداخت. اما شهید مصطفی صدرزاده کیست؟ کسی که به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت نمی‌توانست از کشور خارج شود و از راه‌‌های گوناگون خود را به عراق رساند تا شاید راهی برای رسیدن به سوریه پیدا کند و نام خود را در زمره مدافعان حرم قرار دهد و وقتی تلاش‌هایش بی‌نتیجه ماند به مشهد رفت و خود را به عنوان تبعه افغانستانی معرفی کرد و در قالب تیپ فاطمیون عازم دفاع از حرم حضرت زینب(س) شد. با هوش و درایتی که داشت به سرعت به عنوان فرمانده تیپ فاطمیون انتخاب شد و سرانجام در تاسوعای سال 94 رخت شهادت به تن کرد. از این شهید 2 کتاب با عنوان «قرار بی‌قرار» و «اسم تو مصطفاست» به همت انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است که «قرار بی‌قرار» به قلم فاطمه‌سادات افقه و پنجمین جلد از مجموعه مدافعان حرم هم‌اکنون در بازار نشر موجود است و کتاب «اسم تو مصطفاست» به قلم راضیه تجار و از زبان همسر شهید صدرزاده پیش از این راهی بازار نشر شده است.


انتشار فراخوان جشنواره داخلی فلسطین
فراخوان جشنواره داخلی فلسطین از سوی انجمن قلم منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، هدف غایی و نهایی از برگزاری این جشنواره شناسایی و معرفی برترین و جدیدترین‌ آثار ادبی منتشرشده شاعران، نویسندگان و ناشران ایرانی با موضوع فلسطین، مقاومت و آزادی قدس شریف است. در نخستین دوره جشنواره داخلی فلسطین، برترین آثار تولیدشده با موضوع فلسطین، مقاومت و آرمان آزادی‌‌سازی قدس شریف که پیش از این چاپ و منتشر نشده‌‌‌‌اند، بررسی و انتخاب خواهند شد. در این جایزه، آثار در شاخه‌های داستان و شعر بزرگسال، داستان و شعر کودک، داستان‌های کوتاه، رمان و نثر ادبی (قطعات ادبی) مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرند. علاقه‌مندان به شرکت در «جشنواره داخلی فلسطین» می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری به نشانی الکترونیکی
anjomanghalam1393@gmail.com ارسال کنند.


رقابت «خانه پوشالی» و «بازی تاج و تخت» برای بدترین فصل پایانی!
فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» به یک ناامیدی بزرگ نزد هواداران و منتقدان تبدیل شده تا به جمع معدود سریال‌های‌ اپیزودی بپیوندد که تاکنون چنین افت شدیدی را در فصل پایانی خود تجربه کرده‌اند. به گزارش ایسنا، نمودارهایی که از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی آمریکایی در چند سال اخیر بر اساس امتیاز کاربران و منتقدان در وب‌سایت «IMDb» در فصل‌های مختلف از ابتدا تا انتها منتشر شده است، بخوبی نشان می‌دهد فصل هشتم و پایانی این مجموعه تلویزیونی تا چه اندازه در برآورده کردن انتظارات مخاطبان ضعیف عمل کرده است. سریال‌های معروفی چون «لاست»، «سوپرانوز»، «۲۴»، «وایر»، «مرد دیوانه» و «برکینگ بد» همگی روندی تقریباً با ثبات در تمام فصول از نظر اقبال مخاطبان و منتقدان داشتند و تنها سریال معروف «خانه پوشالی» بود که در فصل پایانی از لحاظ امتیاز در سایت «IMDb» عملکرد فاجعه‌باری داشت و امتیاز آن به ۵ و کمتر از آن رفت. البته دلیل اصلی این افت فاحش ماجرای رسوایی اخلاقی «کوین اسپیسی» بازیگر اصلی این سریال بود که در نهایت به اخراج او از این مجموعه انجامید و جایگزین کردن او دیگر نتوانست اقبال مخاطبان را به این مجموعه بازگرداند.


Page Generated in 0/0052 sec