printlogo


کد خبر: 209701تاریخ: 1398/2/31 00:00
اخبار

 تمدید زمان فروش سهام بانک‌های ادغامی
مهلت فروش سهام همه اشخاص حقیقی و حقوقی غیروابسته در بانک‌های قوامین، حکمت ایرانیان، انصار، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر تمدید شد. به گزارش ایسنا، در چارچوب ابلاغ طرح ادغام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، بانک مرکزی اعلام کرد مهلت فروش سهام همه اشخاص حقیقی و حقوقی غیروابسته در بانک‌های قوامین، حکمت ایرانیان، انصار، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر به مدت ۱۵ روز کاری تا چهارشنبه (۲۲/‌۰۳/‌۱۳۹۸‬) تمدید می‌شود.

تصویب ۳ مصوبه برای حمایت از تولید
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از تصویب 3 مصوبه جدید توسط سران قوا برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران خبر داد. به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، میثم زالی با اعلام این خبر گفت: بر اساس
ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم که هفته گذشته تصویب شد، بنگاه‌های تولیدی مجاز به تقسیط بدهی‌های بانکی از ۳ به ۵ سال شدند. این قانون باعث می‌شود بسیاری از بنگاه‌های تولیدی که بدهی‌های مالیاتی‌شان را
تعیین تکلیف نکرده بودند، این کار را انجام دهند تا بتوانند مفاصا حساب مالیاتی بگیرند. شرکت‌ها می‌توانند پس از دریافت مفاصا حساب مالیاتی، کارت بازرگانی‌شان را تمدید و از خدمات بانکی استفاده کنند. وی ادامه داد: دیگر موضوع پیشنهادی ستاد، تجدید ارزیابی بود؛ طبق مصوبه جدید شرکت‌هایی که حائز شرایط این تبصره باشند تا پایان سال ۹۸ می‌توانند با تجدید ارزیابی دارایی خود و معافیت مالیاتی سرمایه‌شان را افزایش دهند. زالی سومین مصوبه جلسه سران قوا را تعویق اجراییه‌ها عنوان کرد و گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیشنهاد داد برخی از اجراییه‌های بانکی و سازمان‌های خدماتی همچون تأمین اجتماعی، گاز و برق مشروط به تأیید برنامه تولید و اشتغال بنگاه با مجوز ستاد به مدت یک سال به تعویق بیفتد.

اجرای توزیع کوپنی تا شهریور 98
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سودجویان همه زورشان را به‌کار گرفته‌اند تا توزیع کوپنی دیرتر اجرایی شود، گفت: به‌نظر می‌رسد تا پایان نیمه نخست 98 مجبور به اجرایی‌کردن سیستم توزیع کوپنی در کشور خواهیم شد. محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با تسنیم، اضافه کرد: متأسفانه با توجه به شرایط موجود کشور، تنها راه موجود حرکت به‌سمت توزیع کوپنی اقلام اساسی خانواده‌هاست و هرچقدر اجرایی شدن این تصمیم به تعویق بیفتد، ضرر و زیان بیشتری نصیب مردم و کشور خواهد شد. منصوری تصریح کرد: در شرایط فعلی از یک سو بسیاری از خانواده‌ها و افراد ضعیف جامعه همچون سالمندان نمی‌توانند اقلام مورد نیازشان را در شیوه فعلی توزیع تهیه کنند و از طرف دیگر این شیوه توزیع سبب شده توزیع‌کنندگان و زنجیره توزیع، درگیر فساد شود. وی درباره زمان اجرایی شدن توزیع کوپنی اقلام بین خانوارها خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد تا پایان نیمه نخست 98 مجبور به اجرایی کردن سیستم توزیع کوپنی در کشور خواهیم شد.

 واردات ۱۰ هزار نفر شتر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برنامه‌ریزی شده است ۱۰ هزار نفر شتر از قطر به ایران وارد شود که تا امروز ۵۰۰ نفر به ایران آمده است. به گزارش تسنیم، علیرضا رفیعی‌پور با بیان اینکه تا به امروز از صنعت شتر در کشور غفلت شده است، گفت: همکاری مشترکی با قطر برای پرورش شتر در کشور خواهیم داشت. رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امیدواریم در سال جاری با واردات دام زنده مولد به جای دام‌ زنده و گوشت قرمز خودمان بتوانیم کسری مورد نیاز گوشت قرمز را تامین کنیم و حتی صادرات داشته باشیم. وی آماری نیز در ارتباط با واردات گوشت قرمز به کشور داد و گفت: ثبت سفارش برای واردات 375 هزار تن گوشت گرم و منجمد گوسفند و گوساله انجام شد که از این رقم 151 هزار تن آن به کشور وارد شده است. رفیعی‌پور افزود: همچنین برای یک میلیون و 3 هزار راس دام زنده مجوز صادر شد که 100 هزار راس آن به کشور آمد. رئیس سازمان دامپزشکی گفت: برای مقابله با تحریم مجوز واردات دام زنده از 42 کشور صادر شده است که این امر می‌تواند در شرایط خاص به کمک ما بیاید.
 


Page Generated in 0/0049 sec