printlogo


کد خبر: 209706تاریخ: 1398/2/31 00:00
اخبار

یاسین رامین به ۱۷ سال حبس محکوم شد
یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین در پرونده شکایت هلال‌احمر به ۱۷ سال حبس محکوم شد. به گزارش تسنیم، در پرونده شرکت رشد وابسته به جمعیت هلال‌احمر که یاسین رامین متهم آن است، شعبه 1058 مجتمع قضایی ویژه کارکنان دولت، در 3 فقره اتهامی رامین را جمعاً به 17 سال حبس و رد مال محکوم کرده است. بر اساس این گزارش، رامین به 3 سال حبس بابت خیانت در امانت و 2 فقره 7 سال حبس به اتهام 2 فقره اتهام انتقال مال غیر محکوم شده است که طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی در صورت قطعیت یافتن، مجازات اشد یعنی 7 سال اجرا می‌شود. بر اساس آنچه مدیرکل حقوقی سازمان تدارکات پزشکی قبلاً اعلام کرده، پرونده‌ای مشابه پرونده کیفری در شعبه چهارم مستشاری دیوان محاسبات کشور مطرح است که یک جلسه رسیدگی نیز برگزار شده اما هنوز رأی صادر نشده است.
 
کاهش ۳۰ درصدی ازدواج در کشور
رئیس اداره سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در ۸ سال گذشته ازدواج در کشور ۳۰ درصد کاهش یافته است. سیدحامد برکاتی، رئیس اداره سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کاهش ازدواج طی سال‌های اخیر اظهار داشت: متاسفانه سالانه حدود 6 درصد ثبت ازدواج در کشور کم شده است؛ سال ۸۹، ۸۹۰ هزار ازدواج در کشور ثبت شد که در سال ۹۶ این تعداد ازدواج‌ها به ۶۶۰ هزار ازدواج رسیده است. وی افزود: باید توجه داشته باشیم در یک بازه زمانی ۸ ساله از سال ۸۹ تا سال ۹۶ ازدواج در کشور ۳۰ درصد کم شده است. برکاتی تصریح کرد: سال ۱۳۹۰، ۱۳ میلیون جوان در شرف ازدواج قرار داشتند که ازدواج نکرده بودند، این رقم در سال ۹۶ به بیش از ۱۱ میلیون رسید و این موضوع نشان‌دهنده کاهش جمعیت است. طی سال‌های اخیر نیز شاهد افزایش سن ازدواج جوانان بوده‌ایم. بررسی‌های ما در سال ۹۵ نشان داد میانگین سن مناسب ازدواج دختران ۲۴ سال و پسران 5/27 سال بوده که متاسفانه شاهد افزایش این عدد در سال‌های گذشته هستیم. وی با بیان اینکه در کشور ما تولدها در سال‌های اخیر بشدت کاهش یافته است، گفت: این موضوع به دلیل کاهش ازدواج‌هاست، ما در برهه‌ای از سال ۹۵ با افزایش باروری مواجه بودیم به دلیل اینکه زوج‌های متولد دهه ۶۰ در شرف ازدواج قرار داشتند اما به مرور نرخ باروری در کشور کاهش یافته است.
 
مرگ و مسمومیت ۲۹ نفر با مشروبات تقلبی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از روز پنجشنبه با موجی از مسمومیت و جان‌ باختن بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی حاوی متانول در اصفهان روبه‌رو شدیم؛ به گونه‌ای که تاکنون ۲۵ نفر به این خاطر به 3 بیمارستان اصفهان مراجعه کرده‌اند. به گزارش ایسنا، دکتر طاهره چنگیز با اعلام این خبر اظهار داشت: متاسفانه تاکنون ۴ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی حاوی متانول در اصفهان فوت کرده‌اند و تعدادی از مسموم ‌شده‌ها نیز در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های اصفهان از جمله در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و ۳ نفر نیز تحت دیالیز هستند. وی تاکید کرد: متاسفانه سن این افراد کمتر از ۳۵ سال است و ما از بابت توزیع مجدد مشروبات الکلی تقلبی حاوی متانول نگرانی داریم، البته مقامات انتظامی و آگاهی بشدت درصدد پیگیری این موضوع هستند.


Page Generated in 0/0054 sec