printlogo


کد خبر: 209730تاریخ: 1398/2/31 00:00
اخبار

رونمایی از زندگی ویژه یک جانباز شیمیایی در شبکه مستند
مستند «18 درصد» به کارگردانی مصطفی شبان در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن امروز»، در این قسمت و پس از پخش مستند، دکتر غلامرضا طائبی، مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مصطفی شبان، کارگردان مستند «18 درصد» میهمان برنامه خواهند بود و به بررسی آخرین وضعیت پزشکی جانبازان شیمیایی و مشکلات آنان می‌پردازند. مستند «18 درصد»، پرتره‌ای از علی جلالی، جانباز شیمیایی 8 سال دفاع‌مقدس است که اسفند ماه سال 66 و پس از حمله شیمیایی عراق با گاز خردل، دچار 90 درصد سوختگی می‌شود به‌طوری که در ایران امکان درمان نداشته و برای معالجه به ژاپن اعزام می‌شود. در این سفر و سال‌های پس از آن اتفاقاتی رقم می‌خورد که دوربین مصطفی شبان آنها را شکار کرده است. مستند «18 درصد» پس از حضور در جشنواره سینماحقیقت، برای نخستین بار در شبکه مستند و برنامه «به اضافه مستند» پخش و رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه امروز 31 اردیبهشت ساعت 20:30 از شبکه مستند پخش خواهد شد.


برپایی نمایشگاه نقاشی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، به منظور پاسداشت مقام شهدای این فتح بزرگ، انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس با مشارکت موسسه فرهنگی - هنری صبا نمایشگاه نقاشی با حضور بیش از ۴۰ اثر از هنرمندان جوان جبهه فرهنگی هنر انقلاب برگزار می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، این نمایشگاه که از آثار منتخب ۶ دوره گذشته کارگاه‌های هنری خط خاطرات تشکیل شده، از امروز  لغایت ۶ خرداد همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۶ در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین واقع در خیابان بزرگمهر، تقاطع خیابان برادران مظفر آماده بازدید است.


انتشار فراخوان هشتمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی
هشتمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی موسوم به «آفتابگردان‌ها» برای پذیرش اعضای جدید از میان شاعران نوجوان و جوان فراخوان داد. به گزارش «وطن امروز»، واجدان شرایط باید دست‌کم 10 شعر را به دفتر شعر موسسه فرهنگی - هنری «شهرستان ادب» ارسال کنند. شرکت در این دوره‌ها رایگان است. متقاضیان پس از ثبت‌نام تا نیمه تیر فرصت دارند آثار خود را به دفتر شعر شهرستان ادب تحویل دهند. نیمه مرداد نتایج مرحله اول و پایان شهریور نتایج مرحله دوم اعلام خواهد شد و در ابتدای آبان 1398 دوره به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد. علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند به نشانی اینترنتی 2 سایت شهرستان ادب و همچنین آفتابگردان‌ها مراجعه کنند.


«جان ویک» به سلطه «انتقامجویان» خاتمه داد
پس از ۳ هفته پیشتازی فیلم «انتقامجویان» در باکس‌آفیس، جدیدترین فیلم «جان ویک» توانست در صدر جدول فروش سینماهای آمریکای شمالی بنشیند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «جان ویک ۳» با فروش ۵۷ میلیونی در نخستین آخر هفته اکرانش فیلم «انتقامجویان: پایان بازی» را از صدر باکس‌آفیس آمریکا پایین آورد. اکشن «جان ویک: پارابلوم» با بازی «کیانو ریوز» با نمایش در ۳۸۵۰ سالن سینما در آمریکای شمالی موفق شد در ۳ روز اول اکرانش ۵۷ میلیون دلار فروش کند. این مبلغ کافی بود تا تاج باکس‌آفیس از سر «انتقامجویان: پایان بازی» برداشته شود. فیلم «انتقامجویان» محصول جدید مارول نیز در چهارمین هفته اکرانش 4/29 میلیون دلار فروش کرد تا فیلم دوم باکس‌آفیس آمریکا شود. «جان ویک ۳» که با نقدهای مثبت منتقدان هم مواجه شده، در بازار خارج از آمریکا هم خوب ظاهر شد و با نمایش در ۶۶ منطقه ۳۵ میلیون دلار درآمد کسب کرد.
 


Page Generated in 0/0062 sec