printlogo


کد خبر: 209751تاریخ: 1398/3/1 00:00
اخبار

ملت دنبال تعامل سازنده است  نه بازنده
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی عصر روز دوشنبه در نشستی با حضور اساتید بسیجی دانشگاه‌‌های تهران که در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شد، به ایراد سخن پرداخت. سعید جلیلی در این نشست با اشاره به اظهارات اخیر مقامات آمریکا تصریح کرد: در یکی دو هفته اخیر آمریکایی‌ها مکرر عنوان می‌کنند که ما خواهان جنگ با ایران نیستیم؛ دشمنی که صراحتا می‌گوید راهبرد او فشار حداکثری است و تحریم‌‌های بی‌سابقه‌ای را اعمال می‌کند و همچنین ملت ایران را تروریست می‌نامد، آیا این رفتارها غیر از جنگ با یک ملت است؟! هر تحریم آمریکا یک رفتار جنگی است که باید هزینه آن را بپردازد. وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: آمریکایی‌ها در راهبرد فشار حداکثری، زمانی که به نقطه حداکثری این فشار‌ها برسند دنبال امتیازگیری هستند و برای نقد کردن این فشار‌ها در این نقطه سخن از مذاکره و گفت‌وگو می‌گویند. آمریکا هرچه را می‌تواند علیه ملت ما انجام دهد راهبرد فشار حداکثری در آن به کار می‌گیرد و آنچه را که از سر عجز نمی‌تواند انجام دهد، وسیله‌ای برای جلوگیری از پاسخ مشروع ایران به رفتارهای خصمانه خود قرار می‌دهد اما این رفتار‌ها از جانب ملت ایران بدون پاسخ نخواهد ماند. نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ملت ایران به دنبال تعامل سازنده است، نه بازنده. ملت نمی‌پذیرد که دشمن هر آنچه در توان دارد علیه او به کار گیرد و پاسخ متناسبی دریافت نکند. مردم ایران در 40 سال گذشته نشان داده‌اند از حقوق، منافع، آرمان‌ها و ارزش‌‌های خود بدون آمریکا و حتی در مبارزه با آمریکا بخوبی دفاع خواهند کرد.

پاسداری شورای نگهبان  از اصل پانزدهم قانون اساسی
سخنگوی شورای نگهبان گفت: وقتی در طرح‌ها و لوایح قانونی گاهی اوقات لغات غیرفارسی دیده می‌شود، نگرانی رهبر معظم انقلاب از حفظ زبان فارسی قابل درک است؛ هر چند شورای نگهبان مطابق اصل 15 قانون اساسی اجازه تأیید چنین مصوباتی را نمی‌دهد. به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود نوشت: وقتی در طرح‌ها و لوایح قانونی گاهی اوقات لغات غیر فارسی دیده می‌شود، نگرانی رهبر معظم انقلاب از حفظ زبان فارسی قابل درک است؛ هر چند شورای نگهبان مطابق اصل 15 قانون اساسی اجازه تأیید چنین مصوباتی را نمی‌دهد. لازم است صداوسیما نیز چنین نظارت مؤثری را بر برنامه‌های خود اعمال کند.

۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق برای حسین هدایتی
سخنگوی قوه‌قضائیه در سومین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها به تشریح آخرین وضعیت آرا و احکام قضایی پرداخت و به پرسش‌های خبرنگاران درباره پرونده‌های مشهور پاسخ داد. به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی در این نشست  به بیان برخی احکام صادره از سوی دادگاه‌های ویژه پرداخت و با اشاره به صدور حکم حسین هدایتی افزود: این پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و رای آن صادر شده و بنا بر رای صادره از دادگاه ویژه مبارزه با جرائم اقتصادی، حسین هدایتی فرزند علی‌اکبر، به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی و پولی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع، به تحمل 20 سال حبس، محرومیت دائم از به‌کارگیری در خدمات دولتی و رد مال معادل ٤ هزار و ٨٨٩ میلیارد و ٣٩٥ میلیون ریال به نفع بانک سرمایه که از آن تحصیل مال نامشروع داشته و تحمل ٧٤ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شد. سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده احمد عراقچی و سالار آقاخان، متهمان ارزی که کیفرخواست آن صادر شده و به دلیل نقص دادگاه به دادسرا بازگشته است، گفت: پرونده از ناحیه دادگاه با نقص به دادسرا اعاده شد. درست است که دادگاه خود می‌تواند رفع نقص کند اما یک بخشی را می‌توانست و بخش دیگری را نمی‌توانست؛ در نتیجه دادسرا تحقیقات خود را تکمیل کرد و پرونده در همین هفته به دادگاه ارجاع شد. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره محکومیت 2 جاسوس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی گفت: پرونده‌هایی را در حوزه سرویس‌های جاسوسی کشورهای مختلف در دستور کار داریم که اخیراً 2 نفر از جواسیس وابسته به سرویس آمریکا و عربستان، احکام‌شان صادر شده است.


Page Generated in 0/0097 sec