printlogo


کد خبر: 209752تاریخ: 1398/3/1 00:00
اخبار

با کمک جوانان کشور را از خودتحریمی نجات‌‌‌‌ می‌دهیم
معاون رئیس‌جمهور سابق گفت: جهان دوقطبی کمونیسم و لیبرالیسم۴۰ سال قبل، امروز به 2 قطب انقلاب اسلامی و لیبرالیسم تقسیم شده است. به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش در جمع اعضای شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مشخص نیست چرا سانسور شدید آماری را در چند وقت اخیر حاکم کرده‌اند؟ گفت: همه‌ساله همایش پولی و مالی برگزار می‌کردند و طی آن، آمار اقتصادی ارائه می‌شد اما حتی از آن هم خبری نیست. نماینده سابق مجلس در ادامه اظهار داشت: عرصه امروز عرصه تقابل اراده‌هاست. اراده «باید بتوانیم» و «می‌توانیم»، و اراده «مگر می‌شود بتوانیم؟» و «نمی‌توانیم». بذرپاش ادامه داد: بیش از دوسوم جمعیت ایران متولدان پس از انقلاب هستند، این یعنی کشور جوان ما آماده جهشی تاریخی است. وی با بیان اینکه با کمک جوانان گام دومی می‌توانیم کشور را از خودتحریمی داخلی نجات دهیم، ادامه داد: جهان دوقطبی کمونیسم و لیبرالیسم 40 سال قبل، امروز به 2 قطب انقلاب اسلامی و لیبرالیسم تقسیم شده است. امام اگر فقط در کنج حوزه می‌نشست و قیام نمی‌کرد، آیا قطب انقلاب اسلامی در عالم به ‌وجود می‌آمد؟ معاون رئیس‌جمهور سابق تصریح کرد: یک روز، غصه‌ ما در تهران، سفارت آمریکا بود و امروز غصه‌ آمریکا در دنیا، ما هستیم. آیا این اتفاقات نشانه‌ قدرت مکتب ما نیست؟

انگلیس به جنگ روانی آمریکا علیه ایران پیوست
وزیر جدید دفاع انگلیس در اظهاراتی ضدایرانی، فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را «تنش‌زا» توصیف کرد و گفت در صورت بروز درگیری، لندن از واشنگتن حمایت می‌کند. به گزارش فارس، «پنی موردانت» در اظهاراتی خصم‌آلود، به حمایت از موضع ضدایرانی آمریکا پرداخت و گفت در صورت بروز درگیری نظامی، لندن از واشنگتن حمایت می‌کند. موردانت که در جلسه پارلمان انگلیس صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که اگر تنش در خلیج‌فارس جدی شود، آیا ارتش انگلیس از آمریکا حمایت می‌کند، گفت: «بله! و ما همین الان هم در آن منطقه مستقر هستیم». وی افزود: «این منطقه‌ای است که ما منافعی بزرگ و سرمایه‌گذاری کلانی در آن داریم و در حال همکاری با متحدان و شرکای خود هستیم تا در وهله نخست برای آرام کردن اوضاع در این منطقه تلاش کنیم اما در عین حال از واقعیات پشت رخدادهای اخیر هم مطلع هستیم». او در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان که پرسید آیا نیروهای نظامی انگلیس برای «بازداشتن ایران از اقدام نظامی علیه متحدان انگلستان در خلیج [فارس]» در کنار نظامیان آمریکایی قرار می‌گیرند، گفت: «پادشاهی متحده با شرکای‌مان در اروپا و خلیج [فارس] درباره فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در آن منطقه نگرانی‌های مشترکی دارد. ما به همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود برای کاهش تهدیدات علیه امنیت آن منطقه ادامه می‌دهیم».

«اینستکس» اجرا نخواهد شد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی‌ها فقط به برجام آویزان شده‌اند و اقدامی برای حفظ آن نمی‌کنند و بعید است «اینستکس» را هم اجرایی کنند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به بدعهدی‌های اروپایی‌ها برای حفظ برجام، اظهار داشت: اروپایی‌ها تاکنون نشان داده‌اند بازیگر مستقلی در تحولات نیستند و منتظرند بین ایران و آمریکا شرایط تازه‌ای شکل گیرد. وی ادامه داد: در واقع کشورهای اروپایی تا آن زمان صرفاً می‌خواهند به عنوان یک بازیگر باقی بمانند اما اقدامی در تحولات انجام نخواهند داد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کسانی که فکر می‌کنند اروپا باید برجام را نجات دهد، اشتباه می‌کنند، چرا که اروپایی‌ها به برجام آویزان هستند و برجام را حفظ نکرده‌اند، چرا که توان حفظ آن را ندارند.  فلاحت‌پیشه درباره احتمال اجرای «اینستکس» از سوی اروپایی‌ها گفت: بعید می‌دانم نتیجه‌ای در این باره از سوی اروپا شکل گیرد.


Page Generated in 0/0056 sec