printlogo


کد خبر: 209762تاریخ: 1398/3/1 00:00
اخبار

طرح ترافیک خبرنگاران تمدید شد
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌های طرح‌های ترافیک شهرداری تهران از تمدید طرح ترافیک ۹۷ خبرنگاران تا ۱۵ خرداد خبر داد. عمار سعیدیان‌فر در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: دیروز سهمیه تردد ارگان‌های دولتی و غیردولتی بدون تخفیف مربوط به سال 97  به پایان رسید. وی تصریح کرد: این خودروها باید از امروز با مجوز طرح ترافیک 98 که قبلا ثبت‌نام کرد‌ه‌اند در سطح محدوده طرح ترافیک تردد داشته باشند. وی اضافه کرد: سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری تعیین شده و از طرف کارگروه مربوط نامه‌هایی به مدیران مسؤول ارسال شده تا براساس اولویت‌، خبرنگاران را برای طرح ترافیک معرفی کنند. سعیدیان‌فر پیش‌بینی کرد اواسط خرداد طرح ترافیک 98 در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد.


کاهش 3 میلیون نفری جمعیت جوان
مدیرکل دفتر سرشماری و جمعیت مرکز آمار ایران گفت: جمعیت جوان کشور از ۲۳میلیون نفر به ۲۰ میلیون نفر کاهش یافته است. به گزارش صداوسیما، علی‌اکبر محزون در شبکه 2 سیما افزود: رشد جمعیت سالمندان کشور 3 برابر نرخ رشد جمعیت است. وی افزود: جمعیت کنونی کشور ۸۳ میلیون نفر برآورد می‌شود؛ نرخ رشد جمعیت در دهه 60 ، 9/3 درصد بود که هم‌اکنون به 24/14 درصد کاهش یافته است. وی اضافه کرد: در سال ۱۴۲۰ حدود 26درصد جمعیت سالمند خواهد بود و این به آن معناست که از هر 4 نفر یک نفر سالمند خواهد بود، بنابراین باید به سطح 2 تا 3 فرزند در هر خانواده برسیم تا به نرخ تعادل در جمعیت دست یابیم. محزون افزود: حدود ۱۳میلیون نفر از جمعیت کشور در شرف ازدواج هستند یا از سن ازدواج گذشته‌اند که این نشان می‌دهد با تقسیم کار ملی باید از شکل‌گیری ازدواج در کشور حمایت و پشتیبانی کنیم.


ساخت خانه‌های سیل‌زده آغاز شد
رئیس سازمان بهزیستی از آغاز عملیات ساخت واحدهای تخریب شده در سیل خبر داد و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان به صورت ویژه عملیات ساخت این واحدها آغاز خواهد شد. به گزارش مهر، وحید قبادی‌دانا در جلسه شورای عالی رفاه با اشاره به اینکه ۸۶ مرکز بهزیستی بر اثر سیل آسیب دیده‌اند، گفت: میزان خسارت ۷ میلیارد تومان برآورد شده است. وی از راه‌اندازی پایگاه مادر و کودک در استان‌های سیل‌زده خبر داد و افزود: با همکاری کانون‌های مهدکودک و بخش خصوصی این پایگاه‌ها فعال شد و بازسازی روحی و روانی پس از سیل مورد تاکید ما قرار دارد. قبادی‌دانا همچنین از واریز مستمری 3 برابری برای سیل‌زدگان خبر داد و گفت: بین ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز مستمری به حساب آنها واریز شد، همچنین ۵ میلیون تومان نیز برای خرید وسایل ضروری منزل، وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اولیه هم برای مددجویانی که بر اثر سیل آسیب دیده بودند، پرداخت شد.


بیماران توان پرداخت هزینه‌‌های پزشکی را ندارند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه درآمدهای کلان نصیب بسیاری از پزشکان نمی‌شود، گفت: تعرفه‌های پزشکی نیازمند بازنگری است، زیرا بیماران در دهک‌های اقتصادی پایین جامعه توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند. بشیر خالقی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت خدمات‌رسانی به بیماران سرطانی در کشور، گفت: ما انتظار داریم در سال 98، بیمه‌ها همه‌جانبه پشتیبان بیماران صعب‌العلاج  و سرطانی باشند تا بیماران سرطانی جهت طی مراحل درمان، توان حضور در بیمارستان‌‌های خصوصی را نیز داشته باشند زیرا با این اوصاف مشخص است که حجم مراجعه بیماران به بیمارستان‌های دولتی نیز کاهش می‌یابد. وی تصریح کرد: ارتقای خدمات بیمه تکمیلی راهکاری برای سرعت بخشیدن به ارائه خدمات درمانی به بیماران صعب‌العلاج و سرطانی است.


Page Generated in 0/0058 sec