printlogo


کد خبر: 209763تاریخ: 1398/3/1 00:00
اخبار

دستگیری ۵۲۸ سارق و مالخر
فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری
 ۵۲۸ سارق، مالخر و مجرم در دومین مرحله از طرح رعد سال ۹۸ خبر داد. به گزارش ایسنا، حسین رحیمی در این‌باره اظهار داشت: در ۴۸ساعت گذشته با اجرای ۳۳۳ حکم قضایی، ۵۲۸ سارق و مجرم که در سرقت از منزل، کیف‌قاپی و گوشی‌قاپی فعالیت داشتند دستگیر شدند. وی ادامه داد: در این مرحله بالغ بر ۱۶۸ دستگاه خودرو و موتوسیکلت که ۹۲ دستگاه از آن خودرو بود، ضبط و تا این لحظه بالغ ‌بر ۳۵هزار قطعه از اموال و وسایل سرقتی مردم که توسط سارقان به سرقت رفته بود، کشف شده و برای سارقان ٧٧٧ پرونده تشکیل شده است. وی با بیان اینکه ۲۰ باند که به صورت گروهی فعالیت می‌کردند منهدم شدند، تصریح کرد: تا این لحظه صاحبان ۸۷ درصد از اموال مسروقه شناسایی شده‌اند؛ ارزش اموال مسروقه مکشوفه بالغ بر ۸ میلیارد تومان است و از کل سارقانی که در این طرح دستگیر کردیم ۲۵۹ نفر دارای سابقه هستند و چندین بار دستگیر و توسط دستگاه قضایی محکوم شده‌اند.


افزایش 5 درجه‌ای دما از 4 خرداد
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش 3 تا 5 درجه‌ای دمای کشور از ابتدای هفته آینده، نوسانات دمایی را در روزهای آینده تشریح کرد و گفت: امروز کاهش 6‌ درجه‌ای دما در نوار شمالی رخ می‌دهد اما پنجشنبه و جمعه افزایش دما در همین مناطق پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور بویژه در منطقه زابل روی می‌دهد. احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش دما خواهیم داشت و در روزهای 4 و 5 خرداد افزایش نسبی دما حدود 3 تا 5 درجه در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد. وی یادآور شد: امروز آسمان تهران ابری، در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران نیز ۲۶ و ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.


مؤسسات آزمون هوش غیرقانونی هستند
«هیچ‌کدام از مؤسسات، مجوز برگزاری کلاس در حوزه هوش را ندارند و اطلاعات اشتباه به خانواده‌ها می‌دهند». به گزارش فارس، فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان، اظهار کرد: مؤسساتی که برای آمادگی آزمون هوش، فعالیت و کلاس برگزار می‌کنند، غیرقانونی هستند و هیچ‌کدام از این مؤسسات مجوز برگزاری کلاس در حوزه هوش را ندارند و اطلاعات اشتباه می‌دهند. وی افزود: آزمون ورودی پایه هفتم فقط سنجش هوش است و برگزاری هرگونه کلاس غیرضروری است و خانواده‌ها با ثبت‌نام فرزند خود در این کلاس‌ها، فقط هزینه اضافی متحمل می‌شوند. وی تأکید کرد: با آموزش، هوش بچه‌ها افزایش نمی‌یابد و با آزمون هوش فقط می‌خواهیم هوش آنان را بسنجیم.


فقط اتوبوس‌های نو بیایند
دبیر کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران گفت: دولت ورود اتوبوس‌های دست دوم را به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت ممنوع اعلام کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی کرونی در جمع خبرنگاران اعلام کرد بحث ورود اتوبوس‌های دست دوم به ناوگان حمل‌و‌نقل پایتخت منتفی شد. گفتنی است محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران با ورود اتوبوس‌های دست دوم مخالفت و نیاز پایتخت را اتوبوس‌های نو اعلام کرده است.


Page Generated in 0/0050 sec