printlogo


کد خبر: 209792تاریخ: 1398/3/2 00:00
اخبار

ایجاد پروفایل ارزی برای هر ایرانی
مدیر اداره نظارت ارز بانک مرکزی از ایجاد پروفایل ارزی برای هر ایرانی خبر داد. به گزارش تسنیم، امیرحسین شکوهی درباره ایجاد پروفایل ارزی برای ایرانیان گفت: برای هر فرد اعم از حقیقی و حقوقی یک پروفایل ارزی برای هر فعالیتی که به ارز ارتباط دارد از جمله درمان و سلامت ایجاد خواهد شد. شکوهی تاکید کرد: من تقاضا دارم سال 95 را با سال 97 مقایسه کنید و امیدوارم هنگامی که این فشارها از کشور برداشته شد به اتفاق‌هایی که در سال‌های 94 و 95 رخ داد بازنگردیم، زیرا ما در کشور نقشه ارزی داریم.


قیمت‌گذاری میوه‌های بهاری  در جهاد کشاورزی
سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در جلسه‌ای با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی استان تهران، اتحادیه‌های صنفی مرتبط با توزیع میوه شامل بارفروشان (فروشندگان عمده) و فروشندگان میوه و سبزی تهران و بازرسی میدان مرکزی میوه و تره‌بار، قیمت‌های فروش برخی میوه‌ها را تعیین کرد. بر این اساس نرخ مصوب فروش هرکیلوگرم هلو به صورت عمده در میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری تهران 20 هزار تومان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، زردآلو 25 هزار تومان، سیب 11 هزار تومان، کیوی 10 هزار تومان، توت‌فرنگی 22 هزار تومان، خیار 5500 تومان، گلابی 12 هزار تومان، موز 13 هزار تومان و گوجه‌سبز برقان 18 هزار تومان تعیین شد. رعایت نرخ‌‌های مصوب برای فروشندگان میوه و تره‌بار میدان مرکزی میوه و تره‌بار در فاصله زمانی 30 اردیبهشت‌ماه تا 5 آذر لازم الاجراست. بنا بر این گزارش، قیمت فروش هرکیلوگرم هندوانه 1500 تا 3 هزار تومان، طالبی 4 تا 6 هزار تومان، لیموترش سنگی 9 تا 12 هزار تومان، لیموترش میناب 16 تا 22 هزار تومان و  دستمبو 2500 تا 4500 تومان است. قیمت هرکیلوگرم پیاز 2 تا 3500 تومان، سبزی جور 2 تا 3500 تومان و سبزی خوردن 2500 تا 4 هزار تومان، سیب‌زمینی کهنه 2 تا 3500 تومان، سیب‌زمینی نو 4 تا 6 هزار تومان، کاهو هزار تا 2500 و گوجه‌فرنگی 2500 تا 5 هزار تومان قیمت‌‌گذاری شده است.


کاهش 16 درصدی مسافران هوایی
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش ۲۰ درصدی تعداد مسافران هوایی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: سال ۹۷ حدود ۴ میلیون ایرانی با هواپیما از کشور خارج شدند. مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با مهر درباره آمار پروازهای داخلی و خارجی در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۹۷ از سوی شرکت‌های هواپیمایی داخلی در مجموع ۲۱۸ هزار و ۹۰۰ پرواز انجام شد که ۱۴ درصد نسبت به سال ۹۶ کمتر است. وی افزود: کل مسافران هوایی در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود که نسبت به سال ۹۶ معادل ۱۶ درصد کاهش داشته است. وی تعداد پروازهای داخلی در سال ۹۷ را ۱۷۸ هزار و ۷۰۵ سورتی پرواز عنوان و اظهار داشت: این تعداد پرواز نسبت به سال قبل از آن ۱۳ درصد کمتر شده است.  وی تعداد مسافران داخلی سفرهای هوایی در سال گذشته را بیش از ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دانست و افزود: این تعداد مسافر نسبت به سال قبل از آن (۹۶)، ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. وی پروازهای بین‌المللی انجام شده در سال ۹۷ از سوی ایرلاین‌های ایرانی شامل پروازهای خارجی، حج و عتبات را ۳۵ هزار و ۱۹۶ سورتی پرواز اعلام کرد و یادآور شد: این شاخص نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۹ درصد کاهش داشته است. به گفته وی، تعداد مسافران هوایی سفرهای خارجی با ایرلاین‌های ایرانی (اعم از سفرهای خارجی، حج و عتبات) در سال گذشته، ۵ میلیون و ۱۲۲ هزار نفر بود که نسبت به سال قبل از آن ۱۹ درصد کمتر است. ضمن اینکه مسافران پروازهای خارجی نیز در سال گذشته بیش از ۴ میلیون نفر بود که نسبت به سال ۹۶، ۲۰ درصد کاهش داشته است. وی در پاسخ به اینکه عامل کاهش سفرهای هوایی از سبد اقتصادی خانوارها چه مسائلی بوده، گفت: علت‌ها می‌تواند شرایط اقتصادی خانوارها، بالا رفتن نرخ ارز و همچنین عوارض خروج از کشور باشد. وی درباره هزینه عوارض خروج از کشور اظهار داشت: عوارض خروج از کشور در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشت به گونه‌ای که عوارض خروج نخستین سفر خارجی در یک سال ۲۲۰ هزار تومان در مرتبه دوم ۳۳۰ هزار تومان و در مرتبه سوم ۴۴۰ هزار تومان است که در هزینه سفر اثرگذار است.


Page Generated in 0/0055 sec