printlogo


کد خبر: 209800تاریخ: 1398/3/2 00:00
نبض جامعه

«صاعقه» جان ۲۰ نفر را گرفت!
سخنگوی سازمان اورژانس از جان باختن ۲۰ نفر از هموطنان از ۱۸ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه بر اثر برخورد «صاعقه» خبر داد. به گزارش تسنیم، مجتبی خالدی اظهار کرد: از تاریخ 18 لغایت 31 اردیبهشت‌ماه 98 به علت سوانح جوی سیل، صاعقه و توفان در استان‌های اردبیل‌، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، خراسان رضوی و جنوبی، چهارمحال‌وبختیاری، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، فارس، خوزستان، کرمان، لرستان، مرکزی، کهگیلویه‌وبویراحمد و گیلان 22 نفر کشته و 53 نفر مصدوم شدند. وی افزود: سیل 2 فوتی و 8 مصدوم، صاعقه 20 فوتی
و 32 مصدوم و توفان نیز 13 مصدوم در استان‌های مختلف برجا گذاشت.

تولید داروهای درمان «هپاتیت»
معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: داروهای درمان «هپاتیت» با قیمت ارزان در کشور تولید می‌شود. رضا ملک‌زاده در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت بیماری‌های کبدی در کشور توضیح داد: مهم‌ترین علل بیماری‌های کبدی طی ۲۰ سال گذشته هپاتیت B و C بوده است اما خوشبختانه توانستیم با واکسیناسیون تعداد افرادی را که به دلیل این بیماری‌ها گرفتار بیماری‌های کبدی می‌شوند کاهش دهیم. وی افزود: در حال حاضر هپاتیت C به وسیله نوعی قرص بهبود پیدا می‌کند و خوشبختانه داروهای درمان هپاتیت در کشور و با قیمت ارزان تولید می‌شود. وی کبد چرب را شایع‌ترین بیماری کبدی دانست و توضیح داد: این بیماری بیشتر به دلیل دیابت و چاقی بروز می‌کند و عدم تحرک و پرخوری از دیگر عوامل ابتلا به کبد چرب به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر مهم‌ترین علت ابتلا به بیماری‌های کبدی، کبد چرب بوده است.

بهره‌برداری از ایستگاه برج میلاد در آینده نزدیک
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه گفت: طی چند ماه آینده ایستگاه برج میلاد واقع در منطقه ۲ آماده بهره‌برداری و مسافرگیری می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام به همراه مجری، مدیران اجرایی و فنی و همچنین پیمانکاران و مشاوران خط ۷ از ایستگاه‌های بسیج و محمدیه، آهنگ، شهید محلاتی، مولوی و برج میلاد بازدید و خاطرنشان کرد: در صورت تامین منابع مالی، بخش ساختمانی و تجهیزات این ایستگاه‌ها تکمیل و برای ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.


Page Generated in 0/0049 sec