printlogo


کد خبر: 209826تاریخ: 1398/3/2 00:00
اخبار

رسانه‌ها را همکاران خود در اجرای عدالت می‌دانیم
رئیس قوه‌قضائیه گفت از نگاه وی رسانه‌ها همکاران دستگاه قضایی برای اجرای عدالت در جامعه هستند. به گزارش مرکز رسانه قوه‌قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی  در نشست با مسؤولان و اصحاب رسانه که بعدازظهر سه‌شنبه برگزار شد، با اشاره به جمله‌ای از امیرالمؤمنین(ع) گفت: وصف کردن عدالت خیلی وسیع است و درباره آن می‌توان کتاب‌ها نوشت که عدالت چیست اما سخن در عدالت اجرایی؛ اثباتی و در میدان است. بالاخره ما باید اجرای عدالت کنیم و تمام سازمان اداری کشور باید اجرای عدالت کنند و مجموعه رسانه‌ای کشور باید در جامعه بسترسازی کند و زمینه‌سازی‌های ذهنی و اقناع عمومی نسبت به اجرای عدالت انجام دهد. کاملاً درست است که ما در اقدامات‌مان خصوصاً در برخی احکام که برای جامعه ایجاد سؤال می‌کند، پیوست رسانه‌ای لازم داریم و باید یک پیوست داشته باشیم که کاملاً برای جامعه تبیین کند که صدور یک حکم این مبنا را داشته است و چون همه از پرونده مطلع نیستند؛ خصوصاً در پرونده‌هایی که دغدغه عمومی می‌شود و به‌نحوی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، حتماً کار تبیین، توجیه و اقناع که اشاره فرمودید، کار مهمی است. البته ممکن است برخی قانع نشوند اما قاعدتاً باید تبیین و توجیه باشد که افکار عمومی را توجیه کند؛ حالا اگر کسی قانع نشد، بحث دیگری است. حتماً این را بدانید اقناعات شما در رسانه می‌تواند کمک بسزایی در اجرای عدالت و برخورد با متخلفان و مجرمان در جامعه و احساس عدالت و امنیت باشد. آیت الله رئیسی  با بیان اینکه «ما رسانه‌ها را همکاران خود در اجرای عدالت می‌بینیم، نه در مقابل خود»، گفت: اصلاً فلسفه این جلسه برای این است که ما مجموعه رسانه‌ای کشور را همکاران اجرای عدالت می‌بینیم و حتماً لسان نقد شما هم می‌تواند در جهت اجرای عدالت کمک کند. کسی با نقد هیچ مخالفتی ندارد، خصوصاً زمانی که آن نقد، نقد منصفانه است. حتماً نقد منصفانه می‌تواند در جهت کمک به دستگاه‌ها، نظام اداری کشور و مجموعه دستگاه قضایی مؤثر باشد.

برگزاری دادگاه‌‌های جعبه سیاه نفتی و پدیده
چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علیرضا زیباحالت‌منفرد به ریاست قاضی صلواتی در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد. در این جلسه شکاری یکی از وکلای شرکت نفتی HK در جایگاه حاضر شد و گفت: بنده و آقای صادقی‌قهاره به وکالت از شرکت ملی نفت ایران و HK شکایت خود را از علیرضا زیباحالت‌منفرد اعلام می‌کنیم، ادله شکایت نیز در کیفرخواست بخوبی بیان شده است و اگر لازم شد توضیحات را ارائه می‌دهیم. روز گذشته همچنین دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی سیدهادی منصوری در مشهد برگزار شد. به گزارش میزان، پرونده موسوم به پدیده دارای 3 متهم اصلی و تعداد زیادی متهم دیگر است که پس از طی تشریفات قانونی و انجام تحقیقات مقدماتی برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی ارسال شده است. طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد متهمان این پرونده متهم به اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری از طریق فروش اوراق موسوم به سهام پدیده‌اند و همچنین تعدادی از متهمان به مشارکت در کلاهبرداری از طریق خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده شاندیز و تحصیل مال نامشروع متهم هستند.

حکم متهمان پرونده مؤسسات مالی صادر شد
شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی، حکم متهمان پرونده موسسات مالی البرز ایرانیان و ولیعصر(عج) را که به افساد فی‌الارض متهم هستند، صادر کرد. به گزارش تسنیم، پرونده موسسات مالی البرز ایرانیان، ولیعصر(عج)، آرمان و فردوسی، 4 متهم به نام‌های امیرحسین آزاد، فرزند علی‌محمد، حسن قریانی، فرزند حسین، محمد بهرامی‌حسن‌آباد، فرزند محمد و احسان حیدری، فرزند علی‌اکبر دارد. شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی، در 7 جلسه به اتهامات متهمان پرونده موسسات مالی رسیدگی و در نهایت مبادرت به صدور رأی کرد. رأی دادگاه برای تایپ و غلط‌گیری ارسال شده و طی یکی، دو  روز آینده اعلام عمومی می‌شود.


Page Generated in 0/0051 sec