printlogo


کد خبر: 209836تاریخ: 1398/3/4 00:00
عمار بودن کم‌خدمتی است؟

حجت‌الاسلام و المسلمین سید سعید لواسانی: اصحاب پیامبر خدا صلی‌الله علیه وآله پس از شهادت حضرت 2 دسته کلی شدند؛ گروهی دنیازده و دنیاطلب شدند و از عهدی که با رسول خدا صلی‌الله علیه وآله بسته بودند، فاصله گرفتند و در نهایت هم مقابل امیرالمومنین سلام‌الله علیه ایستادند یا حاضر به کمک به ایشان نشدند که عملاً شدند عامل معاویه. مثال بارز این گروه زبیر و طلحه و سعد بن ابی‌وقاص هستند.
گروه دوم کسانی هستند که از حق روی‌ برنگرداندند و در هر فرصتی از آن دفاع کردند و در عهد خود با رسول خدا صلی‌الله علیه وآله صادق ماندند و حق را در امیرالمومنین سلام‌الله علیه یافتند و در دفاع از ایشان تا پای شهادت رفتند. «عمار» مثال بارز این جریان است که جور همه صحابه را کشید و خدا نیز مزد او را شهادت در رکاب امیرالمومنین سلام‌الله علیه قرار داد.
اکنون ما هستیم، نسل اولی‌ها و نسل دومی‌ها که یا دنیاطلب شده‌ایم و جز به منافع خود نمی‌اندیشیم یا بر عهد خود وفادار مانده‌ایم. در این‌صورت باید نسل جوان را با حقیقت انقلاب اسلامی آشنا کنیم و فرصت خدمت را به جوانان بدهیم و خودمان هم به تبیین و روشنگری بپردازیم. آری! تا زنده هستیم، نباید از تکلیف شرعی خود سر باز زنیم اما تکلیف ما حضور در دولت و مجلس و کارهای اجرایی و قانونگذاری نیست. کار خدمت دولتی را به جوانان حزب‌اللهی باید سپرد و ما مشاوران خوبی هستیم، اگر حال داشته باشیم! عمار بودن هم کم‌خدمتی نیست. کم خدمتی است؟
به‌نظرم پیام و مفهوم سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان در رابطه با ما نسل اولی‌ها و نسل دومی‌ها همین است. گوش شنوا داریم؟
 


Page Generated in 0/0062 sec