printlogo


کد خبر: 209854تاریخ: 1398/3/4 00:00
اخبار

مشاهده مواردی از آنفلوآنزای پرندگان در کشور
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: نوع آنفلوآنزای پرندگان که مواردی از آن اخیرا در کشور مشاهده شده است، تاکنون باعث ایجاد بیماری انسانی نشده است. به گزارش تسنیم، محمدمهدی گویا اظهار کرد: موارد معدودی از ابتلای بعضی کانون‌های پرورش و نگهداری پرندگان به آنفلوآنزا در سال جاری گزارش شده است که آخرین آنها از استان آذربایجان شرقی گزارش شد. وی افزود: به اطلاع مردم می‌رسانیم این نوع آنفلوآنزای پرندگان که مواردی از آن در کشور مشاهده شده تاکنون باعث ایجاد بیماری انسانی نشده است. گویا بیان کرد: فرماندهی عملیات پاسخ به این آنفلوآنزا در حال حاضر با سازمان دامپزشکی است و وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان بازوان دامپزشکی عمل می‌کنند. وی افزود: کسانی که در محل‌های یادشده کار می‌کنند باید واکسینه شوند و تا 10 روز تحت مراقبت باشند.

۷ میلیون موتورسوار گواهینامه‌ ندارند
جانشین فرمانده نیروی انتظامی 3 تصمیم پلیس برای ساماندهی موتوسیکلت‌ها را تشریح کرد و گفت: از ۱۱ میلیون موتوسیکلت موجود در کشور حداکثر 4 میلیون راکب دارای گواهینامه هستند. سردار ایوب سلیمانی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: 31 درصد تلفات سوانح رانندگی در کشور ناشی از موتوسیکلت‌هاست و موتوسیکلت‌ها نظم و انضباط عمومی شهرها را برهم می‌زنند. وی با اشاره به 3 تصمیم پلیس برای ساماندهی موتوسیکلت‌ها، خاطرنشان کرد: در ابتدا به دنبال آموزش پرسنل هستیم که این کار با سعه‌صدر انجام می‌شود، همچنین طرحی نیز برای سال جاری آماده کرده‌ایم که قطعاً در آینده نزدیک از آن رونمایی می‌کنیم؛ طرح میان‌مدت 3 ساله‌ای در قالب برنامه 5 ساله ششم نیز داریم که با اجرای آن راکبان موتوسیکلت با آرامش بهتری تردد خواهند کرد، مردم آرامش بیشتری خواهند داشت و تصادفات نیز کمتر خواهد شد که این طرح در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.

افزایش نرخ کرایه تاکسی  در ۶۰ خط پایتخت بین ۵ تا ۱۰ درصد
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در ۶۰ خط پایتخت تنها 5 تا10 درصد لحاظ شده است. علیرضا قنادان در گفت‌وگو با فارس، درباره کرایه‌های تاکسی در سال جدید و برخی تخلفات رانندگان در این زمینه، اظهار داشت: رانندگان ملزم به نصب برچسب نرخ‌های جدید و مصوب سال 98 هستند و اگر تاکسی‌ای مجهز به این برچسب نباشد یا امکان پرداخت الکترونیک در نظر گرفته نشده باشد، راننده اجازه دریافت قیمت مازاد را ندارد. وی افزود: رانندگانی که کرایه مازاد دریافت کنند در صورت گزارش مردمی از طریق ارتباط با شماره‌ تلفن‌های 48048 و 1888 احضار می‌شوند. قنادان گفت: متوسط افزایش نرخ کرایه‌ها 20 درصد است ولی این افزایش در 60 خط تهران 5 تا 10 درصد بوده است.

قول رئیس دستگاه قضا برای ارائه لایحه تأمین امنیت زنان
عضو فراکسیون زنان مجلس از قول مساعد رئیس دستگاه قضا برای ارائه لایحه تامین امنیت زنان به دولت طی 2 هفته آینده خبر داد. فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خانه ملت، از پیگیری وضعیت لایحه تامین امنیت زنان در نشست مشترک اخیر نمایندگان با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه خبر داد و گفت: ایشان تاکید کرد طی 2 هفته آینده اصلاحات لایحه انجام و به دولت ارائه می‌شود. وی افزود: انتظار می‌رود دولت این لایحه را سریع‌تر به مجلس ارائه کند و به طور قطع مجلس بررسی آن را در اولویت قرار خواهد داد. وی تاثیر لایحه تامین امنیت بر کاهش خشونت علیه زنان را صددرصدی دانست و گفت: با تصویب این لایحه اتفاقات بزرگی خواهد افتاد؛ برخی خشونت‌ها به چشم دیده نمی‌شود، بنابراین برای دیدن و شناسایی آنها به تصویب قانون نیاز است.


Page Generated in 0/0118 sec